Ace Combat w pigułce - historia serii o najniebezpieczniejszych myśliwcach świata
Ace Combat 6: Fires of Liberation | 2007 |
---|
Ace Combat 6: Fires of Liberation to wielka zmiana wizerunkowa i otwarcie się na nowych graczy dzięki premierze marki na sprzęcie niesygnowanym logiem PlayStation. Debiut na Xboksie 360 umożliwił nowe rozwiązania narracyjne, nową, wyjątkowo dobrze przygotowaną mechanikę rozgrywki oraz kontynuację wielowątkowego political-fiction.
Ace Combat jeszcze nigdy nie wyglądało tak dobrze jak teraz. Świetna muzyka, nowoczesne - jak na tamten okres - maszyny bojowe (tak rzeczywiste, jak i futurystyczne) oraz mnogość misji. To był debiut na nowej generacji, jakiego marka potrzebowała. Debiut bardzo udany.
Ace Combat: Assault Horizon | 2011 |
---|
Ace Combat: Assault Horizon dostępne było na PlayStation 3, Xboksie 360 oraz Pecetach (był też port na przenośne Nintendo). Gra dopracowana fabularnie do granic możliwości. Nowością w mechanice jest system zwany „Close Range Assault”, którego zadaniem było zwiększenie wrażeń z gry i zbliżenie gracza do akcji.
Jakby tego było mało, po raz pierwszy w serii gracz w pewnym momencie zabawy przejmuje kontrolę nad amerykańskim śmigłowcem UH-60 Black Hawk, jak również wspierającym samolotem Lockheed AC-130. Namco postarało się o zakup odpowiednich licencji, dlatego każda maszyna odtworzona jest zgodnie z rzeczywistością.
Jako dodatek do powyższego, usprawniono też tryb gry wieloosobowej. Oprócz zawartości znanej z „szóstki” pojawiło się trochę nowych rzeczy – choćby „Domination” czy „Capital Conquest” polegający na przejęciu kontroli nad bazą, a później zniszczeniu kwatery przeciwnika.
Ace Combat 7: Skies Unknown | 2019 |
---|
Ace Combat 7: Skies Unknown najnowsze wcielenie tej kultowej marki, które debiutuje na dniach na PlayStation 4, Xboksie One oraz komputerach osobistych. Najważniejszą nowością jest pełna obsługa PlayStation VR, czyli gogli wirtualnej rzeczywistości.
Historia projektu rozgrywa się w przyszłości, w której po niebie latają futurystyczne maszyny. Gracz ma okazję zasiąść za sterami jednej z nich i stoczyć wyjątkowo efektowne bitwy powietrzne. Tytuł został zbudowany w oparciu o zaawansowany silnik Unreal Engine, co pozwoliło na bardzo dokładne wykonanie modeli samolotów oraz scenerii miast, które można podziwiać już z daleka.
Po raz kolejny otrzymujemy definitywne doświadczenie sterowania myśliwcem bojowym.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler