Premiery miesiąca - kwiecień 2019
Imperator: Rome (PC) – 25 kwietnia
Imperator: Rome to nowa seria od autorów takich marek, jak Europa Universalis czy Hearts of Iron – studia Paradox Interactive. Specjaliści od strategii na ogromną skalę nie zamierzają rezygnować z gatunku, w którym czują się najlepiej, przez co nowe dzieło również będzie utrzymane w takiej stylistyce.
Tym razem jednak osadzone zostanie w nieco węższym, ale równie bogatym, przedziale czasowym. Formalnie, zgodnie z tytułem, będziemy mieli okazję wcielić się w najznamienitszych dowódców okresu świetności Świętego Cesarstwa Rzymskiego, lecz praktycznie tytuł pozwoli na sięgnięcie aż po antyczne Ateny.
Motywem przewodnim jest dbanie o zadowolenie każdej grupy społecznej - od niewolników po członków senatu czy starszyzny plemienia. Zaniedbanie którejś z nich może doprowadzić do buntu na szeroką skalę, a w przypadku rzymskich generałów nawet do otwartej wojny z nimi oraz ich legionami.
Mapa świata rozciąga się od Półwyspu Iberyjskiego po orientalne Indie, a wszystkie kraje i plemiona są jak najbardziej grywalne z właściwymi dla siebie mechanikami. W zależności od kultury można skupić się na konkretnej doktrynie wojennej, odblokowując właściwe dla niej bonusy. Ponadto każdą prowincję z osobna można rozwijać nowymi inwestycjami lub dobrami pozyskanymi z handlu. Na największych molochów czekają barbarzyńcy gotowi plądrować, podbijać oraz wyniszczać uśpione imperium.
Days Gone (PlayStation 4) – 26 kwietnia
Pod koniec miesiąca PlayStation 4 (i jej lepsza siostra, wersja Pro) wzbogaci się o kolejny tytuł ekskluzywny (ech, Xboksie, Xboksie…) – Days Gone od Bend Studios, choć celuje w wydawałoby się wytarty schemat survivalów z zombiakami, chce wprowadzić nieco świeżości i ciekawych rozwiązań.
Ta przygodowa gra akcji przenosi nas gdzieś w okolice północno-zachodniej części Pacyfiku. Wcielamy się w członka gangu motocyklowego, Deacona St. Johna, który dwa lata po wybuchu epidemii zamieniającej zdrowych ludzi w bezmyślne, rozkładające się ciała, trafia na egzystencjonalne problemy, nie mogąc sobie z nimi poradzić. Motywem przewodnim ma być jednak przetrwanie, a nie ckliwa historia o ratowaniu ludzkich osad.
Rozgrywka w Days Gone pozwala nie tylko na mięsistą walkę z całymi setkami przeciwników, ale – co prawdopodobnie ważniejsze – na eksplorację odwiedzanych lokacji w poszukiwaniu przydatnych, do m.in. craftingu, przedmiotów. Na pierwszym planie stawiana jest interakcja z napotykanymi ocalałymi, a ci nie zawsze reagują tak, jak byśmy tego oczekiwali.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler