Premiery miesiąca - sierpień 2019
Remnant: From the Ashes (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 20 sierpnia
W Remnant: From the Ashes mamy do czynienia z rozgrywką utrzymaną w typowym stylu przygodowych gier akcji z kamerą osadzoną za plecami bohatera. Dostajemy w jej ramach również elementy RPG-a oraz hack & slasha!
Remnant: From the Ashes pozawala nam wcielić się w człowieka – jednego z niewielu, którzy przetrwali inwazję diabolicznych istot zwanych The Root. Nikt nie wie skąd i po co się tu wzięli, lecz ostatni ludzie, którzy przeżyli, starają się odesłać ich z powrotem.
Gameplay oferuje proceduralnie generowane lokacje, możliwość zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia i za specjalne punkty pozyskiwania nowych umiejętności, poprawiających skuteczność w walce. Na swojej drodze spotykamy zarówno mniejsze i łatwiejsze jednostki jak i typowych bossów z kilkoma fazami walki – a wszystko to podlane apokaliptycznym klimatem.
Ancestors: The Humankind Odyssey (PC) – 27 sierpnia; (Xbox One i PlayStation 4) – grudzień
Ancestors: The Humankind Odyssey to mocno nietypowy projekt Patrice’a Désiletsa, który obecnie stoi na czele debiutującego studia Panache Digital Games, a kiedyś kierował pracami nad oryginalną trylogią Assassin’s Creed w Ubisofcie.
Mamy tutaj do czynienia z przygodową grą akcji, która oferuje kamerę zza pleców protagonisty. A bohater jest tutaj nietypowy, bowiem wcielamy się w naszych małpich praprzodków! Clou zabawy sprowadza się do obserwowania toku ewolucji gatunku homo, od erectusa, przez neandertalczyka, aż po sapiensa.
Trafiamy zatem do środkowej Afryki za czasów tzw. neogenu (młodszy okres ery kenozoicznej trwający od 23,03 do 2,58 mln lat temu) i wspinamy się na drzewa, podkradamy jaja przerośniętym, latającym dinozaurom, troszczymy się o prokreację gatunku. Po prostu żyjemy! Tym samym decydujemy jakie geny rozprzestrzenimy, jakimi drogami pójdzie cały gatunek ludzki itp.
Control (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 27 sierpnia
Control to kolejny projekt Sama Lake’a i jego studia Remedy. Deweloperzy nie kombinowali z formą i zrobili kolejną przygodową grę akcji z elementami RPG i klasycznej strzelanki – podobnej do wydanych już Quantum Break z 2015 czy Alana Wake’a z 2010 roku.
W Control gracz wciela się w postać Jesse Faden - kobiety, która w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczącej własnej przeszłości ląduje w budynku tajnej organizacji. Okazuje się, że chwilę po inwazji sił z innego wymiaru, dyrektor szklanego biurowca z Nowego Jorku sam ginie na miejscu. Bohaterka przejmuje dowodzenie w celu opanowania sytuacji.
Pistolet posiadany przez protagonistkę posiada – oprócz strzelania – wiele innych funkcji, co pozwala urozmaicać gameplay. Wymiana ognia to jedno, ale np. funkcje kinetyczne to drugie. Kolejnym urozmaiceniem rozgrywki wprowadzonym przez projektantów są specjalne surrealistyczne etapy związane z paranormalnymi najeźdźcami z kosmosu – w trakcie nich miejscówki najczęściej zmieniają formę na naszych oczach i generują tym samym jakieś proste zagadki środowiskowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler