19 największych premier 2019 roku
Pod koniec ubiegłego roku na naszych łamach pojawiło się zbiorcze podsumowanie (niemalże) wszystkich premier 2019 i 2020 roku, przygotowane przez Marcina. Niemniej było to suche stworzenie kategorii i pogrupowanie tytułów zgodnie z harmonogramem wypuszczania ich na rynek. W niniejszym artykule postaramy się bliżej przyjrzeć 19 największym/najciekawszym/najbardziej elektryzującym premierom, czy też po prostu hitom 2019 roku! Lista jest ułożona alfabetycznie.
Anno 1800
Data premiery: 26 lutego
Seria Anno po dłuższej nieobecności wraca na rynek. I do razu, by zaskarbić sobie miłość dawnych fanów, robi to w odpowiednim stylu, wracając do historycznych realiów. Anno 2205 było bowiem odważną próbą udomowienia futurystycznego klimatu, która wyszła średnio.
W Anno 1800, zgodnie z tytułem, udajemy się na sam styk XVIII i XIX wieku, by w rozgrywającym się procesie rewolucji przemysłowej jak najlepiej rozwinąć własne miasto. Formuła pozostaje wciąż ta sama – osadnicy znajdują miejsce do stworzenia niewielkiej osady, by z czasem – pod wpływem surowców, myśli technicznej oraz naszej uporczywości – przekształcić się w ogromną metropolię, będącą prekursorem w np. produkcji kolei żelaznej.
Podobnie jak w poprzedniczkach, kluczowymi czynnikami są opieka nad mieszkańcami i generowanie przyjaznych warunków do ich osiedlania w naszej mieścinie, a także stały przepływ niezbędnych do dalszego rozwoju surowców, dzięki którym oczywiście ewoluujemy w postępującej erze pary. Widok to oczywiście klasyczny rzut izometryczny, niemniej jednak nie myślcie, ze Anno 1800 będzie prostą strategią ekonomiczną z banalnie wyglądającymi budynkami i licznymi ustępstwami w sferze wizualnej – firma Ubisoft zadbała o to, by gra wyglądała odpowiednio do roku 2019!
Anthem
Data premiery: 22 lutego
Studio BioWare, tuz wśród producentów gier wideo, stojący za wydaniem takich dzieł, jak seria Dragon Age, Mass Effect Jade Empire czy Star Wars: Knights of the Old Republic, wkracza na nowy teren. Chodzi o próbę zrobienia czegoś, co Bungie zapoczątkowało z Destiny w 2014 roku – przeniesienia na grunt złożoności fabularnej elementów strzelanki oraz wieloosobowych rozgrywek.
W Anthem gracze wcielają się w najemników zwanych Wolnymi Strzelcami, którzy na zrujnowanej planecie wykonują zadania dla tego, kto najlepiej płaci. Historia skupia się na ludzkiej enklawie odseparowanej od części skażonej przez zmutowane zagrożenia świata. Z racji tego iż posiadamy specjalny kombinezon, Javelin, możemy bezpośrednio stawiać czoła zagrożeniu. Dzięki tej technologii możemy nie tylko sprawniej poruszać się na ziemi, ale, co bardziej ekscytujące, latać i prowadzić powietrzne starcia.
Walka w Anthem skupia się przede wszystkim na zręczności gracza, choć nie mniejszą rolę ogrywa tu aspekt posiadanych umiejętności specjalnych. Choć świat „zewnętrzny” jest dla graczy w danej sesji wspólny, to własna baza, obóz, w której podejmujemy np. nowe misje, kreujemy fabularne wybory lub prowadzimy naprawy/usprawnienia, jest unikalna dla każdego.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler