QbQbQb (PC)

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

QbQbQb (PC) - recenzja gry


@ 08.12.2013, 15:09
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Idąc za Wikipedią: „Tetris – komputerowa gra logiczna stworzona przez Aleksieja Pażytnowa i jego współpracowników, Dimitrija Pawłowskiego i Wadima Geriasimowa. Pojawiła się na rynku po raz pierwszy 6 czerwca 1984 roku w Związku Radzieckim.

Idąc za Wikipedią: „Tetris – komputerowa gra logiczna stworzona przez Aleksieja Pażytnowa i jego współpracowników, Dimitrija Pawłowskiego i Wadima Geriasimowa. Pojawiła się na rynku po raz pierwszy 6 czerwca 1984 roku w Związku Radzieckim.


Więcej filmów z QbQbQb


Wariacji tej gry-legendy krąży po sieci niezliczona ilość. Jedną z nich jest QbQbQb autorstwa naszego rodaka – Przemysława „Rezonera” Sikorskiego. Wszystko, naturalnie, sprowadza się do odpowiedniego dopasowania, kolorystycznie różnych, klocków, aby później ich kupka nie przekroczyła dopuszczalnej granicy. Trzy identyczne kolory powodują ich zniknięcie, a tym samym zwiększenie wyniku o kolejne punkty i zrobienie miejsca na następne elementy.

Wariantów zabawy w QbQbQb jest relatywnie niewiele. Możemy mierzyć się sami ze sobą, bijąc własne rekordy na 6 różnych planetach, wszak dzieło Rezonera stylizowane jest na takie „kosmiczne coś”. Każda planetoida to zbiór kilku wyzwań o różnych stopniach trudności – zazwyczaj jest ich trzy: łatwy, średni oraz trudny. Wiąże się z tym nie tylko nieco większe tempo spadania poszczególnych klocków, ale również mniejszy mnożnik punktowy (co powoduje konieczność prowadzenia dłuższej rozgrywki) oraz rozmiar zmierzających w naszym kierunku elementów.

QbQbQb (PC)

Oprócz solowej zabawy, produkcja udostępnia także rozrywkę wraz z komputerem oraz fizycznym towarzyszem na jednym ekranie. Wtenczas jeden z graczy steruje myszką (nieziemsko – nomen omen – intuicyjne to rozwiązanie), a drugi klawiaturą. Całość sprowadzona jest do rywalizacji pokroju „kto pierwszy przekroczy magiczną linię wysokości klocków na planecie”. Podobnie jak w oryginalnym Tetrisie, gdzie ograniczało nas pole prostokąta, tutaj robi to widzialna linia wokół asteroidy. Również ciekawym wyzwaniem, związanym z poziomem trudności, jest długość „tetrimin” (korzystając z „tetrisowej” terminologii), czyli właśnie klocków, zależnych od wielkości planety. Grając np. na hardzie otrzymujemy gigantyczną bryłę, zaś analogicznie do tego spadają na nią dłuższe tetrimina.

Co trzeba przyznać, to fakt, iż niby pozorne urozmaicenia dają de facto spore pole do popisu późniejszym – szybszym i o wiele bardziej skomplikowanym – etapom. Jednak co najważniejsze: QbQbQb naprawdę wciąga! O ile w oryginalnego Tetrisa nie bawiłem się zbyt długo (na dłuższą metę nużące to dzieło), o tyle produkcja Rezonera dała mi kawał radochy i satysfakcji, kiedy kręcąc Agnesisem (nazwa jednego z leveli) nie mogłem wprost oderwać się od rozgrywki. Siłą gry jest bezsprzecznie ciekawa, na swój sposób też innowacyjna, stylistyka oraz tematyka. Mamy do czynienia z „kosmiczną” wariacją kamienia milowego wirtualnej rozrywki, wspartą klasyczną pikselozą znaną z wielu „indyczych” dzieł oraz wpadającą w ucho oprawą dźwiękową.

QbQbQb (PC)

Muzyka skomponowana specjalnie dla QbQbQb może nie jest najambitniejsza i specjalnie wyszukana, niemniej jednak przyciąga potencjalnego odbiorcę od pierwszych chwil i nie chce wypuścić ze swych macek. Udowadnia to, że nawet najprostszy oraz najbardziej banalny projekt może zaoferować sporą dozę zabawy najbardziej „hardcore’owym” graczom – kilku moich znajomych jest tego dobitnym przykładem.

Przemysław „Rezoner” Sikorski jeszcze nie wpisał się złotymi zgłoskami w przemysł gier z gatunku indie, aczkolwiek jest na dobrej drodze! Osiągnięcia tego celu z całego serca mu życzę.


Długość gry wg redakcji:
100h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Dobra Grafika:
Piksoleza pikselozą, ale "kosmiczny" motyw sprawdza się tutaj kapitalnie!
Dobry Dźwięk:
Wesołe pląsy napędzają do dalszego śrubowania wyniku.
Świetna Grywalność:
QbQbQb pomimo swojej względnej prostoty oferuje - naprawdę - zabawę na wiele godzin.
Dobre Pomysł i założenia:
Skopiowanie idei Tetrisa to, co prawda, żaden szczyt oryginalności, ale przybranie go w "kosmiczne" szaty nadało mu świeżości.
Dobra Interakcja i fizyka:
Spadające klocki to też coś, prawda?
Słowo na koniec:
QbQbQb to taki Tetris w odświeżonej wersji. Polecać znajomym, którzy nie mają co robić podczas przerwy w pracy - zwłaszcza, że tytuł ukazał się również na smartphone'ach!
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z QbQbQb (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?