Faraon (PC)

ObserwujMam (146)Gram (90)Ukończone (23)Kupię (90)

Faraon (PC) - recenzja gry


@ 13.02.2005, 00:00
Piotrek "Seth" Chmielewski

I tak, po bardzo udanej grze jaką był Cezar III, w którym wcielaliśmy się w jednego z urzędników Imperium Rzymskiego i braliśmy udział w jego rozszerzaniu, nastał czas na Starożytny Egipt. Jako najmniej ważny urzędnik, kierujemy swe miasto w kierunku światła dobrobytu i szczęścia mieszkańców, przy okazji awansując po szczeblach kariery.

I tak, po bardzo udanej grze jaką był Cezar III, w którym wcielaliśmy się w jednego z urzędników Imperium Rzymskiego i braliśmy udział w jego rozszerzaniu, nastał czas na Starożytny Egipt. Jako najmniej ważny urzędnik, kierujemy swe miasto w kierunku światła dobrobytu i szczęścia mieszkańców, przy okazji awansując po szczeblach kariery.

Faraon (PC)

Zaczynając grę mamy niewiele do wyboru, zaledwie domki, studnie, bazar, spichlerz i budynek, który ma za zadanie dostarczać nam pożywienie. Gra daje nam bardzo dużo misji, które wykonujemy w poszczególnych erach państwa egipskiego. Wraz z przechodzeniem do dalszych misji dostajemy więcej budynków, awans na wyższego stopniem urzędnika oraz musimy zaspokoić większe wymogi naszych mieszkańców. No ale skoro mamy już w miarę rozwinięte miasto, ze stałą ekonomią i ciągle przybywającą ludnością to musimy im zapewnić pracę. Same stawianie budynków nie wystarcza, trzeba także przemyśleć ich dokładne umieszczenie, ponieważ robotnicy nie mają zamiaru chodzić sobie do pracy na drugi koniec miasta, dlatego budynki mieszkalne stawiamy niedaleko ( ale nie za blisko!!) miejsca pracy. Inaczej możemy mieć bezrobocie i brak pracowników w jednym, najczęściej zdarza się to w wielkich miastach, ale w małych także. Gdy już daliśmy naszemu ludowi domy i pracę, czas na jego wyżywienie. Farmy, chaty myśliwych i przystanie rybackie to są sposoby na załatwienie pożywienia i zniszczenie głodu w mieście. Są to normalne zajęcia robotników, pozwalające zdobyć pożywienie dla miasta. Kiedyś jednak może nastać taki czas, że nie będzie jedzenia, dlatego pomaga nam w tym …… handel z innymi miastami, z których importujemy żywność . Może i zaspokoimy głód naszego ludu, ale co z kasą, pieniądze się nie rozmnażają, dlatego też możemy stawiać Poborcę Podatków czy inne źródła przychodu takie jak kopalnie złota, eksport towarów produkowanych w naszym mieście. I takim sposobem mamy dobrą ekonomię, nakarmiony lud i dużo kasy w skarbcu.

Faraon (PC)

Ale czy to wszystko??? Nie. Zostały jeszcze inne potrzeby naszych mieszkańców, przecież nie chcemy żeby nasze miasto wyglądało jak stos lepianek z jedną studnią i dwoma bananowcami. Dlatego też spełniamy inne prośby naszych mieszkańców, a przy okazji mamy z tego inne dobra. O każdy domek, jeśli chcemy aby osiągnął wyższy poziom luksusu, musimy odpowiednio zadbać. Do takich wymagających jednostek należą m.in.: kostnice, biblioteki, szkoły, świątynie, "gabinety dentystyczne". Jednym z ważniejszych budynków jakiego domagają się ludzie to właśnie świątynia. Daje ona nam przychylność jednego z Bogów, ale także gdy jej nie zbudujemy to gwarantuje Gniew Boga. Najlepiej jest budować świątynie każdego z dostępnych nam Bóstw w danej planszy. Jeszcze jednym dobrym sposobem na zdobycie przychylności bogów jest budowa Placu Świątynnego, na którym urządzamy imprezki dla bogów z masą piwa. Ważnym elementem gry jest budowa Monumentów, które kończymy budować po kilkuset latach, przy okazji rozwijając nasze „małe’ miasto. Ta cześć wymienionych przeze mnie budynków to zaledwie ziarnko piasku jakie oferuje nam gra, jest ich znacznie więcej.


Screeny z Faraon (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?