Diablo III (PC)

ObserwujMam (237)Gram (115)Ukończone (83)Kupię (254)

Diablo III (PC) - recenzja gry


@ 21.05.2012, 17:54
Wojciech "Raaistlin" Onyśków


Wszystkie te rozwiązania usprawniają rozgrywkę i sprawiają, że gracz koncentruje się na tym, co najważniejsze – walce. Nie zawracamy sobie głowy pierdołami i to mi się podoba. Skoro już przy walce jesteśmy – ta jest zazwyczaj chaotyczna, ale także szalenie satysfakcjonująca. Tutaj po prostu czuć, jak każdy cios „wchodzi” na klatę przeciwnika, każdy czar miażdży jego kości. Po prostu jest moc, która sprawia, że po kilkugodzinnej sesji sprawdzamy „jeszcze jeden, ale już na pewno ostatni loch”. I tak do rana… In minus wypadają jedynie walki z bossami, które polegają teraz na powtarzaniu pewnej sekwencji, rodem z gier TPP. Przykładowo, boss pierwszego aktu ciągle atakuje na ten sam sposób, tak więc wiemy, kiedy będzie próbował nas przyciągnąć. Ponadto, jeżeli zginiemy, całą walkę musimy rozpocząć od nowa. Zapomnijcie zatem o uciekaniu przez portal, leczeniu się i wracaniu na pole walki w pełni sił.

Diablo III (PC)

Na pochwałę zasługują także opcje sieciowe, jakie Blizzard przeszmuglował do swojego nowego-starego dziecka. W każdej chwili możemy dołączyć do znajomych, którzy właśnie wykonują jakieś zadanie. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby skorzystać z gier publicznych i wybrać się na wyprawę z zupełnie obcymi osobami. Mamy przy tym możliwość wybrania, jakie dokładnie zadanie mamy ochotę wykonać, a program wyszuka nam odpowiednich do tego graczy. Ciekawie prezentuje się także dom aukcyjny, w którym możemy zakupić potężny sprzęt od innych graczy. Od 23 maja będzie także możliwość sprzedaży za prawdziwą gotówkę, jednak w tym momencie nie możemy napisać nic konkretnego na ten temat.

W osadzie przebywa także kowal, który po specjalnym przeszkoleniu, jest w stanie wykuć dla nas interesujące przedmioty. Mistrz takowy wymaga sporo złota, aby nauczyć się odpowiednich schematów, jednak gra warta jest świeczki. Z pewnością na wyższych poziomach będzie można wykuć u niego naprawdę dobry oręż. Aktualnie istnienie kowala poddawane jest przez graczy pod wątpienie. Wszystko dlatego, iż człek ten oferuje nam wykucie danego rodzaju oręża z trzema losowymi statystykami. Gramy zatem na loterii, za niemałe pieniądze. Dużo łatwiej jest udać się do domu aukcyjnego i zakupić podobny oręż ze znanymi już wartościami. Nie kupujemy dzięki temu kota w worku. Blizzard musi się trochę zastanowić, jak nakłonić gracza do korzystania z tej opcji. Podobnie sprawa ma się z jubilerem. Jako iż w grze nie mamy dostępu do Kostki Horadrimów, kamienie wykonuje dla nas artysta. Tylko znowu pojawia się ten sam problem – po co męczyć się ze znajdywaniem kamieni, skoro za małe pieniądze można kupić dobre egzemplarze na aukcji?

Malkontenci będą także narzekać na zbyt kolorową oprawę graficzną. Owszem, brudny klimat pozostał, jednak całość sprawia zbyt wesołe wrażenie. Zbyt wesołe, jak na Diablo. O ile jeszcze trzy akty dają radę, tak czwarty jest jakimś świętokradztwem. Zbyt jasno, zbyt kolorowo, aż daje po oczach. Nie wiem jak Blizzardowi udało się w tym wszystkim utrzymać ten mroczny klimat, ale grunt, że się udało. Choć mogło być lepiej, jak zawsze.

Diablo III (PC)

Rewelacyjnie wypada natomiast polska wersja językowa. Aktorzy zatrudnieni do swoich ról sprawdzają się znakomicie. Choć większość z nich kojarzymy z innych gier, to nie stoi to na przeszkodzie, by dobrze się bawić. Tłumacze popisali się także humorem, wrzucając do gry takie perełki jak Pastorał Nathanka (wiedz, że coś się dzieje), czy chociażby mięsny jeż biegający po pierwszym akcie. A jeden z aczików nazywa się „Co ja pacze?”. Brawo!

Trochę ponarzekałem, trochę pochwaliłem. Być może wyszło nieproporcjonalnie do oceny, ale co ja poradzę, że Diablo III wciąga jak żadna inna gra? Przez ostatnich kilka dni straciłem sporo życia przez tego diabła. I powinno to być wystarczającą rekomendacją. Must have dla fanów poprzednich części, ciekawostka dla innych. Tak czy siak, każdy powinien zagrać.



Długość gry wg redakcji:
100h
Długość gry wg czytelników:
65h 56min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Z ekranu strzela feeria barw, walki wyglądają bardzo efektownie. Jednak po bliższym przyjrzeniu się można zauważyć pewne niedoskonałości, które z rzędu dyskwalifikują grę jako tę "najładniejszą".
Genialny Dźwięk:
Pod względem dźwiękowym jest bardzo dobrze. Wszelkiego rodzaju efekty brzmią zadowalająco, a w tle przygrywa klimatyczna muzyka. Bardzo dobrze wypada także polska wersja językowa.
Genialna Grywalność:
Pomimo pewnych niedoskonałości, Diablo III wciąga jak żadna inna gra i zapewnia zabawę na wiele dni.
Świetne Pomysł i założenia:
Kontynuacja serii nie wybija się z nową jakością. Zamiast tego kontynuuje to, co najlepsze w tego typu grach, przeplatając jednocześnie kilka nowości, które są wymogami dzisiejszej branży.
Dobra Interakcja i fizyka:
Podczas przygody możemy wykorzystywać otoczenie, by pozbawić życia naszych wrogów. Interaktywnych miejsc jest jednak zdecydowanie za mało, by móc mówić o rewolucji.
Słowo na koniec:
Diablo III to solidnie wykonana produkcja, a jej popularność świadczy sama za siebie. Jednak gdzieś w tym wszystkim występują błędy, które dyskwalifikują grę w kategorii najlepszego tytułu tego roku.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Diablo III (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJackyX   @   10:22, 25.05.2012
Pograłem kilka godzin ostatniej i poprzedniej nocy i faktycznie gra jest w porządku, ale ocena 8 to max. Może spodziewałem się czegos innego, może bardziej mrocznego ale ... no jest OK. Dobrze że wiele rzeczy uproszczono a źle, że zrezygnowano z rozbudowanego i zróżnicowanego rozwoju postaci. Te kombinacje to była sól Diablo2, mimo iż wilele osób budowało dane posatcie na jednym, najefektywniejszym schemacie, można było pójść własną, oryginalną ścieżką rozwoju. Najgorzej chyba oceniam pomysł z "odblokowywaniem" run. Ten element powienien pozostać po staremu, wkładanie run w przedmioty według magicznych receptur. To było bardzo fajne, aczkolwiek dopiero ostatni patch do D2 LoD poprawił znacznie częstotliwośc wypadania najrzadszych run i gra zrobiła się bardzo atrakcyjna mimo upływu lat...
Dubbing polski na tle innych gier jest naprawdę niezły. Nie uważam by aktorzy olali robotę. Fajnie też usłyszeć "stare" głosy z dwójki.
0 kudosnorbi1590w   @   22:55, 25.05.2012
Moim zadaniem gra jest naprawdę dobra .
Oczywiście rozwój postaci mógł by być taki jak w D2 albo jeszcze zupełnie inny.
Tyle że to nie świadczy o tym czy gra jest dobra czy " zła " = ' słaba " , to jest indywidualne dla każdego gracza . Jedni wolą złożone i trudne rozwijanie bohatera (np. JA Szczęśliwy ) a inni wolą bawić się rozgrywką niż zastanawiać się czy za 40 lvl nie będzie trzeba zaczynać od nowa bo zjebała mi się postać.
Co do grafiki dla mnie jest mistrzowska.Nie przesadzi zbytnio ,że by jakoś bardzo pięknie było bo nie o to chodzi w grach tego typu , wszystkie podziemia ,katakumby itp. są cudne . Jeśli chodzi o powierzchnie jest dobrze ale dupy nie urywa . Dialogi hmmm.... są dobrze nagrane ale niektóre głosy mi nie pasują do danych postaci ale z grubsza ok.
No i moim zdaniem najważniejsza sprawa grywalność , jak się przysiadłem do grania to wszystko inne przesłało istnieć , ważne było tylko zbieranie przedmiotów, zabijanie potworów i odkrywanie świata .

Podsumowując gra jest świetna i daje jej 9,5/10 jest niesamowicie wciągająca i to czyni ją dobrą grą .
0 kudosDaerdin   @   11:42, 26.05.2012
Mi ten system rozwoju postaci nawet odpowiada. Dlaczego? Ponieważ bycie dobrym rozbija się wokół zbierania coraz lepszych itemów, oraz przede wszystkim umiejętności poruszania się wokół pola walki. Fajne więc jest to, że posiadanie coraz to lepszych umiejętności nie daje aż tak znacznej przewagi.
0 kudosBlackAlbum   @   20:15, 26.05.2012
Oj, już nie mogę się doczekać, kiedy dostanę Diabełka w swoje łapki. Recenzja tylko pobudza moje zmysły... This is time to start the war!
0 kudosJackyX   @   09:49, 28.05.2012
Cytat: norbi1590w
wszystkie podziemia ,katakumby itp. są cudne . Jeśli chodzi o powierzchnie jest dobrze ale dupy nie urywa .


Nie sposób się nie zgodzić, grafika podziemi, a zwłaszcza katakumb jest obłędna, jednak dysonas miedzy światem na powierzchni jest spory. Tu jest wyraźnie gorzej.

Co do rozwoju postaci, oczywiście każdy ma swoje zdanie w tej kwestii. Uważam jednak że powinno być możliwe zróżnicowanie statystyk i umiejętności, świat postaci byłby barwniejszy, można by więcej eksperymentować... Wolność rozdziału zarówno statystyk postaci jak i umiejętności była dla mnie ogromną zaletą w Diablo2, co oczywiście nie pozbawia możliwości wyboru automatycznego. A na zje...ne postacie lekarstwem była w D2 możliwość ponownego rozdania statystyk (fakt, że dodana bardzo późno). Jedno drugiemu nie przeczy.
Ale to rzeczy drugorzedne, gra jest bardzo dobra, jak pograłem dłużej dałbym nawet 8.5 a za jakiś czas pewnie 9 Uśmiech
0 kudosDaerdin   @   13:11, 28.05.2012
Cytat: JackyX
Nie sposób się nie zgodzić, grafika podziemi, a zwłaszcza katakumb jest obłędna, jednak dysonas miedzy światem na powierzchni jest spory. Tu jest wyraźnie gorzej.
Grafika jest w sam raz Uśmiech Od razu wiadome było, że to nie będzie potwór graficzny, bo przecież nie o to tu chodzi. Grafika jest ładna i to wystarcza ;)
0 kudosseshs   @   13:48, 17.10.2012
Aren jak nie było tak u nas dalej nie ma Dumny
Jestem ciekaw jak niby taka walka będzie wyglądać na arenie. Mam kumpla który gra szamanem i ma z 40k ataku jak pamiętam(60 poziom). Jego przelicznik ataku wynosi jakieś 130% ze sprzętu, teraz pojawia się pytanie, jakim cudem wyciąga on na krytykach w moby nawet 700 000 dmg ? Szczęśliwy przecież po przeliczeniu wg. dmg procentowego z bonusami ze sprzętu nie ma możliwości żeby tyle wyszło..
On też tego nie rozumie, skąd to się bierze? aż taki dmg...70k czy 80k jakby wchodziło to ok ale 10x więcej? I nie jest to postać z największym atakiem, co z takim barbarzyńcą ? kilka mln dmg Szczęśliwy
Do tego ma on przeciętny sprzęt bo niestety nie może wyfarmić niczego lepszego a diablo 3 to grind grind i jeszcze raz grind
Nie wyobrażam sobie pvp w takim systemie
Chyba że do pvp stworzą system który to wylicza zupełnie inaczej bo nie widzę innej opcji
0 kudossilverkin   @   16:31, 17.10.2012
Omfg. 40k to jest DPS! DAMAGE PER SECOND. Liczy się crit dmg i dmg ze skilli. Na szamanie się nie znam, ale z pewnością ma jakiś "słuszny" (taki, którym gra 90% graczy, jak WW barb) build, z którego JEST MOŻLIWE osiągnięcie takich pojedynczych hitów.
0 kudosseshs   @   16:42, 17.10.2012
Tak ale on często ma moby na jeden strzał i tyle wychodzi w ciągu jednego uderzenia a nie tam kilku sekund. Skąd się bierze taki jeden cios skoro ma 40 000 dpsa
Tak jak pisałem on sam nie wie skąd to się bierze, przeliczał i nawet tyle mu nie wychodzi
Wiem że w diablo jest dps, z przyzwyczajenia z mmo napisałem dmg, nie musisz mi tłumaczyć skrótów bo 8 lat grałem w lineage Dumny
0 kudossilverkin   @   16:47, 17.10.2012
Daj mi link do jego profilu, to jakąś teorie się stworzy Dumny .
0 kudosseshs   @   17:13, 17.10.2012
A ja nawet nie wiem jak mam go wyszukać Szczęśliwy ja diablo nie mam(ale planuje to zmienić Dumny ), on mi na swoim kompie pokazywał tego szamana
0 kudossilverkin   @   18:55, 17.10.2012
To dlaczego pokazało mi w powiadomieniach, że dodales d3 do posiadanych gier? Dumny

Żeby zobaczyć profil wystarczy tylko battletag Uśmiech .
0 kudosseshs   @   19:07, 17.10.2012
Cytat: silverkin
To dlaczego pokazało mi w powiadomieniach, że dodales d3 do posiadanych gier? Dumny

Bo chciałem zobaczyć kto ma a kliknąłem w mam i mi dodało Dumny już usunąłem
Ale ten battlenet jest durny, nie mogę się teraz zalogować na konto wyskakuje że mi konto zablokowali a nic nie robiłem a dziś się jeszcze logowałem
Mam jeszcze pytanie odnośnie tego tokena. Jest on naprawdę potrzebny? bo wygląda mi to na wyciąganie dodatkowej kasy od ludzi Poirytowany
mój kumpel go kupował za 5 dych, strata kasy na takie coś
0 kudossilverkin   @   19:10, 17.10.2012
Jezeli masz telefon z Androidem, to możesz mieć token za darmo. Ba, są poradniki jak na komputerze emulowac telefon, aby móc korzystać z tokenu.

Tak, jest ważny, jest to NIEZBEDNE zabezpieczenie moim zdaniem ;).
0 kudosseshs   @   19:12, 17.10.2012
Chwale takie zabezpieczenia ale nie kiedy muszę za nie płacić 5 dych ;/
to tak jakbym na steamie miał płacić za steam guard, niech zrobią i coś takiego
Za alerty komórkowe trzeba coś płacić?- nvm już się dowiedziałem w pomocy Dumny

Jeśli chodzi o wyszukanie tagu kumpla naprawdę nie wiem jak i gdzie, dla mnie ta strona jest nieczytelna, wchodziłem wszędzie gdzie się dało i nie widzę żadnej opcji szukania - chyba ze muszę mieć grę

UP:
Dzięki silv za porady, faktycznie jest token na androida i to bezpłatnie Dumny dzięki Uśmiech
Dodaj Odpowiedź