Premiery miesiąca - lipiec 2018


Materdea @ 20:47 03.07.2018
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Post Scriptum (PC)18 lipca

Post Scriptum uszczęśliwi przede wszystkim hobbystów historii II wojny światowej i poniekąd fanów serii ArmA, a będąc dokładniejszym – wielbicieli symulacyjnych starć. Dzieło studia Periscope Games skupia się bowiem na jak najdokładniejszym odwzorowaniu starć.

W Post Scriptum nie uświadczymy zaawansowanej warstwy fabularnej, ponieważ tytuł kierowany jest przede wszystkim dla wielu graczy. Choć gra oparta jest na Operacji Market Garden z 17–26 września 1944, która rozgrywała się na terenie Holandii, to tylko ogólne tło dla starć wirtualnych żołnierzy.

Niczym w klasycznym trybie dla wielu graczy każdego wydawanego dzisiaj FPS-a, wcielamy się w postać żołdaka na froncie i, posiadając wybrane na początku wyposażenie, staramy się wyeliminować wszystkich graczy przeciwnej drużyny. Możemy dołączyć do aliantów albo do armii niemieckiej, potyczki zaś toczymy na mapach od 4 do 8 kilometrów kwadratowych po 50 graczy po obu stronach barykady. Podczas walki ważne są takie elementy, jak ścisła współpraca wszystkich jednostek, z uwagi na symulacyjny charakter, który nie lubi wybaczać błędów. Ponadto gameplay cechuje się o wiele wolniejszym tempem od wielu znanych dzisiaj strzelanek osadzonych w historycznych (ale i nie tylko) realiach.

The Banner Saga 3 (PC)27 lipca

Trzecia część znakomitej serii gier cRPG The Banner Saga po drobnych kłopotach związanych ze sprzedażą „dwójki” wraca do graczy przy pomocy graczy, a więc po sfinansowaniu jej za pomocą platformy Kickstarter.  The Banner Saga 3 tym samym nie odbiega od szlaku przetartego przez pierwszą odsłonę z 2014 roku, serwując znane schematy i patenty.

„Trójka” to zwieńczenie trylogii opowiadającej o losach uciekających karawan ludzi i olbrzymów. Całość osadzona jest w fantastycznym świecie z silnymi inspiracjami nordycką mitologią. Za projekt - oczywiście - ponownie odpowiada studio Stoic, co przekłada się na utrzymanie charakterystycznego stylu wizualnego - dwuwymiarowości i komiksowego sznytu.

Trzon rozgrywki nie uległ zmianie. Prowadzimy uciekinierów przez kolejne krainy, zarządzając surowcami oraz chroniąc ich wojownikami. Regularnie dochodzi do turowych bitew z mrocznymi stworami, a w trakcie podróży mamy do czynienia z losowymi wydarzeniami. Tradycyjnie, polegli wojowie pozostają martwi na dobre, zatem należy planować każde posunięcie bardzo roztropnie.

Far Cry 5: Lost on Mars (PC, Xbox One, PlayStation 4)lipiec

Drugi z trzech zapowiedzianych przed premierą dodatków do Far Cry 5 zaoferuje podobną do poprzedniego DLC koncepcję, a mianowicie kompletne oderwanie się od swojej podstawowej gry. Lost on Mars, lub inaczej Marsjańska pułapka w polskiej wersji językowej, wystrzeli gracza w kosmos – i to dosłownie!

W Far Cry 5: Lost on Mars wcielamy się w postać Nicka Rye, który po prostu ląduje na marsie i musi walczyć o przetrwanie z hordami mniej lub bardziej (ale raczej bardziej) agresywnych kosmitów.

Pillars of Eternity II: Deadfire - Beast of Winter (PC)lipiec

Beast of Winter to pierwsze z trzech zapowiedzianych przed premierą Pillars of Eternity II: Deadfire dodatków. W nim przenosimy się do tytułowej krainy, by stawić czoła kultystom i wytworom ich czarów – przerażających maszkar.

Jak to bywa z rozszerzeniami do gier cRPG (a zwłaszcza tych utrzymanych w klasycznym tonie), nie modyfikują one raczej mechaniki rozgrywki, dodając ew. jakieś drobne elementy. Tym razem jednak wszystko zostaje po staremu, do czego przyzwyczaiła nas podstawowa wersja.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?