SpajderBot @ 23.02.2010, 14:03
Wojtek "SpajderBot" Cichoń
Gry MMO zazwyczaj wymagają opłacania comiesięcznego abonamentu. Wiadomo, że istnieją odstępstwa od tej reguły, aczkolwiek nie zawsze jest to równoznaczne z jakością.
Gry MMO zazwyczaj wymagają opłacania comiesięcznego abonamentu. Wiadomo, że istnieją odstępstwa od tej reguły, aczkolwiek nie zawsze jest to równoznaczne z jakością. Jedną z najpopularniejszych, bezabonamentowych gier MMORPG jest Guild Wars, które wymagało jedynie zakupu pełnej wersji gry, a później mogliśmy się cieszyć jej uniwersum bez dodatkowych kosztów. Te pojawiały się tylko w momencie premier kolejnych rozszerzeń, tudzież dodatków zawierających nowe tereny do eksploracji, wcześniej niedostępne klasy postaci oraz świeże umiejętności.
Jest jeszcze jeden rodzaj gier MMO – całkowite darmówki, zarabiające głównie za sprawą mikro transakcji. Świetnym przedstawicielem tegoż właśnie nurtu jest Runes of Magic – projekt, który wedle deweloperów może bez najmniejszych problemów konkurować z królem gatunku – World of WarCraft, a co najważniejsze, jest on w 100% darmowy. Jeśli nie macie ochoty płacić, nie musicie tego robić!
Świat, w którym rozgrywa się akcja Runes of Magic nazwany został przez twórców Taborea. Posiada on oczywiście bogatą przeszłość, pełną tajemnic historię i fascynującą faunę oraz florę. Otoczki nie mam jednak zamiaru opisywać, gdyż wszelkie informacje przekazywane są w samej grze, a po za tym, naprawdę dużo by trzeba było napisać. Uniwersum wykreowane przez firmę Runewaker Entertainment pełne jest wspaniałych krajobrazów, niezliczonych stworzeń oraz, co najważniejsze we wszystkich grach MMORPG, zamieszkują go interesujące twory fantasy, które tylko czekają na to, by podzielić się z graczem swoimi problemami. W trakcie realizowania zlecanych przez postaci niezależne questów przemierzymy wysokie góry, głębokie doliny, rozległe niziny, gęste lasy, a także mroczne, pełne niebezpieczeństw lochy i podziemia. Producent zadbał o zróżnicowanie wszystkich dostępnych obszarów, dzięki czemu sceneria cały czas się zmienia, a wraz z nią doznania płynące z rozgrywki.
Nim wkroczymy do bogatego świata gry, tworzymy własną postać. Wybierać możemy pośród ośmiu zróżnicowanych klas bohaterów, a po przekroczeniu dziesiątego poziomu doświadczenia dobieramy klasę dodatkową. Decyzję podejmujemy przeglądając statystki takich oto herosów: Wojownika, Zwiadowcy, Łotra, Maga, Rycerza, Kapłana, Strażnika oraz Druida. Każdy posiada odmienny zestaw umiejętności, a także cechy charakterystyczne tylko dla siebie. Wojownik oraz Rycerz to bez wątpienia klasy typowo siłowe. Dysponują one ogromną tężyzną fizyczną i potrafią dzierżyć na barkach najcięższe z dostępnych pancerzy. Zwiadowca i Łotr polegają przede wszystkim na zręczności oraz szybkości. Nie są zbyt dobrzy w walce bezpośredniej, natomiast jako wsparcie sprawdzają się znakomicie. Kolejne dwie postaci to Mag i Kapłan, ceniący sobie ponad wszystko zdolności magiczne. Pierwszy z wymienionych para się magią ofensywną, a drugi preferuje zaklęcia defensywne, przy pomocy których nie zadaje może tak dużych obrażeń jak Mag, potrafi jednak leczyć rany i stanowi podporę dla towarzyszów. Na koniec pozostaje jeszcze Strażnik oraz Druid. Oboje panują nad siłami natury i potrafią wykorzystać je do własnych celów. Wybór jest szeroki, a zatem każdy winien znaleźć protegowanego, odpowiedniego dla preferowanego stylu gry.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler