Ghost of Tsushima - wszystko co wiemy o samurajskiej superprodukcji studia Sucker Punch
W niniejszym kompendium znajdziecie wszystkie kluczowe informacje na temat Ghost of Tsushima, jakie zostały do tej pory ujawnione, dzięki tegorocznej edycji targów Electronic Entertainment Expo (E3) w Los Angeles. Tradycyjnie, podzieliliśmy je na odpowiednie dla tego projektu kategorie. Są nimi ciekawostki dotyczące zapowiedzi, tło fabularne przedsięwzięcia, a także informacje dotyczące głównego bohatera, świata gry, systemu walki i progresji, interakcji ze światem oraz aktywności i zadań pobocznych.
Dodatkowo wpis uzupełniliśmy o materiały wideo, wśród których znajdziecie zwiastun oraz dwie wersje gameplayu (z dubbingiem angielskim oraz japońskim - do niego dajemy Wam odnośnik). Życzymy przyjemnej lektury i oczywiście zapraszamy do dyskusji w komentarzach!
PODSTAWOWE INFORMACJE
- Twórcy: Sucker Punch Productions
- Wydawca: Sony Interactive Entertainment
- Platformy: PlayStation 4 (produkcja ekskluzywna)
- Gatunek: Akcja, Przygodowa, Skradanie
- Tryby: Tryb dla pojedynczego gracza
- Premiera: brak
MATERIAŁY WIDEO
Zwiastun zapowiadający grę na Paris Games Week 2017:
Pierwszy pokaz rozgrywki podczas targów E3 2018 w Los Angeles (wersja z japońskim dubbingiem w tym miejscu):
POMYSŁ i ZAPOWIEDŹ
Ghost of Tsuhima zostało oficjalnie zapowiedziane podczas imprezy Paris Games Week w październiku 2017 roku. Produkcję gry rozpoczęto w roku 2015, kiedy studio Sucker Punch ukończyło i wydało inFamous: First Light, czyli rozszerzenie fabularne dla inFamous: Second Son. Decyzja o tym, aby ujawnić ją dopiero po dwóch latach była podyktowana tym, że nie było do końca pewne, jak będą działać rozmaite systemy.
Po ukończeniu inFamous: Second Son (i jego rozszerzenia), członkowie studia Sucker Punch stwierdzili, że chcą stworzyć kolejną przygodę w otwartym świecie i położyć nacisk na wybory gracza – głównie jeśli chodzi o eksplorację. Gracz miałby móc bowiem podróżować tam, gdzie poniesie go jego własna ciekawość. Projektanci zwrócili również uwagę na fakt, iż wiele świetnych gier z otwartym światem to zasadniczo tytuły, w których występuje szczególna relacja bohatera oraz otaczającej go krainy.
Jeśli chodzi o podstawową koncepcję, projektanci spędzili mnóstwo czasu na określeniu tego, jaka jest „istota bycia samurajem”, rozważając rozmaite sposoby ukazania tego motywu. Wizja gry została oparta o wydarzenia historyczne, dlatego zespół udał się na prawdziwą wyspę Tsushima, położoną w Cieśninie Koreańskiej pomiędzy wybrzeżami Japonii i Korei Południowej. Ekipa odwiedziła tam między innymi plażę, na której wieki temu rozpoczęła się mongolska inwazja.
Na miejscu wykonano mnóstwo fotografii i odbyto wiele rozmów z lokalną społecznością. W teren wysłano też grupę dźwiękowców, których zadaniem było zarejestrowanie rozmaitych odgłosów japońskiej przyrody, np. śpiewu ptaków. Skanowano też elementy otoczenia, jak roślinność i glebę; a także wiele innych obiektów. Większość tekstur, jakie ujrzymy w grze, pochodzi prosto z prawdziwej wyspy Tsushima.
W celu zaserwowania kompletnego doświadczenia fanom japońskiej kultury przygotowano nie tylko angielski, ale także japoński dubbing. Deweloperzy zapytali graczy czy chcieliby, aby ten element znalazł się w grze podczas panelu dyskusyjnego na imprezie Paris Games Week 2017. Odpowiedź widowni była jednoznaczna.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler