
"Zamiast siedzieć przed ekranem i grać wiecznie w gry te same. Zmień tryb życia na sportowy, świat się stanie kolorowy. Warto czasem iść na basen lub rowerem ruszyć w trasę. Czeka bramka, piłka, kort - uprawiajmy razem sport"
Tak śpiewa trójka przyjaciół, zachęcając dziecko do wspólnej zabawy.
Miś - Ruch to zdrowie to najnowsza, interaktywna gra edukacyjna WSiP przeznaczona dla dzieci pomiędzy 3 a 5 rokiem życia. Miś, Świnka i Małpka wprowadzają w bajkowy świat przygód, równocześnie edukując i wspierając wszechstronny rozwój dziecka. Zabawy proponowane przez zwierzaki pozwalają pobudzić czynności ruchowe, wyrabiać pożądane nawyki i wpajać pozytywne wartości. Dzięki nim najmłodsi gracze uczą się wymowy, dobierania w pary, spostrzegawczości i zapamiętywania. Gra uzyskała pozytywną opinię psychologów dziecięcych.
ZABAWA I ROZWÓJ
Tematyka tej części rozwija zainteresowania dziecka grami i zabawami ruchowymi. Celem płyty jest pomoc rodzicom i wychowawcom w wyrabianiu nawyków związanych z promocją aktywnego trybu życia poprzez prezentowanie odpowiednich wzorców zachowań. Trzy wesołe zwięrzątka mają za zadanie zachęcić nasze pociechy do aktywności, zrozumienia ile radości płynie z uprawiania sportu na świeżym powietrzu czy w pomieszczeniu. Bawimy się z nimi w sali gimnastycznej, parku i na boisku. Wykonujemy proste polecenia i zadania np. pomagamy Misiowi w obronie bramki (ćwiczenie koordynacji oka i ręki), ze Świnką poznajemy i rozróżniamy sztuczki jakie można wykonać hula-hop (stymulowanie rozwoju spostrzegawczości), a z Małpką przyjdzie nam jeździć na wrotkach (rozwijanie świadomości ekologicznej). Miejsca sportowych zabaw bohaterów programu edukacyjnego to również miejsca znane dziecku, co ułatwia jego zaangażowanie w zabawę.
SPORT TO ZDROWIE
Wdrażanie dziecka do aktywności, higiena i bezpieczne korzystanie ze sprzętu w połączeniu z budzeniem zainteresowania otaczającym światem poprzez prowokowanie pytań i doświadczanie radości odkrywania. Program umożliwia poznanie wielowymiarowości działań człowieka: dziecko ma możliwość podejmowania decyzji na podstawie postrzegania i doświadczania emocji związanych z ruchem. Uczy się nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami, poznaje również i utrwala nowe słownictwo i kolory (koordynacja wzrokowo – motoryczna). Dokonuje wyborów i przeżywa pozytywne efekty własnych działań. Gra kształtuje również nawyki higieniczne, proekologiczne i zachowania prozdrowotne. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości poprzez obserwowanie, eksperymentowanie i odkrywanie.
BEZPIECZEŃSTWO
Prezentowane na płycie zajęcia mogą być również inspiracją dla wspólnych wypraw i zabaw rodziców wraz z pociechą. Zadania – zabawy stymulują rozwój poszczególnych funkcji poznawczych (m.in. spostrzegawczości, logicznego myślenia, analizy wzrokowej, bezpieczeństwa podczas nich i umiejętności wyciągania wniosków na podstawie materiału spostrzeganego wzrokowo). Opracowane są adekwatnie dla potrzeb rozwojowych dzieci od 3 do 5 lat. Umożliwiają również doświadczanie: przyjemności z osiągania celu, poczucia tworzenia własnej rzeczywistości oraz doświadczania przyjemności z bycia autorem pomysłów. W codziennym życiu i zabawach – do których inspirować mogą przedstawione w programie zabawy sportowe. Warto stwarzać dziecku możliwość do doświadczania takich właśnie przeżyć, gdyż jest to szczególnie istotne w tym momencie rozwojowym. Co najważniejsze, produkcja jest całkowicie wolna od przemocy i zgodna z podstawą programową wychowania przedszkolnego, uzyskała także pozytywną opinię psychologów dziecięcych.
RADOŚĆ
Ruchome obrazy urzekają, emanują dobrem i ciepłem. Poruszamy się w bajkowym, tęczowym świecie bez przemocy, agresji i strachu. W odbiorze - wizerunek postaci jest bardzo sympatyczny, przytulankowy, powoduje uśmiech dziecka, wzbudza zaufanie i pozytywne emocje. Zadania są czytelne i proste, odpowiednio dostosowane do wieku. Ścieżka dźwiękowa - to zbiór piosenek i poleceń przyjemnych dla ucha, należycie stonowanych oraz melodyjnych. Połączenie dźwięku z obrazem oraz informacjami przekazywanymi przez głównego bohatera, z którym dziecko może się identyfikować, ułatwia przyswajanie nowych treści. Jeśli szukasz gry edukacyjnej dla swej pociechy w wieku przedszkolnym, to ten tytuł jest idealną i trafną produkcją. Sprawdź, a przekonasz się, że uśmiech nie zniknie z jego twarzy.
Przyjaciele już na Ciebie czekają, dołącz do nich jak najszybciej :)
Genialna |
Grafika: Bajkowa, nasycona kolorami w ciepłej tonacji, przyjazna dziecku. |
Genialny |
Dźwięk: Przyjemny dla ucha, piosenki są wesołe, a polecenia zrozumiałe i jasne. |
Świetna |
Grywalność: Zadania wykonujemy za pomocą myszki, wszystko przebiega sprawnie i w miłej atmosferze. |
Genialne |
Pomysł i założenia: Ciekawy i odpowiedni dla tej grupy wiekowej. Znakomity sposób na spędzenie chwili z dzieckiem. |
Genialna |
Interakcja i fizyka: Umożliwia dziecku doświadczanie efektów własnych działań. |
Słowo na koniec: Znakomita odsłona, przemawiająca do dziecka tęczową przygodą trójki przyjaciół i korzyści płynących z aktywności ruchowej. |

PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler