Premiery miesiąca - styczeń 2019
Styczeń nigdy przebojowy nie był. Podobnie jak w prawdziwym życiu, pierwszy miesiąc nowego roku to raczej powroty do rutyny dla rozleniwionych po dłuższym, świąteczno-noworocznym, okresie wolnego. Branża gier też się zaczyna dopiero rozkręcać, czego dobitnym przykładem są poniższe premiery miesiąca.
Aftercharge (PC, Xbox One) |
---|
10 stycznia |
Aftercharge dedykowane jest wyłącznie potyczkom sieciowym. W erze Call of Duty, Battlefielda i Fortnite’a brzmi to co najmniej niedorzecznie, by wypuszczać samego multiplayera i próbować ukraść show największym gwiazdom, ale może w tym szaleństwie jest metoda?
W Aftercharge mamy do czynienia z FPS-em, w którym dominują krótkie, dynamiczne spotkania. Naprzeciwko siebie stają dwie drużyny złożone z trzech członków każda. Zadaniem jednych jest zniszczenie sześciu tzw. ekstraktorów, czytaj urządzeń, drugich zaś przerwanie tego procesu, tj. zabicie wszystkich oponentów. Lokacje oferowane w ramach podstawowej puli nie są duże, więc walka prowadzona jest w dużej mierze w kontakcie.
Jednak cechą charakterystyczną gry są różne typy teamów, a więc rozgrywka asymetryczna – kiedy roboty są niewidzialne, ale potrafią reanimować swoich towarzyszy i walczyć tylko w kontakcie, żołnierze zaś mają do dyspozycji dwa rodzaje broni i do tego umiejętność specjalną.
A wszystko to podlane humorystyczną, komiskową oprawą wizualną.
Vane (PlayStation 4) |
---|
15 stycznia – PC 2020 |
Vane to kolejna przygodowa gra akcji na razie ekskluzywnie zmierzająca na konsolę PlayStation 4, na komputerach osobistych zaś pojawi się dopiero wraz z nadejściem 2020 roku.
Dzieło autorstwa studia Friend & Foe pozwala wcielić się nam w ptaka przemierzającego i odkrywającego tajemnice dziwacznego świata, potrafiąc jednocześnie na niego wpływać. Ów ptak jest w stanie - za pomocą magicznego, złotego pyłu - zamieniać się w chłopca, co dodatkowo uwalnia przestrzeń do eksploracji, ponieważ w roli zwierzęcia nie jesteśmy w stanie np. się wspinać.
Szukamy informacji na temat przeszłości odwiedzanych przez nas ruin, znajdujących się pośród piaszczystego pustkowia, aby dowiedzieć się czegoś o sobie samym i o czekającej nas przyszłości. Rozgrywka z kolei pozwala obserwować akcję z perspektywy trzeciej osoboy, dodatkowo nie podpowiadając graczowi, jakie ma zadania lub co ma robić po wkroczeniu do tego enigmatycznego środowiska – jesteśmy po prostu zdani na samych siebie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler