Spoiler Alert (PC)

ObserwujMam (15)Gram (0)Ukończone (2)Kupię (0)

Spoiler Alert (PC) - recenzja gry


@ 19.10.2014, 15:09
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Spoiler Alert czekało na swoją kolej do niedzielnego indyka właściwie od momentu czerwcowej premiery. Za każdym razem wyskakiwało coś innego i w sumie dobrze, bo po spędzeniu, uwaga, 40 minut (tyle zajmuje przejście około 100 poziomów!) z produkcją studia Megafuzz, wiem, że tytuł mógłby sobie poczekać jeszcze dłużej.

Spoiler Alert czekało na swoją kolej do niedzielnego indyka właściwie od momentu czerwcowej premiery. Za każdym razem wyskakiwało coś innego i w sumie dobrze, bo po spędzeniu, uwaga, 40 minut (tyle zajmuje przejście około 100 poziomów!) z produkcją studia Megafuzz, wiem, że tytuł mógłby sobie poczekać jeszcze dłużej.

Gra od reszty dwuwymiarowych platformówek wyróżnia się jedną rzeczą – przechodzimy ją od końca i w ogóle wszystko wykonujemy do tyłu. Oznacza to, że już na wstępie oddajemy uratowaną wcześniej księżniczkę, przywracamy zdrowie pokonanym bossom, zamiast zbierać złote monety, to je zwracamy oraz łapiemy wystrzelone wcześniej kule ognia. Brzmi fajnie, nie? W teorii takie jest, ale w praktyce tytuł nie wyróżnia się niczym, oprócz tego, że biegniemy do tyłu.



Jak wspomniałem na samym wstępie, produkcja podzielona jest na około 100 poziomów w czterech światach (jeden z nich jest bonusowy i odblokowuje się po przejściu gry). Każdy z nich trwa dosłownie kilkanaście sekund, w niektórych przypadkach ze dwie minuty. Jest to więc typowo mobilna zagrywka, ale nic dziwnego, w końcu Spoiler Alert dostępny jest również na smartfonach i tabletach. Tak czy siak, projekt łyka się na jeden raz, a później usuwa z dysku, gdyż nie oferuje w sumie nic więcej. Niby mamy system gwiazdek i światowe rankingi, ale nie za bardzo chce się wracać do już pokonanych poziomów.

Związane jest to głównie z nudną rozgrywką. Tytuł studia Megafuzz to platformówka 2D sprzed kilkunastu lat. Najprościej porównać ją do pierwszej odsłony Super Mario Bros., z tym, że produkcja Nintendo była zdecydowanie trudniejsza. W związku z tym zabawa opiera się niemal wyłącznie na skakaniu. Kilka razy zdarzają się krótkie sekwencje, w których korzystamy z mocy specjalnych (strzelanie, tfu, łapanie kul ognia, turlanie się pod przeszkodami i… to chyba tyle), ale nie wnoszą one zbyt wielkiego urozmaicenia.

Spoiler Alert (PC)

Dodatkowo walki z bossami to jakaś kpina, bo są jeszcze łatwiejsze, niż normalne poziomy. Nie trzeba w nich właściwie nic robić, gdyż bohater biega sam, a nam od czasu do czasu pozostaje wcisnąć tylko przycisk odpowiedzialny za skok. Najtrudniejszy, trzeci (tudzież pierwszy, zależy jak na to popatrzymy) "szef" sprawił, że musiałem "aż" dwa razy spróbować go zabić, znaczy się uzdrowić.

Pisząc w skrócie, podczas rozgrywki trzeba po prostu skakać nad zdrowymi przeciwnikami, lądować na głowach pokonanych, by ich przywrócić do życia. W ten sam sposób omijamy niezebrane monety i oddajemy w zaznaczone miejsca te ukradzione. Z jednej strony to straszna lipa, że gra nie trwa nawet godziny, z drugiej jest to idealna ilość czasu, gdyż projekt szybko zaczyna się nudzić. Dodatkowo warto zauważyć, że wersja PC-towa kosztuje 2,99 euro, czyli stosunkowo niewiele i chyba w sam raz za ilość oferowanej zabawy.

Spoiler Alert (PC)

Mimo wszystko nie dałbym i tyle. Podczas rozmaitych promocji można wyrwać znacznie lepsze produkcje za podobne, a często i mniejsze pieniądze. Żeby chociaż Spoiler Alert mogło się pochwalić wyjątkową oprawą graficzną. Niestety tak nie jest i całość wygląda jakby została stworzona w Paincie. Krótko pisząc, nie polecam, chyba że traficie na nią podczas wyprzedaży za 1 euro, wtedy można kupić, by zobaczyć jak gra się w platformówki od tyłu. Albo i nie, wzorem twórców zrobię mały spoiler i stwierdzę, że zabawa jest niemal identyczna, co w każdej innej grze tego typu.


Długość gry wg redakcji:
1h
Długość gry wg czytelników:
6h 0min

oceny graczy
Słaba Grafika:
Słaba i bez klimatu.
Przeciętny Dźwięk:
Nieco lepszy i nawet da się go słuchać.
Słaba Grywalność:
Tooooona skakania.
Dobre Pomysł i założenia:
Wszystko robimy do tyłu.
Słaba Interakcja i fizyka:
Gra łatwa, nudna i nie sposób się w nią wkręcić.
Słowo na koniec:
W tę niedzielę potrawka z indyka wyjątkowo się nie udała. Spoiler Alert, pomimo bardzo fajnego pomysłu, jest ogólnie grą słabą. Tylko i aż tyle.
Werdykt - Słaba gra!
Screeny z Spoiler Alert (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?