ABC z Reksiem to gra - program dla dzieci od 5 roku życia. Jest jednym z wielu produktów firmy Aidem Media o charakterze edukacyjnym. Powstała na kanwie bajki o wesołym kundelku Reksiu. Zadaniem gry, jest wprowadzenie dziecka w świat literek. Uczy je rozpoznawać, składać z nich proste wyrazy, tworzyć sylaby. Każda z liter alfabetu jest dokładnie omawiana, dziecko może uczestniczyć w wielu zabawach dotyczących danej literki. Gra składa się z trzech części a mianowicie szkoły, elementarza i gry. W każdej z odrębnych części dziecko może zająć się czym innym.
W części "gra", Reksio musi pozbierać cały alfabet, żeby móc uratować swojego przyjaciela chłopca, uwięzionego przez Literkowego Smoka. Ma do dyspozycji całe podwórko, na którym może razem z graczem, zdobywać wiedzę na temat literek. Z kurami na środku podwórka rywalizuje o to, żeby jak najszybciej zebrać robaczka lub nasionko. Z robaczkiem może iść nad staw i spróbować coś złowić. Może to być literka, lub jakiś przedmiot. Z wyłowionym przedmiotem Reksio wędruje do swojego sklepu i może go sprzedać, jeśli gracz potrafi złożyć z sylab nazwę danej rzeczy. Jako zapłatę otrzymujemy literki, które układają się w cały alfabet dookoła okna gry.
Z przedmiotem można również udać się do Koguta wynalazcy, który bardzo chętnie, dzięki swojej maszynie zmian, przekształci nasz przedmiot w literki. Oczywiście oby przemiana się dokonała trzeba w odpowiedni sposób ustawić dźwignie, wiatraki i rury w maszynie.
Znalezione nasionko zaowocuje w kolejne literki, jeśli tylko zasadzimy je w doniczce i będziemy o nie należycie dbać. Musimy podlewać rosnący kwiatek, spryskiwać go płynem na szkodniki oraz w odpowiednim momencie wezwać Panią Pszczołę, żeby zapyliła kwiatki. Z zapylonych kwiatów powstają literki, jako nagroda za odpowiednią opiekę nad roślinką.
Zdarza się, że Reksio ma gości, którzy potrzebują jego pomocy. Nasz bohater z zebranych literek musi poskładać dla gościa jego nazwę. Zjawia się hipopotam, w którego nazwie brakuje jakiejś samogłoski bądź spółgłoski, jest też kapitan, krokodyl i inne postacie, które nie mają wystarczającej ilości głosek w swojej nazwie.
Czasami Reksio musi pospieszyć na ratunek kurze, która chce w spokoju złożyć jajka z literkami. Musi on szczekać na zbliżające się z każdej strony lisy i przeganiać je. Za każde jajko które udało się kurze złożyć, Reksio dostaje literkę.
W dwóch pozostałych częściach zgromadzono wiele najprzeróżniejszych zabaw, zgadywanek dotyczących każdej z liter alfabetu. Tutaj bawimy się w rebusy, odnajdywanie liter na obrazku, układanie puzzli, łączenie liter jak punktów rysunku. Można kolorować obrazki, chodzić w labiryncie liter, odszukiwać przedmioty, których nazwy zaczynają się na daną literkę alfabetu.
Szata graficzna gry zaskakuje swoim bajkowym realizmem. Wygląda tak jak bajka, jest przepiękna, kolorowa, dokładna i dopracowana. Przez całą grę słyszymy bardzo dobrze dobraną spokojną muzykę i głosy narratorów. To oni opowiadają o literkach, tłumaczą co należy w danej zabawie zrobić i zawsze służą pomocą po naciśnięciu odpowiedniej ikonki.
Gra nie posiada opcji zmiany ustawień w grze, zresztą nie trzeba ich zmieniać. Rozgrywka zapisuje się sama przy wyłączaniu programu. Zawsze możemy ponownie zacząć od początku bądź dokończyć zaczętą już grę. Sterujemy myszką klikając w miejsca, do których chcemy wysłać Reksia. Drugim zastosowaniem myszki jest klikanie w odpowiednie przedmioty lub litery w celu wykonania zadania. Kiedy Reksio zbierze cały alfabet, może uratować swojego przyjaciela.
Nie można narzekać na brak zajęcia podczas gry, mamy do dyspozycji kilkaset małych zadań z literkami. Zabaw jest bardzo wiele, są zróżnicowane tematycznie. Poziom trudności jest zapewnie dla dzieci rozpoczynających edukację w szkole. Gra może być doskonałym domowym podręcznikiem do zabawy z alfabetem.
Genialna |
Grafika: |
Świetny |
Dźwięk: |
Świetna |
Grywalność: |
Świetne |
Pomysł i założenia: |
Świetna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler