Cities XL 2012 (PC)

ObserwujMam (4)Gram (5)Ukończone (0)Kupię (1)

Cities XL 2012 (PC) - recenzja gry


@ 12.11.2011, 16:07
Wojciech "Raaistlin" Onyśków

Skok na łatwą kasę to kusząca propozycja dla każdego dewelopera. O ile jednak w większości przypadków kończy się na ukrytych marzeniach, tak niestety czasami owa myśl przeradza się w realne działanie.

Skok na łatwą kasę to kusząca propozycja dla każdego dewelopera. O ile jednak w większości przypadków kończy się na ukrytych marzeniach, tak niestety czasami owa myśl przeradza się w realne działanie. Takim oto sposobem w moje ręce wpadła kolejna część city buildera – Cities XL 2012 – bezczelnej kalki tytułu sprzed roku, który nie potrafi zaoferować żadnej sensownej nowości, a sprzedawany jest jako pełnoprawna kontynuacja.


Więcej filmów z Cities XL 2012


Długo zastanawiałem się, czy jest w ogóle sens pisać recenzję czegoś, co w zasadzie stanowi klon produkcji wydanej rok temu. Skoro włodarze na tak wysokim szczeblu pozwalają sobie na kopiowanie treści i sprzedawanie jej jak nówki, postanowiłem zrobić to samo. Zamiast na nowo opisywać poszczególne zagadnienia, skopiuję poszczególne fragmenty z własnej recenzji. Na koniec oczywiście możecie liczyć na tonę jadu w ogólnym podsumowaniu. Zatem jedziemy!

Cities XL 2012 „wita nas wielkim globem, mnóstwem lokacji do wybrania oraz brakiem jakichkolwiek celów. No właśnie, jeśli lubicie nałożone z góry wyzwania, to opisywana tu produkcja Was nie zadowoli. Rozwiązanie dość ryzykowne, a przy tym trochę dziwne – tryb wolnej budowy można przecież wrzucić jako bonus, a kampanię wypełnić ciekawymi i wymagającymi zadaniami. Niestety nie tutaj.”

Rozgrywka jest typowa dla tegoż gatunku gier. ”Każdą zabawę zaczynamy od wybudowania drogi, poczynając od krawędzi mapy. Później w ruch idzie urząd miasta, a dalej… co dusza zapragnie. Ciekawym rozwiązaniem jest ograniczenie ilości dostępnych budynków wprost proporcjonalnie do wielkości miasta tudzież ilości mieszkańców. Tak więc nie zgubimy się w natłoku możliwości, a spokojnie rozpoczniemy planowanie mieściny. W miarę powiększania naszych włości, odblokowujemy kolejne budynki, a przy tym otrzymujemy przeogromną ilość „Achievementów”. Fani kolekcjonowania wirtualnych punktów będą wprost wniebowzięci.” Albo i nie będą, bo po dłuższym zastanowieniu się stwierdzam, iż jednak natłok wyskakujących „aczików” potrafi doprowadzić do szewskiej pasji. Zasłania to połowę ekranu, nie oferując w zasadzie nic w zamian. Jakaż jest satysfakcja z otrzymania setnego odznaczenia dotyczącego powiększenia populacji miasta? No właśnie…

Cities XL 2012 (PC)

”Jako dobry burmistrz, musimy dbać o potrzeby naszych mieszkańców. Ci dzielą się na cztery grupy, poczynając od zwykłych roboli, poprzez wykwalifikowaną kadrę, a na elicie społeczeństwa kończąc. Ci ostatni spełzną do miasta dopiero po konkretnym rozbudowaniu naszych włości. Aby poziom ogólnego zadowolenia rósł, należy budować sklepy ( nie przesadzając jednocześnie z ich ilością, gdyż prowadzi to do zwycięstwa podażu nad popytem, co równoznaczne jest z bankructwem sklepików), zapewniać miejsca pracy, opiekę medyczną, rozrywkę etc. Oczywiście wszystko działa na zasadzie pewnych zależności. Zwykłe fabryki zapewniające miejsce pracy robolom, potrzebują paliwa, by funkcjonować, oraz kadry kierowniczej, która zapewni zbyt produkowanym dobrom. Kadra kierownicza rozbija się natomiast po biurach, co wymusza na nas postawienie osobnych budynków oraz zapewnienie dobrej komunikacji drogowej pomiędzy nimi. Do tego w późniejszym czasie dochodzą manufaktury, laboratoria techniczne itp., zatem na nudę narzekać nie możemy. Każdy budynek dodatkowo posiada stopień zaludnienia, ot przykładowo parcele mieszkalne mogą być domkiem jednorodzinnym albo wysokim blokiem, co pozwala zaoszczędzić sporo miejsca.”


Screeny z Cities XL 2012 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   17:21, 12.11.2011
Trochę liczyłem na tą grę a tu taki zawód. A narzekało się na DA2 że lokacje są klonowane Dumny Widać że mogło być gorzej.
0 kudosRaaistlin   @   18:34, 12.11.2011
Jeśli nie grałeś w Cities XL 2011, to w zasadzie możesz spróbować. Nie znając wcześniejszego kontentu, gierka zasługuje w porywach na 6/10, co znowuż też jakąś rewelacją nie jest ;]
0 kudosGilberto   @   13:07, 13.11.2011
Ja grałem w obie części i zgodzę się z Wojtkiem. Skok na kasę, nic więcej, dali nam kopię poprzedniej części.
0 kudosRatorX   @   07:36, 15.11.2011
Przed napisaniem recenzji radzę zapoznać się z pewnymi informacjami. Posiadacze Cities XL 2011 mogą dokupić niedrogą paczkę aktualizująca grę do najnowszej odsłony, co automatycznie wyklucza zarzut wyciągania kasy od graczy.
0 kudosRaaistlin   @   12:50, 15.11.2011
To też napisałem w recenzji, przed napisaniem komentarza radzę zapoznać się z tekstem. Z tego co mi jednak wiadomo, w Polsce, za polskie pieniądze, można kupić jedynie retail.
0 kudosAndziorka   @   15:09, 15.11.2011
Spodziewałam się czegoś lepszego, a patrząc na oceny - nic ciekawego..
0 kudosLuisPalmer   @   11:52, 23.11.2011
Mam pewną wątpliwość, mianowicie planuję sobie kupić takiego stratega i tu pojawia sie problem.
Czy kupić sobie I wersję czyli tą z 2009 i zacząć od początku czy kupić tą i jednak (zgodnie z recenzją) bawić sie z babolami tam występującymi!
Proszę o radę bo ogólnie pałam sympatią na takie produkcję.
Pozdrawiam wszystkich graczoholików Uśmiech
0 kudosGilberto   @   13:37, 23.11.2011
Kup starszą, wyjdzie Cie taniej a to prawie to samo Uśmiech
0 kudosamdep50   @   18:04, 22.03.2013
Kupiłam pomimo przeczytania tej recenzji, ale zgadzam się całkowicie z tym, co pisze Recenzent.
Nie mam pojęcia, po co to kupiłam Puszcza oko bo wersja z ub. roku niespecjalnie mnie wciągnęła.
W SimCity 4 niby też nie mamy celów a jednak... SimCity wciąga a to to wcale nie.
Chyba to kupiłam właśnie dlatego, że nie mogłam doczekać się godnego następcy SimCity 4 - czytałam o planach wydania najnowszego SimCity i nie mogłam się doczekać...

No cóż, teraz, kiedy SimCity już wyszło i kiedy poczytałam tamtą recenzję, na otarcie łez po ogromnym rozczarowaniu zostaje tylko Cities XL 2012 i stare SimCity 4... Smutny
0 kudosfrycek88   @   19:12, 10.06.2014
Ja myślę że twórcy pójdą w stronę sportówek. Czyli co roku to samo w lekko poprawionej oprawie.
Dodaj Odpowiedź