
"Zanurz się poprzez zabawę w bajkowy świat dla najmłodszych, pełen tajemniczych wynalazków. Rozwiąż zagadki, aby odszukać dziennik naukowca Patrycego i poznaj tajemnicę wyspy. Podejmij wyzwanie, uwolnij przy tym uwięzione kryształy i uratuj wujka. Zostań bohaterem!"
KLIK - Wyspa tajemnic (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne) to wspaniały sposób na naukę poprzez zabawę. Odpowiednio dobrane do etapu rozwojowego zadania (piosenki, filmy i zagadki) dla dzieci pomiędzy 6 a 9 rokiem życia. Najmłodsi gracze, wykonując kolejne polecenia rozwijają umiejętności: czytania, pisania, ortografii, liczenia, oraz językowe (j. angielski).
Jako siedmioletni chłopiec - Mateusz Klicki (Klik)- wyruszasz po przygodę na wyspę pełną zagadek, zgłębiając fascynujący świat nauki. Wujek Patrycy (naukowiec) wysyła chłopcu film z zaproszeniem, aby całe wakacje spędził u niego w laboratorium. W tym też celu przygotowuje niespodziankę, podczas której dochodzi do eksplozji i dziwnego zniknięcia naukowca. Masz sekretną misję rozwikłać tę tajemnicę i odnaleźć wujka. Będą Ci bardzo pomocni: Michalinka (Misia) i gadający Tukan. Odnajdując i zbierając kryształy, będziesz mógł otworzyć zablokowane drzwi do kolejnych Krain, w których czekają na Ciebie różne zagadki do rozwiązania.
LICZĘ I CZYTAM
Przyjemna przygodówka zawiera zagadnienia zawarte w programie edukacji wczesnoszkolnej, których trudność zmienia się wraz z kolejnymi etapami gry. Dzięki nim najmłodsi uczniowie rozwijają kompetencje matematyczne (dodawanie i odejmowanie), umiejętności czytania i pisania (krzyżówki, puzzle z literami i nazwami, rozpoznawanie, odgadywanie i składanie prostych wyrazów, ćwiczenia ortograficzne). Proces ten przebiega w atmosferze zabawy, co wpływa na szybkość uczenia się i zapamiętywania (memo - ogród, las, łąka, liczby). Dziecko nie nudzi się i nie zniechęca, przeciwnie - angażuje się z zainteresowaniem i ciekawością. Zdobywa również podstawowe umiejętności z zakresu języka angielskiego, oraz wiedzę ekologiczną i przyrodniczą (np. uprawy - pielęgnowanie warzyw w ogródku, rozpoznawanie zwierząt). Istnieje wybór poziomu trudności. Gra uzyskała pozytywną opinię środowiska psychologów dziecięcych.
ZOSTAŃ ODKRYWCĄ
Przemierzając bajeczne Krainy, Klik napotyka na swej drodze dziwne wynalazki swego wujka, które są niejako kluczem w dalszej wyprawie. Po każdym rozwiązaniu zagadki, jaką oferuje nam maszyna, chłopiec zostaje nagrodzony kryształkami potrzebnymi do odblokowania innych lokacji.
Ciekawy pomysł na zachęcenie naszych pociech do wysiłku umysłowego. Wzbogacony o animacje, które przewijają się przed oczyma informując gracza co się dzieje w danej chwili. Strona graficzna - bajkowo piękna, nasączona kolorami na pewno przyciąga uwagę, jednak jej nie skupia. Przez natłok szczegółów panuje kompletny chaos i czasami nasz mały "odgrywca" może mieć problemy z odnalezieniem kryształu lub rozwiązaniem zadania, tym bardziej, że niektóre są na czas. Dźwięki lekko wpadają w ucho, towarzysząc filmikom i zaliczeniom łamigłówek, ogólnie wypada to nie najgorzej. Większą trudność może sprawić zrozumienie poleceń - zdań w języku angielskim. Przekaz ten jest niewyraźny, trzeba się nieźle wsłuchiwać po kilka razy żeby wykonać dane zadanie. Niewykluczone, że w tym wypadku dziecko będzie potrzebowało wsparcia osoby dorosłej. Poruszanie się jest proste, klikamy na elementy bądź przeciągamy je. Mamy też wsparcie (podpowiedzi) w formie ukrytych notatek zrobionych przez naukowca.
ZADOWOLENIE
Ogólnie jest poprawnie, mimo drobnych niedociągnięć gra spełnia swe zadania edukacyjne i oczekiwania dziecka. Ważne, że temu tytułowi towarzyszy radość oraz zadowolenie z wykonania - rozwiązania zagadek. W połączeniu z nauką - podstawą, budzeniem wyobraźni małego gracza jest odpowiednią i trafną pozycją dla tej grupy wiekowej.
Podaruj dziecku możliwość spędzenia przyjemnych chwil i niezapomnianych, ekscytujących przygód. Niech zostanie odkrywcą w tajemniczym świecie wynalazków.
Świetna |
Grafika: Pełna gama barw - bajeczne plenery. |
Dobry |
Dźwięk: Lekko wpadający w ucho, jednak nie wszystkie polecenia zrozumiałe. |
Świetna |
Grywalność: Przyjemna przygoda z miarę łatwym poruszaniem się po lokacjach. |
Genialne |
Pomysł i założenia: Ciekawa koncepcja rozgrywki w świecie nauki i wynalazków. |
Dobra |
Interakcja i fizyka: Klikanie i przeciąganie za pomocą myszki - nie sprawia większych problemów. |
Słowo na koniec: Ogólne wrażenia pozytywne mimo kilku nieznacznych usterek, liczy się przecież samo zadowolenie młodego odkrywcy. |

PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler