Bat Walk (MOB)

ObserwujMam (5)Gram (2)Ukończone (3)Kupię (1)

Bat Walk (MOB) - recenzja gry


@ 14.08.2012, 14:18
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Jakieś takie mam ostatnio szczęście, że czego się nie chwycę na Androidzie, to z pewnością będzie to gra, w której chodzi o omijanie przeszkód i zabiegnięcie/zalecenie/zaczołganie się jak najdalej, przy okazji ubijając trochę punktów.

Jakieś takie mam ostatnio szczęście, że czego się nie chwycę na Androidzie, to z pewnością będzie to gra, w której chodzi o omijanie przeszkód i zabiegnięcie/zalecenie/zaczołganie się jak najdalej, przy okazji ubijając trochę punktów. Lubię tego typu produkcje, więc nie narzekam, ale w przypadku Bat Walk przeżyłbym mały zawód, gdyby nie fakt, że to w pełni darmowa, a do tego polska produkcja.



Tytuł studia Broenta to typowa gra na smartfony i inne urządzenia mobilne. Już na wstępie trzeba zaznaczyć, że w żadnym wypadku nie jest to nowatorski, wyróżniający się czymkolwiek płód. Tak z marszu mogę wymienić przynajmniej kilka bliźniaczych produktów, jak chociażby recenzowane w zeszłym tygodniu Ski Safari czy genialny facebookowy „Hardkorowy Jednorożec” (nazwa własna, ale chodzi o tego konia z patykiem na łbie, co zbiera gwiazdki i strzela tęczą w rytm pięknego kawałka, którego tytułu także nie pamiętam, ale do dzisiaj miło wspominam zagorzałą walkę na punkty z Raaistlinem), który doczekał się niesamowicie zrytej konwersji na „Andka” i iOS, ale mniejsza z tym. Chodzi o to, że mamy tego ubogiego kuzyna Batmana, który sobie cały czas leci w prawo i ciągle przyśpiesza. Trzeba po prostu nie walnąć za dużo razy w przeszkody, zbierać kamyczki, uzupełniać energię i mieć sporo cierpliwości, bo gierka jest bardzo wymagająca, o ile chcecie zobaczyć na ekranie coś więcej niż kilka tysięcy punktów.

Bat Walk (MOB)

Złem wcielonym jest sterowanie, ale nie potrafię wymyślić w sumie niczego lepszego, ekrany dotykowe mocno ograniczają pewne rzeczy. Jest ten nietoperz, gna jak potłuczony, wszędzie walają się jakieś latające kamienie i inne pochodnie, muśniesz takie coś dwa razy i koniec gry. Cały czas trzeba być niesamowicie skupionym i skoncentrowanym, ponieważ ekran przewija się w zatrważającym tempie (zwłaszcza na hardzie, gdzie cieszę się jak nie zginę przez 5 sekund), a tu dodatkowo obraz zasłaniany jest przez palec poruszający się w górę i w dół. To nie jest dobre rozwiązanie, ale nie mam zielonego pojęcia jak można by to było inaczej zrobić. Jest możliwość sterowania wychyleniami, co całkowicie odpada przy tak mocno zręcznościowej produkcji. Wiele tego typu szpil opiera gameplay na „pukaniu”, co sprawdza się świetnie, tutaj jednak też jest to nie do zrealizowania. Gdyby oddalono kamerę, to zaś nic by się nie widziało, zwiększyć odległość pomiędzy przeszkodami, to zaś gra straci swoją „hardkorwość”. Jest jedno wyjście, można grać lewą ręką, co u mnie nie jest normalnym rozwiązaniem i źle mi z tym, poza tym, zasłaniam sobie kciukiem gacka, jednak widać, że chłopaki starali się jak mogli, ale moim zdaniem następna giera, o ile będzie polegała na czymś podobnym, musi zostać przemodelowana na coś bardziej przystępnego.


Screeny z Bat Walk (MOB)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossilverkin   @   14:26, 14.08.2012
Jak za friko, to z pewnością w najbliższym czasie sprawdzę z czym to się je.
0 kudosAZZykk   @   14:48, 14.08.2012
"Jest możliwość sterowania wychyleniami, co całkowicie odpada przy tak mocno zręcznościowej produkcji." ? Mój rekord to 48 864 - i jest zrobiony właśnie wychyleniami, to najlepszy sposób i niezwykle satysfakcjonujący Uśmiech
0 kudosPhantec   @   14:54, 14.08.2012
mój obecny (72 784) też wychyleniami, ale mam dobrą wiadomość dla zwolenników palca, będzie tzw reverse mode, tzn będzie można grać te same plansze ale w odbiciu lustrzanym i praworęcznym będzie łatwiej, na razie można tak grać obracając telefon do góry nogami, też się fajnie gra Szczęśliwy
0 kudoszvarownik   @   15:30, 14.08.2012
Cytat: AZZykk
"Jest możliwość sterowania wychyleniami, co całkowicie odpada przy tak mocno zręcznościowej produkcji." ? Mój rekord to 48 864 - i jest zrobiony właśnie wychyleniami, to najlepszy sposób i niezwykle satysfakcjonujący Uśmiech
Chyba żartujeszSzczęśliwy próbowałem raz ale nawet na najłatwiejszym poziomie ciężko mi było przelecieć chociażby do 700 punktów Szczęśliwy Może łajzą jestem, co w sumie jest bardzo prawdopodobne Uśmiech

@Phantec, kurczę faktycznie odwrócenie telefonu do góry nogami pomaga, dzięki!
0 kudosAZZykk   @   15:50, 14.08.2012
Myślę, że to kwestia poćwiczenia - gra jest trudna a największe możliwości są chyba na sterowaniu wychyleniami. Dwa pierwsze wyniki o tym świadczą Uśmiech

Gra będzie się jeszcze zmieniać czyt. udoskonalać, więc zobaczymy jak to będzie dalej jeżeli chodzi o grafikę, muzykę itp

btw. Niebawem będzie również konkurs z nagrodami.
0 kudosDirian   @   15:57, 14.08.2012
Trudne to masakrycznie, ja gram od 10 minut i nie mogę nabić tysiaka, niezależnie od sterowania Dumny
0 kudosAZZykk   @   16:02, 14.08.2012
Trzeba ćwiczyć, założeniem była gra trudna - na prawdę trudna, ale jak się nauczysz grać to wszystko jest możliwe. Ja już umiem i minimum jakie osiągam za każdym podejściem to około 20 000. ;)
0 kudosPhantec   @   16:51, 14.08.2012
Pamiętam że na początku (przed premierą) był tylko easy, tzn prędkość 5, ale właśnie po długim graniu stało się to za proste Szczęśliwy
Jeszcze w wersjach starszych niż 2.0, przeszkody zabijały na miejscu Uśmiech
Ja mam już 50h nabite i to tylko od wersji 1.0 (wtedy wipe robiliśmy), a na hardzie maks prędkości jeszcze nie umiem zrobić Szczęśliwy
ostatnio zmieniłem sposób czułości wychyleń (można w opcjach na stary dać) i rozważam dodanie zmiany czułości, może to by pomogło komuś, do tego wychylenie się różnie zachowuje na różnych telefonach jak i w różnych pozycjach.
0 kudoszvarownik   @   09:43, 16.08.2012
Cytat: Phantec
mój obecny (72 784) też wychyleniami, ale mam dobrą wiadomość dla zwolenników palca, będzie tzw reverse mode, tzn będzie można grać te same plansze ale w odbiciu lustrzanym i praworęcznym będzie łatwiej, na razie można tak grać obracając telefon do góry nogami, też się fajnie gra Szczęśliwy
Wiadomo mniej więcej kiedy będzie to lustrzane odbicie? Dużo lepiej sobie radzę trzymając ten tel do góry nogami, ale wiadomo, że dziwnie się trochę tak gra Uśmiech
0 kudosPhantec   @   13:51, 16.08.2012
Zajmuję sie tym, będzie na dniach.
Przy okazji, by polecam też grać myszką, można podpiąć przez USB otg, powinno działać na androidach >=3.x ale może też na innych, ja testowałem na 4.0
0 kudossilverkin   @   15:57, 16.08.2012
Po kilkudziesięciu minutach gry stwierdzam, iż jest to gra z gatunku tych masohistycznych Dumny .
0 kudosPhantec   @   05:42, 19.08.2012
Jest już reverse mode i inne dodatki dające większą kontrolę Uśmiech
wersja 2.6:
- odwróć świat poziomo i/lub pionowo! (np. poziomy mogą być teraz grane z prawej do lewej)
- niestandardowa czułość (w ustawieniach: 1-666%)
- manualna kalibracja sterowania obrotem (więcej info: jak grać -> sterowanie)
- nowe ustawienia wibracji (dla ducha i przycisków)
- nowa opcja: "spróbuj odwrócić orientację" (Android 2.3+)
- przyciski programowe (wstecz, home itp.) powinny teraz przygasać podczas grania (Android 3.0+)
- poprawki i optymalizacja

https://bat.broenta.com/changelog.txt
https://bat.b(...)g_pl.txt
Dodaj Odpowiedź