Pulstar (PC)

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (0)

Pulstar (PC) - recenzja gry


@ 15.06.2014, 18:43

Mniej znaczy więcej. Nie jest żadną tajemnicą, iż uwielbiam minimalizm.

Mniej znaczy więcej. Nie jest żadną tajemnicą, iż uwielbiam minimalizm. Subtelne znaki, niedopowiedzenia i korzystanie z wyobraźni oraz wiedzy odbiorców sprawia, iż znacznie bardziej doceniam dane dzieło. Dlatego tak bardzo lubię dwukolorowe plakaty z ledwie zarysowanymi konturami czy niezwykle nastrojowe filmy i gry niezależne. Jednakże również w tej dziedzinie należy mieć umiar, gdyż, jak pokazuje dzisiejszy przykład, czasami mniej znaczy gorzej.

Pulstar (PC)

Starsi gracze mogą kojarzyć pewnego shoot’em upa z konsoli Neo Geo, ale niech nie dadzą się oszukać. Tamtejszy Pulstar nie ma nic wspólnego z dziełem duńskiego Concave Studio, choć założenia pozostają podobne. Obie gry miały dostarczyć czystą, niczym nieskrępowaną, arcade’ową rozrywkę, z tym, że niezależny developer pogubił po drodze parę elementów.

Duńska gra pozostaje niczym innym jak najzwyklejszym twin-stick shooterem. Dodany przymiotnik jest w tym wypadku niezwykle istotny, jako że autorzy chcieli stworzyć produkcję opartą tylko na podstawach gatunku, jak sami piszą „No nonsense, just kill as long as you can to gain the highest score as possible!”. Na pierwszy rzut oka jest to założenie całkiem sensowne, ale wszystko się zmienia po pięciu minutach zabawy. Mniej więcej tyle wystarczy, by w pełni poznać zawartość tytułu.

Kierując kulą światła, tytułowym Pulstarem, miałem jak najdłużej przeżyć atak kosmicznych istot. Co ciekawe, autorzy zawarli nawet fabularne wprowadzenie, co nieco kłóci się z wcześniejszym zapewnieniem i jednocześnie samo w sobie jest zbędne, jako że to jedyne informacje dostępne graczowi - całość, mimo iż wykonana poprawnie, jest bardzo uboga w zawartość. Jeden poziom, jedna broń, trzech przeciwników, dwa tryby (jest jeszcze lokalna kooperacja) – to wszystko, co zostało mi zaoferowane.

Samo strzelanie działa dobrze i spełnia minimalne wymagania gatunkowe. Co pewien czas mój jedyny oręż był nieco ulepszany, a po niewielkim poziomie walały się dodatkowe serduszka symbolizujące pozostałe szanse oraz kule zwiększające wynik punktowy albo czyszczące mapę z przeciwników. Wszyscy przeciwnicy są dostępni od samego początku i nie zaskakują swoimi możliwościami. Sunące prosto na gracze ośmiornice, strzelające pociskami ślimaki morskie oraz demoniczne kule, po śmierci rozpadające się na trzy mniejsze pociski, to zdecydowanie za mało, by przykuć uwagę na dłużej. Zwłaszcza, że poziom trudności rośnie dosyć drastycznie w okolicach trzeciej minuty, przez co same partie są zazwyczaj krótkie. Jedynym urozmaiceniem pozostaje specjalna zdolność spowalniająca czas, ale jej przydatność jest wątpliwa. Nawet pod względem graficznym produkcja nie prezentuje się specjalnie ładnie, bo, choć nie brakuje rozbłysków świetlnych, sami przeciwnicy to już zwykłe 2D sprite’y.

Pulstar (PC)

Pulstar w założeniu miało być pozycją dla spragnionych podstawowej rozgrywki, bez żadnych zbędnych urozmaiceń. Niestety, w moim odczuciu na rynku nie ma już miejsca na tak podstawowe twory, które równie dobrze mogłyby być dostępne za darmo z poziomu przeglądarki. Dzisiaj, gdy za grosze można dostać interesujące twin-stick shootery z pomysłem na siebie, jak Beat Hazard czy Geometry Wars, niezwykle ubogie dzieło Concave Studio wydaje się być absurdalnym pomysłem. Mimo poprawnego wykonania, oferuje mniej zawartości niż większość jego braci na rynku.


Długość gry wg redakcji:
1h
Długość gry wg czytelników:
1h 0min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Gra świateł miejscami potrafi cieszyć oko, ale nie jest to nic nadzwyczajnego. Z kolei przeciwnicy to zwykłe sprite'y 2D.
Dobry Dźwięk:
Nie wybija się, pozostaje tłem, spełniając swe zadanie.
Przeciętna Grywalność:
Gra się całkiem dobrze, ale przez brak zawartości, znużenie przychodzi już po kilku minutach.
Słabe Pomysł i założenia:
Tytuł bez zawartości to raczej kiepski pomysł.
Słaba Interakcja i fizyka:
Niewielka, ogranicza się do przeciwników.
Słowo na koniec:
Teoretycznie, jeśli jesteś miłośników bicia kolejnych rekordów punktowych i nie potrzebujesz nic więcej, Pulstar powinien być dla ciebie. W rzeczywistości, lepiej wybrać starsze produkcje, jak chociażby Geometry Wars, oferujące znacznie więcej, a i kosztujące kilka euro mniej.
Werdykt - Przeciętna gra!
Screeny z Pulstar (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?