Wywiad z Pawłem Zawodnym


Ogidogi @ 14:37 23.09.2009
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Od premiery Call of Juarez: Więzy Krwi minęło już trochę czasu, dlatego też postanowiliśmy zadać kilka pytań Pawłowi Zawodnemu. Poniżej dzielimy się z Wami informacjami, jakie udało nam się uzyskać.

Od premiery Call of Juarez: Więzy Krwi minęło już trochę czasu, dlatego też postanowiliśmy zadać kilka pytań Pawłowi Zawodnemu. Poniżej dzielimy się z Wami informacjami, jakie udało nam się uzyskać.

MG: Premiera Call of Juarez: Więzy Krwi już za nami – czy jesteście zadowoleni z końcowego efektu Waszych prac i przyjęciu produkcji przez fanów i media?

PZ: Zawsze z zapartym tchem czytamy nowe recenzje i opinie na forach. Oczywiście jest kilka recenzji, które trochę nas zabolały, ale ogólnie jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru gry przez media. Jeszcze lepiej jest z odbiorem przez graczy – po lekturze opinii można dojść do wniosku że gra po prostu się podoba.

MG: Jak przedstawiają się dotychczasowe wyniki sprzedażowe CoJ: WW?

PZ: Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni. CoJ sprzedaje się bardzo dobrze pomimo światowego kryzysu oraz okresu wakacji który nie jest tak dobrym okresem sprzedażowym jak np. okres świąteczny

MG: Z punktu widzenia gracza tryb kooperacji byłby idealnym rozwiązaniem dla gry, w której prowadzimy naprzemiennie dwóch bohaterów – wyjaśnijcie, dlaczego zabrakło co-opa w Waszym tytule.

PZ: Idea 2 niemal ciągle przebywających ze sobą braci powstała dość późno – sporo czasu po rozpoczęciu produkcji. Gdy stało się oczywiste, że są to idealne warunki do trybu kooperacji, było już niestety za późno na dodanie go. Tryb kooperacji wymaga zupełnie innego podejścia do projektowania poziomów, wymaga też zmiany architektury samej gry na poziomie że tak powiem „technicznym”. Nie było by to możliwe bez wydłużenia prac o co najmniej kolejne pół roku a na taką zmianę daty wydania nie mogliśmy sobie pozwolić.

MG: Gra została wydana w Polsce na PC, X360 oraz PS3. O ile jedyne kinowe spolszczenie dla wersji PC jest jak najbardziej zrozumiałe, o tyle jego zupełny brak przy konsolach pozostaje dla czytelników niejasny. Skąd decyzja o braku polskiej wersji językowej na PS3 i X360?



PZ: Decyzję tą podjęła firma Ubisoft i Techland jako Developer nie miał na nią wpływu. Niemniej jak wiemy już niedługo pojawi się na konsole łatka polonizująca

MG: Z dotychczasowych doniesień wiemy, że planujecie co najmniej trzy dodatki typu DLC dla swojej produkcji. Czego dokładnie powinniśmy się po nich spodziewać i czy znana jest już orientacyjna data ich premiery?

PZ: Na razie nie chcemy zbyt dużo zdradzać o DLC w końcu każde z nich będzie swoistą małą premierą, niespodzianką dla graczy. Natomiast możemy powiedzieć, że bardzo się staramy aby DLC miało ten sam poziom co core gry.

MG: Wiemy już, że pierwszy DLC będzie modyfikacją trybu singleplayer, wprowadzającą dodatkowe misje poboczne. Jak wielu zadań możemy się spodziewać oraz czy DLC dla PC będzie darmowy do pobrania?

PZ: Na razie wciąż pracujemy nad DLC, z czego Single playerowy jest równie ważny co MP. W trybie single player chcemy dać okazję graczom do sanboxowego odkrywania Dzikiego Zachodu a więc w sposób w który rzeczywiście był

MG: Kiedy powinniśmy spodziewać się premiery zapowiedzianego narzędzia modyfikacyjnego i jakie są jego możliwości, z perspektywy zwykłego gracza?

PZ: Możliwości są ogromne. Właśnie z tych powodów publikacja tego narzędzia jest odwlekana – chcemy mieć pewność, że jego obsługa nie będzie zbyt skomplikowana i że każdy gracz z odrobiną zacięcia będzie w stanie szybko stworzyć własną misję dla pojedynczego gracza lub własną mapę MP.

MG: Czy po zakończeniu produkcji uznaliście, że wykonanie niektórych elementów gry lub jakieś rozwiązania Was nie zadowalają i chcielibyście je zmienić ? Jeżeli tak, to jakie?

PZ: Jest mnóstwo takich rzeczy. Zawsze bardzo krytycznie patrzymy na swoje dzieło – tworzenie gier to bardzo często sztuka kompromisu pomiędzy chęciami a technicznymi możliwościami czy zasobami (takimi jak choćby czas). Na pewno mogliśmy jeszcze więcej pracy włożyć w dopracowanie trybu MP, przede wszystkim od strony plastycznej prezentacji graczy oraz niezawodności działania gry. Tryb wieloosobowy jest zawsze bardzo trudny w testowaniu i łatwo przeoczyć w nim pewne usterki. W sumie jesteśmy zadowoleni z naszej produkcji, ale woda sodowa nie uderza nam do głowy.



MG: Bardzo ważnym elementem gry jest tryb multiplayer. Jak wielu ludzi korzysta z zabawy za pośrednictwem Internetu, , jak dużą liczbę aktywnych użytkowników są w stanie obsłużyć Wasze serwery oraz czy jesteście zadowoleni z dotychczasowej frekwencji?

PZ: Aktualnie Techland postawił swoje serwery dedykowane, ale nie prowadziliśmy jeszcze zliczeń graczy.

MG: Wielu graczy jest głodnych informacji na temat dawno zapowiedzianych tytułów, takich jak Dead Island, Warhound czy Chrome 2. Nad którym z tych tytułów teraz się skupicie oraz w jakim stadium zaawansowania znajduje się każdy z nich?

PZ: Naszym priorytetem jest aktualnie Dead Island. Tytuł ma już światowego wydawcę i to nad nim aktualnie pracujemy. Inne tytuły rzeczywiście muszą poczekać na swoją kolej.

Sprawdź także:

Call of Juarez: Więzy Krwi

Premiera: 30 czerwca 2009
PC, PS3, XBOX 360

Call of Juarez: Więzy Krwi to druga część pierwszoosobowego shootera, którego akcja rozgrywa się na dzikim zachodzie. W stosunku do pierwowzoru, omawiany tytuł jest jego ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDaerdin   @   15:07, 23.09.2009
Deweloper nie odpowiedział na pytanie czy DLC na PC będzie płatne... Dziwne, chyba umyślnie pominął.
0 kudosmelman123   @   15:51, 24.09.2009
Hmm też to zauważyłem i to z przerażeniem Zdziwiony Mam nadzieje że nie będzie trza płacić Poirytowany
0 kudosogidogi   @   17:48, 24.09.2009
Niestety na ostateczny kształt odpowiedzi nie mamy żadnego wpływu. Pytania zostały sformułowane tak, aby wyciągnąć jak najwięcej info, jednak jak to zawsze bywa, od pewnych rzeczy się wykręca unikając jasnych odpowiedzi. Jak będzie w rzeczywistości, zobaczymy pewnie już niebawem. Póki co pozostaje nam żyć w błogiej nieświadomości Cool
0 kudosDaerdin   @   18:38, 24.09.2009
I tak pewnie na PC będzie płatne. Nie powiedział żeby nie dobić Szczęśliwy
0 kudosprzemek158   @   19:06, 24.09.2009
Brakowało na tej stronie wywiadów:-] A szkoda. Co do tekstu, a właściwie treści, bardzo ciekawe i zgłębione info. Ileż to rzeczy których o Call Of Juarez nie wiedziałem dowiedziałem sie tu...:-]
0 kudosbroopl   @   19:16, 24.09.2009
A ja bym chciał się dowiedzieć, czy jest w planach trzeci CoJ. Wspominali gdzieś, kiedyś coś w tym temacie? Cieszy, że skupiają się obecnie głównie na Dead Island bo wygląda na ciekawą produkcję, a długo coś cicho było w tej kwestii.

Niektóre recenzje faktycznie mogły ich "zaboleć", skoro jakiś tam palant dał Więzom Krwi 2/10...
0 kudosDaerdin   @   19:21, 24.09.2009
Chyba do tej pory o trzeciej części CoJa nie było nigdzie mówione.
0 kudosmelman123   @   19:40, 24.09.2009
Nawet jeśli to poczekamy 3 DLC i do tego 3 gry więc napewno jeśli zaczną pracować nad coj3 to minie wiele czasu Poirytowany
0 kudosDaerdin   @   20:21, 24.09.2009
Na pewno minie dużo czasu, dopiero co wyszła 2 część i na niej się skupiają.
0 kudosViking1993   @   19:22, 25.09.2009
Oby zrobili 3 część ,albo chociaż dodatek to po prostu super gierka Uśmiech
0 kudosmelman123   @   21:42, 25.09.2009
Jeśli stworzą to 100% grę wątpie żeby były dodatki Cool
0 kudosogidogi   @   11:40, 28.09.2009
Z tego co mnie wiadomo, jest w planach 3 część, ale jest to temat niezwykle odległy, tym bardziej, że na dziki zachód wkracza Rockstar ze swoim Red Dead Redemption. Może to nie ten sam typ gry, ale bez wątpienia konkurencja. Poza tym, tak jak stwierdzili, skupiają się na innych produkcjach i poza Dead Island, cały czas z pewnością pracują nad Warhoundem oraz Chrome 2, jednak to na ten pierwszy tytuł kładziony jest największy nacisk i jemu poświęcają największą uwagę.

P.S. Ciesze się, że wywiad dostarczył Wam info i jeżeli tylko tego typu publikacje okażą się dla Was interesujące, w przyszłości postaramy się o większą ilość takich artykułów.
0 kudosmelman123   @   18:26, 29.09.2009
Uuuuu Rockstar z grą na dzikim zachodzie muszę to zobaczyć Rozbawiony A na coj3 już czekam a na razie pykamy na multiplayerze Pokręcony
0 kudosbroopl   @   19:29, 29.09.2009
Cytat: melman123
Uuuuu Rockstar z grą na dzikim zachodzie muszę to zobaczyć Rozbawiony A na coj3 już czekam a na razie pykamy na multiplayerze Pokręcony

Nie wiem skąd to rozbawienie, Rockstar już robił grę na dzikim zachodzie a ta która ma się pojawić w marcu pewno zmiecie CoJ. Niewinny
0 kudosmelman123   @   09:19, 30.09.2009
HA HA HA teraz naprawde mnie rozbawiłeś nic nie zmiecie coja można grać w to kilka razy a to i tak sie nigdy nie znudzi poprostu to najlepsza gra na dzikim zachodzie a dla rockstaru było by lepiej jak by zaczęli robić GTA 5 Pokręcony Wieże że polska gra znowu wejdzie na wyżyny i nikt jej nie skoczy Dumny
Dodaj Odpowiedź