Europa Universalis II (PC)

ObserwujMam (160)Gram (53)Ukończone (15)Kupię (12)

Europa Universalis II (PC) - recenzja gry


@ 15.12.2004, 00:00
Piotrek "Seth" Chmielewski

Konytuacja znakomitej Europy Universalis stworzonej przez Paradox Entertainment i spolszczoonej przez CD - PROJEKT. Czyli Europa Universalis 2.

Konytuacja znakomitej Europy Universalis stworzonej przez Paradox Entertainment i spolszczoonej przez CD - PROJEKT. Czyli Europa Universalis 2. Odkrycia geograficzne, ruchy religijne, wojny i gra dyplomatyczna - to wszystko było treścią życia Europy w latach 1419 - 1820, które obejmuje gra. Stajemy na czele jednego z państw, które istniały w ówczesnych czasach, dbając o ich gospodarkę, armię i dyplomację. Formalnie krajem rządzą historyczni władcy, których zdolnośći wpływają na skuteczność naszych działań, ale to my podejmujemy decyzje. Rozwijamy prowincje, ustalamy podatki, wznosimy manufuktury, wysyłamy kupców do centrów handlowych, by opanowali przepływ towarów. Handel przynosi duże wpływy do państwowego skarbca.

Europa Universalis II (PC)

Początkowo większa część mapy jest pusta. Odkrywamy ją, wysyłając odkrywców, kolonistów i kupców, a także misjonarzy, którzy wprowadzają w pokojowo zdobytych prowincjach naszą wiarę.

Europa Universalis II (PC)

Pokojowy rozwój jest czasem niemożliwy. Gotujemy się wtedy do wojny, zaczynając od zabiegów dyplomatycznych o sojusz wojskowy. Do armii werbujemy piechotę, konnicę i artylerię. Liczba rekrutów z danej prowincji zależy do tego, ilu ma ona mieszkańców. Zwiększamy zaciąg, budując centrum werbunkowe. Prowadzimy badania naukowe. Większość odkryć dotyczy rozwoju wojsk lądowych i marynarki wojennej. Podczas kampanii wypełniamy dodatkowe misje. Wydarzenia historyczne i losowe wpływają na sytuację państwa. Nasz końcowy wynik wyrażony jest w punktach i zależy od realizacji celów kampanii. Punkty dostajemy też za poznanie świata, pozycję dyplomatyczną i rozwój gospodarki.


Grafika jest prosta i czytelna. Po płaskiej mapie oglądanej z góry przesuwają się dziesiątki oddziałów. W najwyższej rozdzielczości trudno odczytać komunikaty pojawiające się na dole ekranu. Muzyka świetnie pasuje do poważnego nastroju gry. Składa się na nią 51 klasycznych utworów z epoki, wśród nich fragmenty "Czterech pór roku" Vivaldiego. Obsługa jest prosta i wygodna. Gra toczy się w czasie rzeczywistym, ale regulujemy jego szybkość, a rozkazy wydajemy, gdy akcja jest zatrzymana. EU II jest zgodna z realiami. Z mapy nie usunięto wszystkich błędów. Na przykład Kujawy leżą na północny zachód od Wielkopolski, a zamiast Rusi Czerwonej mamy Lwów. Prowincje na mapie nazywają się inaczej niż w informacjach na ekranie. Realia historyczne zostały wiernie przedstawione. Na przykład rządząc Polską, zmagamy się z przywilejami szlachty, które ograniczają władzę królewską, ale za to wielkim kosztem wprowadzamy na tron dynastię Sobieskich, lepszą od historycznych władców.

Europa Universalis II (PC)


Długość gry wg redakcji:
10h
Długość gry wg czytelników:
158h 23min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Dobry Dźwięk:
Dobra Grywalność:
Dobre Pomysł i założenia:
Dobra Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Europa Universalis II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?