.:: Spintires: MudRunner |
| GAZ 66
Wyposażony w potężny silnik V8 samochód ciężarowy, produkowany do roku 1999 przez firmę GAZ. Posiada on 4-biegową skrzynię biegów, a bieg trzeci i czwarty zsynchronizowane są z reduktorem. GAZ 66 ma napęd na obie osie. Cieszył się on ogromną popularnością ze względu na swoją niezawodność. Wyprodukowano w sumie prawie milion sztuk. |
| Kamaz 4310
Kamaz 4310 to ciężarówka wojskowa, produkowana od 1980 roku. Jest zmilitaryzowaną wersją samochodu komercyjnego, która stała się błyskawicznie podstawą sowieckiej armii. Kamaz 4310 napędzany jest przez prawie jedenastolitrowy silnik V8, potrafiący wyprodukować aż 210 koni mechanicznych mocy. Ten sam silnik występuje też w modelu Ural 4320. |
| Kamaz 65111
Trzyosiowa wywrotka, która poradzi sobie wyśmienicie w każdej sytuacji. Jej masa własna to blisko 10 ton, a ładowność to blisko 25 tysięcy kilogramów. Dzięki temu idealnie nadaje się ona do wszystkich, nawet najtrudniejszych zadań. |
| Kamaz 65115
Kolejna wyśmienita konstrukcja z rodziny Kamaz. Wywrotka ta ma masę własną równą 9300 kg, a ładowność 15 ton. Na standardowym wyposażeniu wywrotki znajduje się webasto oraz blokady mechanizmów różnicowych w tylnych mostach. |
| Kirovets K-700
K-700 to rosyjski traktor, posiadający napęd na wszystkie cztery koła. W zależności od wersji dysponuje on silnikiem o mocy od 230 do 300 koni mechanicznych. Unikatową cechą traktora jest to, że tylną oś można odłączyć, a sterowanie zrealizowane jest za pomocą giętkiego połączenia w środku maszyny, poruszającego się za sprawą siłowników hydraulicznych. Traktor K-700 nie jest już produkowany, ale nadal chętnie korzystają z niego kraje dawnego bloku sowieckiego. |
| KrAZ 255
KrAZ 255 to radziecki sześciokołowy wojskowy samochód ciężarowy. Dysponuje on ładownością na poziomie 7500 kilogramów, a za jego opracowanie odpowiada firma KrAZ. Maszynę tę przygotowano w drugiej połowie lat 60. poprzedniego stylecia. KrAZ 255 przeznaczony jest do transportu ładunków oraz ludzi. Stanowi on rozwinięcie modelu KrAZ-214. |
| KrAZ 256
Zmodyfikowana wersja samochodu wojskiego KrAZ 255. Tym razem mamy do czynienia z wywrotką o ładowności 10 lub 12 ton. Za jej produkcją stoją zakłady KrAZ, a pierwszy egzemplarz tejże wywrotki zjechał z linii produkcyjnej w 1963 roku. Produkcję zakończono w roku 1994. |
| KrAZ 260
KrAZ 260 to kolejny radziecki wojskowy samochód ciężarowy. Także i tym razem za napęd odpowiada aż 6 kół, a dzięki temu udało się uzyskać imponującą ładowność 9 ton. KrAZ 260 wyprodukowany został przez firmę KrAZ w drugiej połowie lat 70. poprzedniego stulecia. Był on rozwinięciem niezwykle popularnego KrAZ-255, a jego celem było transportowanie ludzi i ładunków. KrAZ 260 wykorzystywany był oczywiście przede wszystkim przez armię radziecką. |
| MAZ 535
MAZ 535 to potężny ciągnik, którego zadaniem było holowanie systemów artyleryjskich ważących do 10 ton. Posiada on automatyczną przekładnię hydromechaniczną, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wspomaganie kierownicy. Napędza go 39-litrowy, 12-cylindrowy silnik wysokoprężny V12, osiągający moc 375 KM. MAZ 535 posiada napęd na wszystkie koła, kabinę dwudrzwiową oraz luk dachowy. Komorę silnika zlokalizowano w nim centralnie. |
