GeForce RTX 2060, RTX 2070, RTX 2080 oraz RTX 2080 Ti czyli dlaczego warto zainwestować w ray tracing


bigboy177 @ 12:53 25.01.2019
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Czy zatem warto ogólnie rozważać zakup nowych układów firmy NVIDIA? Zdecydowanie tak. Niezależnie od tego czy zdecydujecie się na GeForce RTX 2060, RTX 2070, RTX 2080 czy RTX 2080 Ti, otrzymacie kartę graficzną, która sprawdzi się bardzo dobrze w klasycznym renderingu, a ponadto będziecie przygotowani na przyszłość oraz wszystkie zalety, jakie dostarcza ray tracing. Zalety, których jest naprawdę dużo i są bardzo łatwo zauważalne. Pod warunkiem, oczywiście, że bawimy się przy tytule wspierającym nową technologię, wszak nawet najpotężniejszy sprzęt jest niczym bez odpowiedniego softu.

Brak zoptymalizowanego oprogramowania to w zasadzie największy mankament, ale kupując kartę graficzną pokroju najnowszych flagowców firmy NVIDIA nastawiamy się na to, że będziemy z nich korzystać dłużej niż zaledwie kilka miesięcy. W tym czasie korporacja wielokrotnie zaktualizuje sterowniki, a na rynku pojawią się gry korzystające z możliwości Turingów, także te mniejsze i mniej wymagające, choć prezentujące wysoką jakość.

Niedługo po premierze układów w sieci pojawiły się testy wskazujące na to, iż ray tracing jest wciąż poza zasięgiem obecnego sprzętu. Udowadniano to na podstawie średnio zoptymalizowanego Battlefield V. Nie trzeba było jednak długo czekać na reakcję firmy NVIDIA, która przygotowała sterowniki poprawiające działanie ostatniego shootera studia DICE. W lutym gra dostanie też wsparcie DLSS.

Jeśli zastanawiacie się więc nad zakupem, pamiętajcie o rozlicznych promocjach, jak ta zorganizowana przy współpracy z firmą Electronic Arts, w ramach której zgarnąć możecie za darmo gry Battlefield V oraz Anthem. Podobnych inicjatyw oczywiście nie będzie brakować, a zakup gry przygotowanej dla układów RTX pozwoli Wam natychmiastowo sprawdzić możliwości nowego nabytku.

Trzeba bowiem, bez owijania w bawełnę, napisać, że ray tracing to przyszłość grafiki w grach. Do tej pory układy odpowiadające za rendering nie były odpowiednio mocne, by go realizować, ale wszystko zmieniło się za sprawą RTX-ów. Technologia, choć wciąż raczkuje, ma ogromny potencjał. Potencjał, który w miarę upływu czasu będzie coraz lepiej wykorzystywany. AMD musi zakasać rękawa i wziąć się do pracy, bo nie dość, że NVIDIA wygrywa w klasycznym renderingu, to w ray tracingu nie ma żadnej konkurencji, a konkurencja to dobra rzecz!

Sprawdź także:

Anthem

Premiera: 22 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Anthem to połączenie strzelanki, RPG i MMO przypominające konsolowe Destiny. Za projekt odpowiada studio BioWare Edmonton znane za sprawą dwóch serii: Mass Effect oraz Dr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   18:35, 25.01.2019
Mam RTX'a i nie czuje się "wydymany" przez Nvidie tak jak to niektórzy piszą zawistne dzieciaczki którym rodzice nie chcą dać na sprzęt... Ani nie miałem awarii ani nic się z nią nie działo.
0 kudoslogan23   @   18:37, 25.01.2019
Cytat: luki505
Mam RTX'a i nie czuje się "wydymany" przez Nvidie tak jak to niektórzy piszą zawistne dzieciaczki którym rodzice nie chcą dać na sprzęt... Ani nie miałem awarii ani nic się z nią nie działo.
Tylko były problem z kościami pamięci od microna w wyższych cenowo modelach, Chyba 2070,2080, A mógłbyś pohamować język. Bo nie ma czego zazdrościć. Jeśli kupiłeś sobie kartę, To cieszę że ci dobrze sprawuje się i miłej gry.
0 kudosTheCerbis   @   18:47, 25.01.2019
Cytat: luki505
Mam RTX'a i nie czuje się "wydymany" przez Nvidie tak jak to niektórzy piszą zawistne dzieciaczki którym rodzice nie chcą dać na sprzęt... Ani nie miałem awarii ani nic się z nią nie działo.
Mammmooo, ale ja chce tom karte z eRGieBeee, musze jom mieeeć!

Choć faktem jest, że coś się działo z tymi kartami, ale po wypuszczeniu zaktualizowanych egzemplarzy jest wszystko w porządku.
1 kudoskobbold   @   19:06, 25.01.2019
Cytat: luki505
Mam RTX'a i nie czuje się "wydymany" przez Nvidie tak jak to niektórzy piszą zawistne dzieciaczki którym rodzice nie chcą dać na sprzęt... Ani nie miałem awarii ani nic się z nią nie działo.

To, że nie masz raka to nie znaczy, że choroba nie istnieje...
0 kudosKotecek_PL   @   14:37, 26.01.2019
Należy przyznać że Ray Tracking to bardzo potężne narzędzie, pewne elementy robią takie wrażenie że czasami się zastanawiam czy to na silniku gry czy to wcześniej wyrenderowany przerywnik filmowy Uśmiech
1 kudosdabi132   @   15:00, 26.01.2019
A mnie to osobiście jakoś nie jara. I tak w trakcie zabawy skupiam się na rozgrywce, a nie na wodotryskach. Swoją drogą te karty mogły by być wydajniejsze, ale tak jak już kiedyś pisałem - NVIDIA nie musi robić dużo lepszych kart od poprzedniej generacji, bo AMD jest sporo w tyle.
0 kudosTheCerbis   @   16:30, 26.01.2019
To znaczy, że technologia ma nie iść do przodu?
2 kudosDirian   @   17:47, 26.01.2019
Generalnie nie da się ukryć, że grafika w grach od jakiegoś czasu stoi w miejscu. Na pewno winne są temu obecne konsole, ale i brak większych innowacji. Sam ray tracing to na pewno świetna sprawa, choć wiadomo, że póki co technologia raczkuje i jeśli faktycznie się przyjmie, to pewnie dopiero za 2-3 generacje będzie czymś na porządku dziennym.

Można narzekać, że NVIDIA trochę się pospieszyła z tymi kartami jeśli chodzi o obsługę ray tracingu - ale z drugiej strony jeśli chcemy iść do przodu to jakiś krok trzeba zrobić - tak jest z prawie wszystkim. Teraz pozostaje czekać aż twórcy gier wezmą się za sensowną implementację śledzenia promieni do swoich gier. Bo na razie jest z tym, bardzo delikatnie ujmując, biednie.
0 kudosdabi132   @   19:29, 26.01.2019
Gdzieś ostatnio czytałem, że nowy Xbox ma już obsługiwać technologie ray tracingu. Pytanie czy AMD jest w stanie stworzyć taki układ pozwalający na obsługę tej technologii. No chyba, że M$ postawi na układ graficzny NVIDII, a procesor AMD. Co do rozwoju to jak najbardziej uważam, że jest on potrzebny. Ale jednak wydajność powinna iść w parze z opłacalnością, a nowe karty moim skromnym zdaniem są za drogie jak na to co oferują.
0 kudosTheCerbis   @   19:41, 26.01.2019
Są za drogie, zgadza się. Hm, ciekaw jestem co zaoferuje ten Xbox, bo jednak ray tracing jest obecnie raczej dość wymagający w grach, więc nie wiem jak sobie wyobrażają optymalizację.
0 kudoslogan23   @   21:12, 26.01.2019
Ja mam w planach zakup. RTX 2060 ale jedyna jego wadę uważam. 6gb vramu, Nie wiadomo czy nie będzie dostawała ta karta zadyszki.
0 kudosKawira   @   10:48, 27.01.2019
Cytat: dabi132
Gdzieś ostatnio czytałem, że nowy Xbox ma już obsługiwać technologie ray tracingu. Pytanie czy AMD jest w stanie stworzyć taki układ pozwalający na obsługę tej technologii. No chyba, że M$ postawi na układ graficzny NVIDII, a procesor AMD. Co do rozwoju to jak najbardziej uważam, że jest on potrzebny. Ale jednak wydajność powinna iść w parze z opłacalnością, a nowe karty moim skromnym zdaniem są za drogie jak na to co oferują.


AMD podało, że wypuści karty RT dopiero kiedy będą w stanie obsłużyć technologię na sensownym poziomie. Taka docinka w stronę GF Szczęśliwy
0 kudosfrycek88   @   20:30, 29.01.2019
Jeszcze minie sporo czasu nim RT się w pełni rozwinie. Obsługujących go gier jest jak na lekarstwo.
0 kudoslogan23   @   01:37, 30.01.2019
To Janusze w Polsce pewnie zawyżą nie długo ceny. Był jakiś wypadek z materiałami do produkcji kart w Fabrykach, Które produkują karty dla Nvidii.
Dodaj Odpowiedź