Sniper: Ghost Warrior (PC)

ObserwujMam (183)Gram (49)Ukończone (120)Kupię (6)

Sniper: Ghost Warrior (PC) - recenzja gry


@ 13.08.2010, 10:40

City Interactive już od jakiegoś czasu zapowiada zmianę polityki, zgodnie z którą przestanie skupiać się na wydawaniu jedynie dużej ilości niskobudżetowej konfekcji, a zajmie się również produkcją bardziej zaawansowanych i lepiej budżetowanych produkcji.

City Interactive już od jakiegoś czasu zapowiada zmianę polityki, zgodnie z którą przestanie skupiać się na wydawaniu jedynie dużej ilości niskobudżetowej konfekcji, a zajmie się również produkcją bardziej zaawansowanych i lepiej budżetowanych produkcji. Pierwszym efektem takiej polityki jest najnowszy shooter CI, zatytułowany Sniper: Ghost Warrior.

Sniper: Ghost Warrior (PC)

Już po pierwszych parunastu minutach okazuje się, że huczne zapowiedzi CI nie były czczą gadaniną, a ich nowo narodzone dziecko sprawuje się faktycznie całkiem nieźle. Pierwsze co docenimy, to stojącą na wysokim poziomie oprawę graficzną. Doświadczymy ładnych tekstur i dobrej gry światłocieni, niezłej animacji i – przyjemnych widoków. Trochę jedynie może doskwierać średnia jakość samych cieni, ale i tak nie można powiedzieć, że wygląda to źle. Fajnym dodatkiem jest atrakcyjna strona dźwiękowa, z dobrą muzyką i wysokiej jakości nagraniami lektorskimi.

Dobre wrażenie zrobią też plansze na jakich rozegramy kolejne misje. Wprawdzie krajobraz okaże się dość jednorodny (najczęściej będzie nam towarzyszyła dżungla), ale jego wykonanie jest naprawdę zadowalające. Został bowiem urozmaicony różnego rodzaju posterunkami wroga, bazami, różnymi placówkami, czy też ruinami. Nawet dżungla tworzy miły dla oka pejzaż, którego samo oglądanie przysparza sporej przyjemności. Co ważne, przygotowane terytoria są miejscami dużymi i dającymi graczowi spore pole manewru. Owszem - zdarzą się miejsca "wąskie", przez które przejdziemy dość ściśle wytyczoną ścieżką, ale często wejdziemy także na otwarte, rozległe przestrzenie, gdzie sami znajdziemy "najoptymalniejszą" drogę do wskazanego celu.

Jedną z największych zalet Ghost Warrior jest bez wątpienia bardzo udany system strzelania karabinem snajperskim. Chcąc wnieść do niego garść realizmu, CI postarało się o kilka czynników utrudniających nam oddanie celnego strzału. Przede wszystkim, musimy uwzględnić odległość w jakiej znajdujemy się od celu oraz siłę wiejącego wiatru. Jak wiadomo – ruchy powietrza wraz z grawitacją zmienią tor pocisku, co zmusi nas do wzięcia "poprawki" na te dwa czynniki. Programiści jednak przewidzieli, że dla przeciętnego gracza wyliczenie trajektorii lotu naboju może być nieco problematyczne, więc policzyli to za niego: jeśli przez chwilę skupimy się na celu, zauważymy czerwony punkcik wskazujący faktyczne miejsce trafienia. Ale to nie wszystko - niezwykle istotne jest również tętno naszego bohatera. Jeżeli chwilę przed oddaniem strzału dużo pobiegamy, dostaniemy zadyszki uniemożliwiającej utrzymanie przymierzonej broni w jednej pozycji, co bez wątpienia utrudni nam trafienie. Ciekawe także, że oddano do naszej dyspozycji zdolność chwilowego wstrzymania oddechu, dzięki czemu nasza giwera stanie się znacznie bardziej statyczna, a dodatkowo doświadczymy wrażenia spowolnionego czasu i - w związku z powyższymi - staniemy się o wiele skuteczniejszymi strzelcami. Elementy te składają się na zupełnie atrakcyjną całość, dzięki czemu Sniper przysparza naprawę wiele przyjemności!

Sniper: Ghost Warrior (PC)

Trzeba też zaznaczyć, że Ghost Warrior został złożony z całkiem niezłego i pokaźnego zestawu misji, na którego ukończenie powinniśmy przeznaczyć ok. osiem godzin. Rzecz jasna, znaczna większość z nich to zadania typowe dla fachu snajpera, w związku z czym nastawimy się raczej na subtelną i cichą akcję. Przede wszystkim więc, zostaniemy zobligowani do cichego przemieszczania się z dala od wrogich oczu, by w taki sposób dotrzeć do odpowiedniego punktu służącego nam za „dziuplę” snajperską. Z takiego to miejsca poobserwujemy np. co dzieje się w bazie terrorystów, tudzież zaczniemy prowadzić ostrzał w ich kierunku.


Screeny z Sniper: Ghost Warrior (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbat2008kam   @   11:56, 13.08.2010
Ocena 2-3 punkty za wysoka moim zdaniem. Poza piękną oprawą graficzną, nadal jest to budżetówka - AI woła o pomstę do nieba, gra jest krótka i liniowa, animacja postaci jest tragiczna, skradanie się nie przypadło mi do gustu, a o jakiejkolwiek interakcji można pomarzyć. Fabuła prezentuje poziom równy 0. Nie polecam w to grać, produkcja nie dorasta do pięt nawet 6-letniemu Far Cry.
0 kudosgeass   @   12:45, 13.08.2010
Cytat: bat2008kam
Ocena 2-3 punkty za wysoka moim zdaniem. Poza piękną oprawą graficzną, nadal jest to budżetówka - AI woła o pomstę do nieba, gra jest krótka i liniowa, animacja postaci jest tragiczna, skradanie się nie przypadło mi do gustu, a o jakiejkolwiek interakcji można pomarzyć. Fabuła prezentuje poziom równy 0. Nie polecam w to grać, produkcja nie dorasta do pięt nawet 6-letniemu Far Cry.


Zgadzam z kolegą wyżej. Grałem w to u kolegi i strasznie mnie irytowało, że nie mogłem np. wejść przez drzwi, bo w tej grze trzeba idealnie w nie trafić. W przeciwnym wypadku w razie ostrzału od razu się ginie. Nie podobał mi się też jakiś nadprzyrodzony sokoli wzrok komputerowych przeciwników. Nie ruszam się, leżę, jestem zasłonięty przez jakieś krzaki i nie wiadomo co jeszcze a gostek mnie dostrzega z odległości 2km ;/ Jak na polską grę na pewno całkiem dobra, ale fakt że te 7.5 to trochę przesada ;)
0 kudosKimasek   @   20:58, 13.08.2010
Zgadzam się z panami powyżej kupiłem grę nie powiem potrafi wciągnąć, ma ładną grafikę a model strzelania ze snajperki jest ok, ale gra posiada masę błędów najbardziej denerwowało mnie to, że leżąc w trawie i tak przeciwnicy potrafili nas dostrzec...ogólnie SI jest nierówne w tej grze fabuła też bez rewelacji zabijamy na końcu gostka i już lecą napisy końcowe. Ta gra to taki tytuł na zabicie czasu nic więcej jak dla mnie 6/10.
0 kudososkarsom   @   09:41, 16.08.2010
I ja się do tego przyłączam. Gra moim zdaniem jest beznadziejna. CI nie potrafi robić dobrych gier i tyle. Powinno być słabe 5. Jedyne co w tej grze jest dobre, to strzelanie z karabiny snajperskiego i może grafika, reszta to dno totalne.
0 kudosMicMus123456789   @   19:14, 23.08.2010
Jak widzę nie tylko mnie rozczarowała ta gra, ta gra jak wiele innych produkcji miała potencjał żeby stać się dobrą grą ale niestety nie udało się a szkoda
0 kudosMasterTomster   @   08:14, 28.08.2010
Ocena lekko zawyżona skoro MW 2 dostało 7,6/10
0 kudosbat2008kam   @   08:16, 28.08.2010
Sporo zawyżona. A dla Modern Warfare 2 sporo zaniżona Uśmiech . Dla mnie MW2 to co najmniej 9/10.
A Sniper? 4-5.../10
0 kudossiewa28sds   @   18:31, 18.09.2010
Moim zdaniem ocena 7.5 to za dużo jak na grę opartą na silniku chrome. Grę przeszedłem na dwóch poziomach trudności minimum i maximum no i mocno się zawiodłem na tym drugim.
Strzelanie z karabinów snajperskich i efekt uderzenie kuli w przeciwnika zasługuje na 10, ale reszta to totalna porażka. Jakby nie patrzył to i tak ta gra jest najlepszą produkcją CI.
0 kudosMessi3215   @   16:17, 21.12.2010
No, macie rację. Ghost warrior to niewypał.
0 kudosTyranek   @   18:01, 08.03.2012
Strzelanie z karabinu snajperskiego, grafika i muzyka zasługują na pochwałę, ale fabuła jest - nie ukrywajmy - do rzyci
Dodaj Odpowiedź