| MAZ 537
Kolejny udany ciągnik artyleryjski. Napędza go 12-cylindrowy silnik, dzięki któremu MAZ 537 jest w stanie przewozić ładunki do 65 ton. Początkowo produkowany był on przez Mińską Fabrykę Samochodów, a później przez Kurgańską Fabrykę Traktorów Kołowych. MAZ 537 znalazł zastosowanie przede wszystkim w wojsku, choć radzi sobie też świetnie jako sprzęt cywilny. Wówczas pełni rolę ciężkiego ciągnika siodłowego. |
| MAZ 7310
MAZ 7310 to ciągnik artyleryjski opracowany w latach 60. poprzedniego stulecia. Napędza go silnik o pojemności 38,9 litra, oferujący kierowcy moc na poziomie 525 koni mechanicznych. Dzięki temu potwór ten porusza się z prędkością 60 km/h. |
| UAZ 3151
UAZ 3151 produkowany był od 1972 roku. Początkowo pod nieco inną nazwą, a dopiero po pewnych zmianach został on przemianowany na UAZ 3151. Pierwotnie była to maszyna dedykowana wojsku, ale finalnie znalazła też zastosowanie w środowisku cywilnym. UAZ 3151 wyposażony był w silnik o pojemności blisko 2,5l oraz mocy 70 KM. |
| UAZ 469
W zasadzie dokładnie to, co UAZ 3151, tyle że pod nieco inną nazwą. |
| Ural 375D
Ural 375D to radziecka ciężarówka wielozadaniowa, produkowana od początku lat 60. ubiegłego stulecia. Waży ona 4,5 tony i fantastycznie sprawdza się jako podwozie dla wyrzutni rakietowej BM-21. Prócz tego idealnie nadaje się do transportu piechoty i zaopatrzenia. |
| Ural 4320
Ural 4320 jest kolejną wielozadaniową ciężarówką, będącą na wyposażeniu wojska radzieckiego od 1978 roku. Auto produkowane jest do dziś, a pełni przede wszystkim rolę transportowca. Mimo powyższego zadania, idealnie sprawdza się też jako platforma dla wyrzutni rakietowej BM-21 Grad - podobnie jak poprzednik. |
| Ural 432010
Zmodyfikowana wersja ciężarówki z okienka powyżej. Znajdziecie ją wyłącznie w grze Spintires: Mudrunner. |
| ZAZ 968 M Zaporożec
ZAZ Zaporożec to samochody osobowe, tworzone od 1960 roku w fabryce ZAZ. Do momentu zakończenia produkcji w 1994 roku powstało prawie 3,5 mln egzemplarzy tego auta. Zaporożec był najtańszym samochodem radzieckim, a mimo to był bardzo wytrzymały i względnie bezawaryjny. Dysponował on napędem na tylną oś. Jego silnik był chłodzony powietrzem i umieszczony z tyłu. Najmocniejsza wersja Zaporożca dysponowała silnikiem o mocy 50 KM. |
| ZiŁ 130
ZiŁ-130 to radziecki samochód ciężarowy produkowany od 1964 roku. To jeden z najpopularniejszych samochodów na terenie byłego ZSRR. A do momentu zakończenia jego produkcji, w 1994 roku, z fabryk wyjechało prawie 3,4 mln egzemplarzy tejże maszyny. ZiŁ-130 jest pierwszym samochodem tej marki, pomalowanym na kolor niebieski i biały. Wcześniejsze malowane były na kolor ciemnozielony. |
| ZiŁ 131
ZiŁ 131 to samochód ciężarowy produkowany pomiędzy rokiem 1966, a 2002. Napędza go potężny silnik V8 o pojemności 6 litrów. Początkowo był on wojskową wersją ciężarówki ZiŁ 130, później przyjmnował jednak wiele różnych ról. |
.:: Dodatek The Valley |
| A-969
A-969, czyli ZAZ-969, był sowieckim autem, posiadającym napęd na wszystkie cztery koła, produkowanym przez Zaporizhia Automobile Building Plant. Samochód ten produkowany był do 1992 roku. W ZSRR cieszył się sporą popularnością, ale nie był zbyt chętnie kupowany zagranicą. Posiadał niewielki silnik V4, chłodzony powietrzem i generujący 40 koni mechanicznych mocy. |
| C-6317
Uniwersalna maszyna wielozadaniowa, przygotowana specjalnie na potrzeby gry Spintires: Mudrunner. |
| E-7429
Potężna ciężarówka, dysponująca napędem na wszystkie cztery osi. Dzięki temu nadaje się ona idealnie do najbardziej niegościnnych terenów. Przygotowana została ona specjalnie na potrzeby gry Spintires: Mudrunner. |
.:: Dodatek The Ridge |
| B6-A
Ciągnik przygotowany specjalnie na potrzeby gry Spintires: Mudrunner. |
| D-538
I jeszcze jeden ciągnik przygotowany specjalnie na potrzeby gry Spintires: Mudrunner. |
.:: Rozszerzenie American Wilds |
| Chevrolet K5 Blazer
Najmniejszy SUV z rodziny Chevrolet C/K. Wprowadzono go na rynek w 1969 roku. Jak na amerykańską konstrukcję przystało, posiada on potężny silnik oraz niemałą moc. Nadaje się idealnie do wszystkich terenów, a przy okazji nieźle radzi sobie też jako auto rodzinne. |
| Ford F150
Seria F od firmy FORD to maszyny dostawcze wyposażone w nadwozie typu pick-up, produkowane od 1948 roku. Modele serii F przez 28 lat osiągały najwyższe wyniki sprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych. Łącznie z linii produkcyjnych zjechało ponad 34 miliony egzemplarzy tychże samochodów. |
| Hummer H1
Auto nie wymaga raczej dokładnej prezentacji. Początkowo była to maszyna wykorzystywana wyłącznie przez wojsko, ale szybko znalazła też fanów pośród użytkowników cywilnych. Unikatowa stylistyka, potężne silniki oraz świetne zawieszenie sprawiają, że jazda tym potworem nie przysparza żadnych problemów niezależnie od sytuacji. |
| Chevrolet Bison
Wielozadaniowa ciężarówka, wprowadzona pierwotnie do sprzedaży w 1977 roku. Choć jej historia jest burzliwa, sama konstrukcja cieszy się ogromną popularnością. Głównie ze względu na wysoką moc oraz niezawodność. |
| Ford LTL9000
Seria L to ciężarówki do zadań specjalnych, opracowane przez firmę FORD. Auta te tworzone były przez wiele lat, ale w 1998 roku zastąpił je nowy model, Freightliner. Całkowita masa serii L sięgała nawet 28 tysięcy kilogramów. |
| Freightliner FLD120
Następca serii L. Dysponujący podobną ładownością, ale także wieloma udogodnieniami dla kierowców oraz nowoczesnymi rozwiązaniami. |
| Western Star 6900XD
Potężna ciężarówka, która bez problemów radziła sobie z transportowaniem najcięższych nawet towarów. Potężny silnik sprawia, że nie przeszkadza jej ani masa przewożonych przedmiotów, ani niegościnny teren. |
| K-8400 Skidder
Potężny ciągnik przygotowany specjalnie na potrzeby gry Spintires: Mudrunner. Jak na ciągnik przystało, dysponuje on ogromną mocą, ułatwiającą mu podróżowanie we wszystkich terenach. |
| K-9000 Forwarder
Jeszcze jedna maszyna, która znalazła swój dom w grze Spintires: Mudrunner. Jeśli szukacie czegoś zwrotnego, a jednocześnie odpowiednio potężnego, lepiej nie mogliście trafić. |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler