Klik - Wyspa Tajemnic (PC)

ObserwujMam (0)Gram (5)Ukończone (0)Kupię (3)

Klik - Wyspa Tajemnic (PC) - recenzja gry


@ 13.04.2010, 12:36
Joanna "AiszA"
Gustuję w grach klimatycznych - z dreszczykiem, horrorach, przygodówkach, akcji, rpg & miszmasz wszystkiego po trochu ;)

"Zanurz się poprzez zabawę w bajkowy świat dla najmłodszych, pełen tajemniczych wynalazków. Rozwiąż zagadki, aby odszukać dziennik naukowca Patrycego i poznaj tajemnicę wyspy.

"Zanurz się poprzez zabawę w bajkowy świat dla najmłodszych, pełen tajemniczych wynalazków. Rozwiąż zagadki, aby odszukać dziennik naukowca Patrycego i poznaj tajemnicę wyspy. Podejmij wyzwanie, uwolnij przy tym uwięzione kryształy i uratuj wujka. Zostań bohaterem!"


KLIK - Wyspa tajemnic (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne) to wspaniały sposób na naukę poprzez zabawę. Odpowiednio dobrane do etapu rozwojowego zadania (piosenki, filmy i zagadki) dla dzieci pomiędzy 6 a 9 rokiem życia. Najmłodsi gracze, wykonując kolejne polecenia rozwijają umiejętności: czytania, pisania, ortografii, liczenia, oraz językowe (j. angielski).

Jako siedmioletni chłopiec - Mateusz Klicki (Klik)- wyruszasz po przygodę na wyspę pełną zagadek, zgłębiając fascynujący świat nauki. Wujek Patrycy (naukowiec) wysyła chłopcu film z zaproszeniem, aby całe wakacje spędził u niego w laboratorium. W tym też celu przygotowuje niespodziankę, podczas której dochodzi do eksplozji i dziwnego zniknięcia naukowca. Masz sekretną misję rozwikłać tę tajemnicę i odnaleźć wujka. Będą Ci bardzo pomocni: Michalinka (Misia) i gadający Tukan. Odnajdując i zbierając kryształy, będziesz mógł otworzyć zablokowane drzwi do kolejnych Krain, w których czekają na Ciebie różne zagadki do rozwiązania.

Klik - Wyspa Tajemnic (PC)

LICZĘ I CZYTAM

Przyjemna przygodówka zawiera zagadnienia zawarte w programie edukacji wczesnoszkolnej, których trudność zmienia się wraz z kolejnymi etapami gry. Dzięki nim najmłodsi uczniowie rozwijają kompetencje matematyczne (dodawanie i odejmowanie), umiejętności czytania i pisania (krzyżówki, puzzle z literami i nazwami, rozpoznawanie, odgadywanie i składanie prostych wyrazów, ćwiczenia ortograficzne). Proces ten przebiega w atmosferze zabawy, co wpływa na szybkość uczenia się i zapamiętywania (memo - ogród, las, łąka, liczby). Dziecko nie nudzi się i nie zniechęca, przeciwnie - angażuje się z zainteresowaniem i ciekawością. Zdobywa również podstawowe umiejętności z zakresu języka angielskiego, oraz wiedzę ekologiczną i przyrodniczą (np. uprawy - pielęgnowanie warzyw w ogródku, rozpoznawanie zwierząt). Istnieje wybór poziomu trudności. Gra uzyskała pozytywną opinię środowiska psychologów dziecięcych.

Klik - Wyspa Tajemnic (PC)

ZOSTAŃ ODKRYWCĄ

Przemierzając bajeczne Krainy, Klik napotyka na swej drodze dziwne wynalazki swego wujka, które są niejako kluczem w dalszej wyprawie. Po każdym rozwiązaniu zagadki, jaką oferuje nam maszyna, chłopiec zostaje nagrodzony kryształkami potrzebnymi do odblokowania innych lokacji.
Ciekawy pomysł na zachęcenie naszych pociech do wysiłku umysłowego. Wzbogacony o animacje, które przewijają się przed oczyma informując gracza co się dzieje w danej chwili. Strona graficzna - bajkowo piękna, nasączona kolorami na pewno przyciąga uwagę, jednak jej nie skupia. Przez natłok szczegółów panuje kompletny chaos i czasami nasz mały "odgrywca" może mieć problemy z odnalezieniem kryształu lub rozwiązaniem zadania, tym bardziej, że niektóre są na czas. Dźwięki lekko wpadają w ucho, towarzysząc filmikom i zaliczeniom łamigłówek, ogólnie wypada to nie najgorzej. Większą trudność może sprawić zrozumienie poleceń - zdań w języku angielskim. Przekaz ten jest niewyraźny, trzeba się nieźle wsłuchiwać po kilka razy żeby wykonać dane zadanie. Niewykluczone, że w tym wypadku dziecko będzie potrzebowało wsparcia osoby dorosłej. Poruszanie się jest proste, klikamy na elementy bądź przeciągamy je. Mamy też wsparcie (podpowiedzi) w formie ukrytych notatek zrobionych przez naukowca.

Klik - Wyspa Tajemnic (PC)

ZADOWOLENIE

Ogólnie jest poprawnie, mimo drobnych niedociągnięć gra spełnia swe zadania edukacyjne i oczekiwania dziecka. Ważne, że temu tytułowi towarzyszy radość oraz zadowolenie z wykonania - rozwiązania zagadek. W połączeniu z nauką - podstawą, budzeniem wyobraźni małego gracza jest odpowiednią i trafną pozycją dla tej grupy wiekowej.


Podaruj dziecku możliwość spędzenia przyjemnych chwil i niezapomnianych, ekscytujących przygód. Niech zostanie odkrywcą w tajemniczym świecie wynalazków.


Długość gry wg redakcji:
10h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Świetna Grafika:
Pełna gama barw - bajeczne plenery.
Dobry Dźwięk:
Lekko wpadający w ucho, jednak nie wszystkie polecenia zrozumiałe.
Świetna Grywalność:
Przyjemna przygoda z miarę łatwym poruszaniem się po lokacjach.
Genialne Pomysł i założenia:
Ciekawa koncepcja rozgrywki w świecie nauki i wynalazków.
Dobra Interakcja i fizyka:
Klikanie i przeciąganie za pomocą myszki - nie sprawia większych problemów.
Słowo na koniec:
Ogólne wrażenia pozytywne mimo kilku nieznacznych usterek, liczy się przecież samo zadowolenie młodego odkrywcy.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Klik - Wyspa Tajemnic (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?