Ghost of Tsushima - wszystko co wiemy o samurajskiej superprodukcji studia Sucker Punch


LuKaS77PL @ 12:43 17.06.2018
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny

Studio Sucker Punch, twórcy serii inFamous, powracają ze swoim nowym dziełem, celując w zupełnie nowe klimaty. Mowa o Ghost of Tsushima - produkcji, która ma być spełnieniem marzeń miłośników tematyki samurajskiej oraz atmosfery feudalnej Japonii.

W niniejszym kompendium znajdziecie wszystkie kluczowe informacje na temat Ghost of Tsushima, jakie zostały do tej pory ujawnione, dzięki tegorocznej edycji targów Electronic Entertainment Expo (E3) w Los Angeles. Tradycyjnie, podzieliliśmy je na odpowiednie dla tego projektu kategorie. Są nimi ciekawostki dotyczące zapowiedzi, tło fabularne przedsięwzięcia, a także informacje dotyczące głównego bohatera, świata gry, systemu walki i progresji, interakcji ze światem oraz aktywności i zadań pobocznych.

Dodatkowo wpis uzupełniliśmy o materiały wideo, wśród których znajdziecie zwiastun oraz dwie wersje gameplayu (z dubbingiem angielskim oraz japońskim  - do niego dajemy Wam odnośnik). Życzymy przyjemnej lektury i oczywiście zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

PODSTAWOWE INFORMACJE


  • Twórcy: Sucker Punch Productions
  • Wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • Platformy: PlayStation 4 (produkcja ekskluzywna)
  • Gatunek: Akcja, Przygodowa, Skradanie
  • Tryby: Tryb dla pojedynczego gracza
  • Premiera: brak

MATERIAŁY WIDEO


Zwiastun zapowiadający grę na Paris Games Week 2017:

Pierwszy pokaz rozgrywki podczas targów E3 2018 w Los Angeles (wersja z japońskim dubbingiem w tym miejscu):

POMYSŁ i ZAPOWIEDŹ


Ghost of Tsuhima zostało oficjalnie zapowiedziane podczas imprezy Paris Games Week w październiku 2017 roku. Produkcję gry rozpoczęto w roku 2015, kiedy studio Sucker Punch ukończyło i wydało inFamous: First Light, czyli rozszerzenie fabularne dla inFamous: Second Son. Decyzja o tym, aby ujawnić ją dopiero po dwóch latach była podyktowana tym, że nie było do końca pewne, jak będą działać rozmaite systemy.

Po ukończeniu inFamous: Second Son (i jego rozszerzenia), członkowie studia Sucker Punch stwierdzili, że chcą stworzyć kolejną przygodę w otwartym świecie i położyć nacisk na wybory gracza – głównie jeśli chodzi o eksplorację. Gracz miałby móc bowiem podróżować tam, gdzie poniesie go jego własna ciekawość. Projektanci zwrócili również uwagę na fakt, iż wiele świetnych gier z otwartym światem to zasadniczo tytuły, w których występuje szczególna relacja bohatera oraz otaczającej go krainy.

Jeśli chodzi o podstawową koncepcję, projektanci spędzili mnóstwo czasu na określeniu tego, jaka jest „istota bycia samurajem”, rozważając rozmaite sposoby ukazania tego motywu. Wizja gry została oparta o wydarzenia historyczne, dlatego zespół udał się na prawdziwą wyspę Tsushima, położoną w Cieśninie Koreańskiej pomiędzy wybrzeżami Japonii i Korei Południowej. Ekipa odwiedziła tam między innymi plażę, na której wieki temu rozpoczęła się mongolska inwazja.

Na miejscu wykonano mnóstwo fotografii i odbyto wiele rozmów z lokalną społecznością. W teren wysłano też grupę dźwiękowców, których zadaniem było zarejestrowanie rozmaitych odgłosów japońskiej przyrody, np. śpiewu ptaków. Skanowano też elementy otoczenia, jak roślinność i glebę;  a także wiele innych obiektów. Większość tekstur, jakie ujrzymy w grze, pochodzi prosto z prawdziwej wyspy Tsushima.

W celu zaserwowania kompletnego doświadczenia fanom japońskiej kultury przygotowano nie tylko angielski, ale także japoński dubbing. Deweloperzy zapytali graczy czy chcieliby, aby ten element znalazł się w grze podczas panelu dyskusyjnego na imprezie Paris Games Week 2017. Odpowiedź widowni była jednoznaczna.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   01:01, 19.06.2018
Gdybym miał PS4 to bym czekał. Uśmiech
0 kudosangryJOE   @   18:13, 22.06.2018
Wygląda na to, że Sony mówi do swoich klientów w taki sposób ?
Jak chcesz grać w Crossplay z innymi platformami jak xbox czy PC czy Nintendo,
to musisz kupić xbox albo PC albo Nintendo,

Ciekawe, kto na tym straci ?
MS czy Sony.
Na zachodzie widać zhejtowali PS4.
Jestem ciekaw jakie będą wyniki sprzedaży za czerwiec i lipiec.
Coś czuję, że Xbox miał fatalny początek tej generacji, ale to chyba PS4 zakończy tą generację jako ten zły i najbardziej zhejtowany.
To może się odbić na starcie nowej generacji przy PS5 i X2.

Apropo dzieci dla gier typu Fornite i inne.
Te dzieci będą zaraz potencjalnymi klientami nowych konsol !!!

Oczywiście tu chodzi o cały crossplay,
Crossplay to przyszłość, chyba bliższa niż PS5 i X2.
EA, Bethesda, Ubisoft, activision każdy z nich pójdzie na uniwersalny crossplay, bo to dla nich większy zysk.
Kupisz nową fifę czy battlefield albo COD nie ważne na jaką konsolę, a grac mozesz ze wszystkimi.
Oczywiście, że Ci wydawcy tego chcą, mają w D*** ludzi z obsesją na exclusivy itd..
SONY na tym straci.
0 kudosmadock   @   11:20, 28.06.2018
Cytat: angryJOE
Coś czuję, że Xbox miał fatalny początek tej generacji, ale to chyba PS4 zakończy tą generację jako ten zły i najbardziej zhejtowany.

Xbox One 26mln sprzedanych konsol
PS4 76,5 mln sprzedanych konsol

Zhejtowany bo wydaje exlusivy?

0 kudosfrycek88   @   19:55, 02.10.2018
Konsolę kupuje się dla gier i to właśnie exlusivy są tymi które przekonują do wyboru konsoli.