W ubiegłym roku wszyscy konsolowcy mogli poczuć realną radość z posiadania swojego małego urządzonka, bowiem na półki sklepowe trafił prawdziwy rarytas z gatunku RPG akcji pt. Dark Souls. Użytkownicy PCtów mogli się trochę zasmucić z pominięcia ich platformy przy tak dużym projekcie, ale studio From Software w końcu się nad nimi zlitowało i wyciągnęło dobroduszną dłoń. Nie dość, że postanowiono dokonać konwersji gry na „blaszaki”, to jeszcze zaopatrzono ją w dodatkowe DLC, rozbudowujące produkcję o nowe lokacje i poprawiające kilka starych błędów. A wszystko to zawarto w specjalnej edycji o wdzięcznym tytule Prepare to Die Edition. No to… przygotujcie się na śmierć. Przez duże „Ś”!
Dokładnie od dnia premiery PCtowej wersji Dark Souls, w sieci nie cichną głosy na temat fatalnej konwersji gry. Niestety nie są one nieuzasadnione – From Software odwaliło w tej materii fuszerkę absolutną, serwując tytuł niemal w ogóle niedostosowany zarówno do obsługi komputerów osobistych, jak i po prostu do dzisiejszych standardów. Częściowo można w sumie wybaczyć słabe sterowanie: do dziwacznie rozłożonych komend na klawiaturze da się przyzwyczaić i jeśli gracz wykaże się umiejętnością kombinowania, szybko odkryje właściwości wszystkich klawiszy. Jednak już całkowitą przesadą jest to, że podczas rozgrywki wyświetlają się odnośniki do przycisków na padzie, a nie na klawiaturze! Nie pofatygowano się o żadne wyjaśnienie, jaki jest odpowiednik „iksa” tudzież „igreka”… do wszystkiego musimy dojść sami. Totalna paranoja. Trochę skopano też pracę kamery, która porusza się chaotycznie i w sposób ciężki do opanowania. Ponadto nie zaimplementowano żadnych zaawansowanych opcji zmiany grafiki, zabrakło możliwości odpalania gry w rozdzielczości 1080p… Ostatecznie nie są to jednak nadzwyczaj wielkie wybrakowania, ale z całą pewnością obniżają jakość produktu i zarazem pokazują obojętność, z jaką From Software podeszło do tworzenia portu. Nieładnie!
Nie da się ukryć, że powyższe informacje mogą mocno zniechęcać do produkcji. Nie panikujcie jednak przedwcześnie – Dark Souls może i nie jest zbyt ambitnym portem, ale jest bez wątpienia ambitnym projektem, który broni się nawet w takiej postaci. Przyjrzyjmy się więc wszystkiemu bardziej szczegółowo.
Na potrzeby Dark Souls stworzono całkiem pokaźną, mroczną mitologię, zawierającą mistyczne motywy życia i śmierci, dobra i zła, czy też światła i mroku, ostatecznie pojawią się też wielkie spiski i walka ze złymi smokami - po której nastąpić miała nowa era świata. Ten nie został jednak w pełni uleczony: ludzie stali się nosicielami Mrocznego Znaku, który przekształca ich w pozbawionych duszy nieumarłych i tworzy tym sposobem jedną wielką armię żywych trupów. My wcielimy się w postać dotkniętą tą klątwą, a naszym celem będzie oczywiście odwrócenie tego okrutnego losu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler