Torchlight (PC)

ObserwujMam (195)Gram (62)Ukończone (63)Kupię (6)

Torchlight (PC) - recenzja gry


@ 03.01.2010, 17:08


Bardzo szybko zauważymy, że Torchlight dosłownie przepełnione jest ogromem różnorakiego sprzętu i ekwipunku, który przyjdzie nam zbierać. Najróżniejsze młoty, miecze, topory, laski, łuki, pistolety, karabiny, standardowe elementy pancerza, biżuteria... jest tego po prostu masa! Bezustannie powynajdujemy również przedmioty magiczne i co interesujące, podzielono je na aż cztery kategorie „umagicznienia”. Na szczęście, wraz z dużą liczbą złomu jaki będziemy zobligowani podnieść, autorzy zadbali o sporo miejsca w naszym „plecaku”, w związku z czym nie będziemy zmuszeni bezustannie odwiedzać czuwających w mieście kupców.

Torchlight (PC)

Mimo dużej liczby podobieństw do Diablo, styl oprawy wizualnej bardzo ściśle nawiązuje do produkcji Fate. Nie zobaczymy więc mrocznego i złowrogiego świata, a raczej świat bajkowy i nieco komiksowy. I chociaż szata graficzna nie grzeszy najwyższym poziomem, to nadal jest atrakcyjna dla oczu i wygląda bardzo estetycznie. Podziemia też zdają się być wykreowane z pomysłem i pewną finezją, chociaż mógłbym im zarzucić odczuwalną tendencyjność.

Ciekawym i dobrze sprawdzającym się pomysłem, zaczerpniętym także ze wspominanego już Fate, jest wprowadzenie towarzysza dla naszego bohatera, którym będzie... kot lub pies (wyboru dokonamy na początku gry). Nie będą to jednak zwyczajne zwierzęta. Dobrze radzą sobie w boju, a jeśli nakarmić je wyłowioną z wody rybą, na określony czas zmienią się w prawdziwie groźne bestie, będące jeszcze większym postrachem dla rzeszy oponentów. W ostateczności, pupile mogą nam posłużyć jako tragarze i przejąć część naszego ekwipunku, a nawet – za naszym poleceniem – wrócić do miasta i sprzedać noszony przez siebie dobytek, celem zaoszczędzenia naszego cennego czasu.

Torchlight (PC)

Mimo jednak wielu ciekawych rozwiązań i całkiem wysokiego poziomu rozgrywki, Torchlight nie jest grą która przykuje nas do komputera na dłuższy okres czasu. Niestety, wśród wielu niewątpliwych zalet zabrakło mu bardziej porywistego klimatu i po paru godzinach zabawy okaże się, że produkcja przestaje nas zaskakiwać, a frajda płynąca z eliminacji kolejnych rzeszy straszydeł nie jest już tak duża. Zechcemy więc tu wracać na raczej niezbyt długie sesje, pozwalające na jakieś godzinne zrelaksowanie się. Zabrakło też opcji gry sieciowej (dopiero jest opracowywana), która jest mocą napędową większości hack’n’slashy. O ile więc póki co jest całkiem nieźle, to dopiero zrobienie z Torchlight gry MMO może bardziej zachęcić graczy do dłuższych zabaw.


Długość gry wg redakcji:
20h
Długość gry wg czytelników:
26h 39min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Widać przestarzałość i brak nowoczesnych technologii, ale duża pomysłowość oraz ciekawe kreacje i tak sprawdzają się dobrze.
Dobry Dźwięk:
Pan odpowiedzialny za soundtracki do Diablo stworzył po raz kolejny dobrą oprawę, ale jednak nie ma takiej rewelacji jak niegdyś.
Dobra Grywalność:
Rozgrywka jest na dość wysokim poziomie i sprawia przyjemność, ale z czasem odczuwalna zaczyna być monotonia.
Świetne Pomysł i założenia:
Wykorzystano dobre, sprawdzone pomysły z Diablo i Fate, dodano garstkę nowych i zdało to swój egzamin.
Dobra Interakcja i fizyka:
Różnorako oddziałujemy na naszych oponentów, ale zabrakło większego wpływu na otoczenie.
Słowo na koniec:
Jest to gra dobra, ale jej jakość nie jest powalająca. Mimo wszystko bez wątpienia zasługuje na uwagę.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Torchlight (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRewen   @   22:14, 03.01.2010
Cytat: Mikilll
Ta gra to lipa i żal. Nie polecam. Już Tekken 6 i Modern Warfare 2 są lepsze.


Podałeś dwie gry w ogóle z innej półki... Może podasz jakieś gry z gatunku MMO lepsze od tej gry i podasz szczegóły dlaczego gra cie nie zadowala...
0 kudosGRACZ1996   @   10:21, 24.04.2010
Nie zgadzam sie. Torchlight jest udaną kopią Diablo, i umila oczekiwanie na Diablo III
0 kudosadrian199797   @   21:22, 06.07.2010
Gra jest po prostu świetna, WCIĄGA!
0 kudosRavnarr   @   13:00, 24.08.2010
Sympatyczna siekanina, można odstresować się po pracy. I takie jest jej zadanie, więc nie ma się co czepiać.
0 kudosMarcus00   @   19:16, 12.04.2011
Rav ma rację. Mam trzy dni wolnego, żadnych nowych tytułów, a w CDA dali właśnie Torchlight... więc się trochę zrelaksuję i pogram, a co. O to w tym chodzi.
0 kudosonetoe   @   21:59, 19.04.2011
Wyprowadziłem się na wiochę zapiździałą zaje..ście, nawet neta mam napędzanego gołębiem (leniwym), ale Torch dodany do ostatniego CDA rozjaśnił tzw. przednówek. Trochę to takie comixowe na początku, ale zadania OK, poziomy i nowe skille nieomal jak w DII, można spokojnie czekac na Trójkę... O wielcy, którzyście przeszli XIII, zapraszam do poznania Pochodni, choc TQ nadal kusi...
0 kudosMarcus00   @   10:19, 20.04.2011
Wyprowadziłeś się z powodów zdrowotnych, czy kochasz naturę? Ja nie mówię, za widok gór i lasów dałbym się pokroić, ale bez internetu to trudno by było wyżyć. W końcu ktoś kiedyś powiedział, że to forum jest ważniejsze od spania, jedzenia itp... Pokręcony
0 kudosKattowitz   @   13:14, 12.06.2012
Cytat: GRACZ1996
Torchlight jest udaną kopią Diablo, i umila oczekiwanie na Diablo III

Od kiedy to każde wychodzące na rynek aRPG jest kopią Diablo? xD Ta gra jest czymś innym niż jakąś tam kopią - choć racja, Runic jest ekipą, która wyrwała się spod panowania Blizzard'a i jakieś podobieństwa na pewno mają ;) Jednak jest relaksująca i zadowalająca jak na swoją prostotę Uśmiech
Dodaj Odpowiedź