MG Hyde Park #1 - redakcyjne przemyślenia na tematy przeróżne


Redakcja @ 18:44 13.05.2019
"Redakcja"

Zapraszamy do pierwszego wpisu z cyklu MG Hyde Park, gdzie wypowiadamy się na temat rozmaitych tworów popkultury, z którymi mięliśmy okazje zapoznać się w ostatnich tygodniach. Polecamy więc gry, filmy i seriale, literaturę, a także serwujemy kilka zdań na temat aktualnych wydarzeń w branży gier.

W ostatnich tygodniach większość pożeraczy popkultury żyje ostatnim sezonem serialowego hitu HBO, Gry o Tron, natomiast w branży gier komputerowych panuje wielkie odliczanie przed targami Electronic Entertainment Expo 2019 w Los Angeles.  Maj to również kilka interesujących premier, o których szerzej poczytacie w naszym specjalnym artykule. Jeśli chodzi o nas, jak widać, oprócz pilnowania aktualności, pozwoliliśmy sobie na powroty do kilku starszych pozycji, czy to w grach, filmach, czy literaturze. Rzućcie więc okiem na nasze propozycje rozrywki i oczywiście podzielcie się w komentarzach Waszymi!


W co graliśmy?


 

.:: Dirian


Ostatnio zaliczyłem powrót, po ponad rocznej przerwie, do DOTA 2. Z miejsca zauważyłem, że gra doczekała się kilku istotnych zmian od tego czasu i jeśli komuś się znudziła spory czas temu, to warto rozważyć powrót. Części rzeczy trzeba się nauczyć od nowa, zmieniła się także sama mapa – choć tutaj mam wątpliwości, czy na plus. Spodobał mi się bardzo jeden z nowych bohaterów – Mars. Jego ulti potrafi przesądzić o wyniku wielu starć. Tym bardziej, że sporo graczy nie ogarnia, jak ono funkcjonuje, co działa tylko na naszą korzyść. Na dokładkę polecam Anno 1800, a czemu – to pisałem w recenzji.

.:: LuKaS77PL


W minionych tygodniach kilkadziesiąt godzin z życia wyjęło mi Days Gone, lecz przy okazji niedawnego ukończenia Sekiro: Shadows Die Twice, postanowiłem raz jeszcze pobiegać po upiornych ulicach Yharnam w Bloodborne. Wniosek? To nadal dzieło numer jeden w portfolio From Software i moim skromnym zdaniem gra generacji pod kątem fabuły, projektu poziomów i prowadzenia gracza przez kolejne lokacje. Jest to też forma poznawania opowieści i sposób interakcji, nadające się do przedstawienia wyłącznie za pomocą gry. From Software jest jednym z nielicznych deweloperów, którzy w niezwykle bogaty sposób potrafią wykorzystać specyfikę naszego medium. Jeśli gry to Wasza największa pasja, jesteście niedzielnym graczem, branżowym dziennikarzem, czy też osobą stawiającą pierwsze kroki w projektowaniu, Bloodborne to dzieło, które powinniście poznać.

.:: Materdea


W samym kwietniu mniej czasu spędziłem na graniu jako takim. Cykl polecanych gier w naszym hyde parku rozpocznę tytułem dla mnie niezwykle ważnym – Rocket League. Ta zręcznościówka od Psyonix to druga produkcja, w którą staram się zagrać codziennie albo przynajmniej raz na dwa-trzy dni, mecz lub dwa. Pierwszą był Counter-Strike: Global Offensive.

Rocket League to maksymalnie zręcznościowy model rozgrywki, nieustanne wyzwania dodawane przez deweloperów w ramach rozwijania tego tytułu i zwykła, wieloosobowa rywalizacja. Nic niezwykłego, jednak gra kupiła mnie od samego początku, przez co nawet odsuwając zabawę na komputerze nabyłem jej drugą kopię na konsolę.

.:: Juve


W ostatnim okresie bardzo dużo gram w Ace Combat 7 razem z kumplem i muszę Wam przyznać, ze gra jest wyjątkowa. Wyjątkowa pod względem taktyki, strategii, rozbudowania rozgrywki oraz mnóstwa rzeczy do odblokowania. Graficznie jest to generator tapet, a wysokie replayability czyni z tej gry jedną z najlepszych, i najtrudniejszych, w jakie grałem w tym roku.

.:: bigboy177


W ostatnim czasie brakuje mi... hmmm... czasu. Ale mimo wszystko w kilka świetnych projektów miałem okazję zagrać. Z tych najważniejszych wymieniłbym Devil May Cry 5, które ogrywałem całkiem niedawno. Zrealizowano je na modłę klasyków sprzed lat i z tego właśnie powodu pochłonęło mnie bez reszty. Wraca charyzmatyczny Dante, sporo czasu poświęcono uzdolnionemu Nero - żyć, nie umierać! Skoro o umieraniu mowa, na wyższych poziomach trudności bardzo łatwo wyzionąć ducha, a system walki - pełen niuansów - trzeba mieć opanowany do perfekcji.

Drugim projektem, który mnie do siebie przyciągnął było Serkiro: Shadows Die Twice. Tak już mam, że wszystko od From Software biorę w ciemno. W przypadku Sekiro oczywiście się nie zawiodłem. Jest trudno, wyjątkowo i niebywale satysfakcjonująco. Jeśli lubujecie się w grach z gatunku Soulslike, dajcie szansę nowemu projektowi From Software - myślę, że się nie zawiedziecie.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosGuilder   @   10:43, 14.05.2019
Kusi mnie ten Ace Combat, ale musi jeszcze z ceny spaść.
No i ciekaw jestem nadchodzących nowinek w sprzęcie, zarówno procków od AMD jak i nowej generacji konsol.
Tak samo chciałbym, żeby plotki o grze od From Software w Westeros okazały się prawdą. Ależ by to była petarda!
0 kudosDirian   @   15:17, 15.05.2019
Cytat: Guilder
Tak samo chciałbym, żeby plotki o grze od From Software w Westeros okazały się prawdą. Ależ by to była petarda!

A ja nie jestem do końca przekonany. Wydaje mi się, że takie usilnie narzucone uniwersum mogłoby nieco przytłoczyć From Software. Oni jednak są świetni w tworzeniu własnych uniwersum, i nie wiadomo czy poradziliby sobie z czymś licencjonowanym. Już prędzej chyba by sobie CDP RED tu poradziło, no ale nie fantazjujmy za mocno Dumny