The Wolf Among Us: Episode 4 - In Sheep's Clothing (PC)

ObserwujMam (5)Gram (0)Ukończone (4)Kupię (0)

The Wolf Among Us: Episode 4 - In Sheep's Clothing (PC) - recenzja gry


@ 03.06.2014, 18:27
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Powoli zbliżamy się do finału przygód wilczego detektywa, do którego czwarty, dzisiaj recenzowany odcinek, jest solidnym, choć nie porywającym wstępem. Telltale skupia w nim sporo z rozpoczętych we wcześniejszych epizodach wątków, choć zdaje się, że finalny, piąty odcinek nie zdąży odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Powoli zbliżamy się do finału przygód wilczego detektywa, do którego czwarty, dzisiaj recenzowany odcinek, jest solidnym, choć nie porywającym wstępem. Telltale skupia w nim sporo z rozpoczętych we wcześniejszych epizodach wątków, choć zdaje się, że finalny, piąty odcinek nie zdąży odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Bigby kontynuuje śledztwo, rozpoczęte na początku The Wolf Among Us. Tajemniczy morderca wciąż jest na wolności i na dobrą sprawę do tej pory nie wiadomo, kto nim jest. Wszelakie tropy prowadzą do osoby o pseudonimie A Crooked Man, ale szeryf wciąż nie wie, z kim ma do czynienia i gdzie powinien go szukać. Nasz stróż prawa nie jest zresztą w najlepszym stanie - po starciu z Krwawą Mery w poprzednim epizodzie, bohater odniósł poważne rany i dopiero dochodzi do siebie, choć o dziwo już kilka godzin później jest w stanie obić kilka nieprzyjemnych twarzy.

The Wolf Among Us: Episode 4 - In Sheep's Clothing (PC)

W In Sheep's Clothing odwiedzamy garść nowych, całkiem ciekawych lokacji. Poszukując poszlak, detektyw trafia m.in. do rzeźni, lombardu czy ekskluzywnego mieszkania Pięknej i Bestii. Ostatni duet doskonale znamy, z kolei rzeźnik i właściciel instytucji udzielającej pożyczek pod zastaw to całkiem nowe, lecz charyzmatyczne postacie. Szkoda tylko, że najwidoczniej nie dane będzie nam ich poznać bliżej, podobnie jak wielu innych, interesujących bohaterów, którzy pojawili się w The Wolf Among Us i mieli swoje, zaledwie, 5 minut - został już przecież tylko ostatni, finałowy odcinek.

Intrygujący okazuje się fakt, iż w zasadzie każda osoba w Fabletown okazuje się być powiązana w jakiś sposób ze zbrodnią. Rzuca to nowe światło na śledztwo, choć jednocześnie Bigby zdaje sobie sprawę, że nie może zaufać nikomu, pomijając może Śnieżkę, która nadal wiernie towarzyszy mu w dochodzeniu i stara się opanować agresywne zapędy szeryfa.

In Sheep's Clothing z pewnością należy wrzucić do worka odcinków "przegadanych". Mało tu akcji, a sporo rozmów, ale to przecież one stanowią kwintesencję przygodówki od Telltale. Zabrakło natomiast wyborów moralnych, nie odczuwałem ponadto wpływu na rozwój fabuły decyzji podjętych we wcześniejszych epizodach. Niby co rusz jesteśmy częstowani komunikatami "postać x zapamiętała to", aczkolwiek, szczerze mówiąc, nie sądzę by miało to jakiekolwiek odniesienie w opowiadanej historii czy późniejszych zachowaniach bohaterów.

The Wolf Among Us: Episode 4 - In Sheep's Clothing (PC)

Sumując, czwarty epizod nie jest niczym rewelacyjnym, a na dobrą sprawę rozkręca się dopiero w ostatnich 15 minutach. Wówczas jesteśmy świadkami i zarazem inicjatorem brutalnego, a jednocześnie emocjonującego starcia, by za chwilę dotrzeć do punkty kulminacyjnego i... ujrzeć napisy końcowe. Finalna scena nie budzi aż tak ogromnego apetytu na obejrzenie zwieńczenia historii, jak chociażby jej odpowiednik z poprzedniego epizodu. Choć chciałbym definitywnie zakończyć przeciągające się nieco śledztwo, to postawiony przez twórców cliffhanger mógł być nieco bardziej wyszukany. Pozostaje trzymać kciuki, by zwieńczenie The Wolf Among Us okazało się godne, bądź co bądź, do tej pory udanej przygody.


Długość gry wg redakcji:
2h
Długość gry wg czytelników:
1h 30min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Cel-shading jak zwykle daje radę.
Świetny Dźwięk:
Skutecznie buduje napięcie.
Dobra Grywalność:
Dzisiejszy odcinek nie porywa akcją i nie gra specjalnie na emocjach, ale historię nadal śledzi się z ciekawością.
Dobre Pomysł i założenia:
Kontynuacja śledztwa, zmierzającego w niebezpiecznym kierunku.
Świetna Interakcja i fizyka:
Sterowanie, jak zwykle, wygodne, elementy zręcznościowe tym razem w roli przyjemnego, niezbyt wymagającego dodatku.
Słowo na koniec:
Czas na wielki finał! Nie mogę się doczekać, ale jednocześnie czuję, że mogę nie być nim w pełni usatysfakcjonowany.
Werdykt - Dobra gra!
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?