Ghost of Tsushima - wszystko co wiemy o samurajskiej superprodukcji studia Sucker Punch


LuKaS77PL @ 12:43 17.06.2018
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny

TŁO FABULARNE oraz GŁÓWNY BOHATER


  • Protagonistą w Ghost of Tsushima jest wojownik o imieniu Jin Sakai, noszący również tytułowy przydomek „Ducha Tsushimy”;
  • Jin jest jednym z ostatnich ocalałych z lokalnego samurajskiego klanu;
  • Bohater porzuca samurajskie szkolenie i musi wykazać się „czymś więcej”, aby bronić ojczyznę przed mongolską inwazją oraz pomścić śmierć swoich bliskich;
  • Przydomek "Duch" został mu nadany przez mongolskie wojska. Jin jest jednym z ostatnich obrońców wyspy, a ponadto uderza on niespodziewanie, nieustannie osłabiając siły agresora;
  • Fabuła gry jest dziełem fikcji, lecz została osadzona w prawdziwych realiach historycznych – przeniesiemy się do feudalnej Japonii z 1274 roku, ukazanej podczas pierwszej inwazji Mongołów;
  • Mimo zmyślonej fabuły, twórcy chcą jak najwierniej odwzorować XIII-wieczną Japonię i sprawić aby gracz wręcz się do niej przeniósł;
  • Głównym motywem opowieści będzie droga samuraja, który poświęcił całe swoje życie szkoleniu na wielkiego wojownika i nagle musi przeżyć wewnętrzną przemianę;
  • Jednym z głównych celów twórców jest przedstawienie zarówno brutalnej, jak i poetyckiej strony tematyki samurajskiej, choćby poprzez inspiracje kultowymi produkcjami filmowymi, np. dziełami legendarnego japońskiego reżysera, Akiry Kurosawy;
  • Ghost of Tsushima prezentuje realistyczną wizję świata, pozbawioną motywów z fantastyki oraz elementów nadprzyrodzonych.

SAMURAJ I DUCH


  • W Ghost of Tsushima spotkamy się z dwiema drogami charakteryzującymi protagonistę: są nimi Samuraj oraz Duch;
  • Droga Samuraja reprezentuje życiowe powołanie Jina Sakai, natomiast droga Ducha to ścieżka niezbyt honorowa z punktu widzenia samurajów. Bohater decyduje się jej jednak poświęcić, by poznać wiele niekonwencjonalnych sposobów na pokonanie najeźdźcy i ocalenie ojczyzny;
  • Samurajowie byli szanowani przez mieszkańców Japonii, lecz część społeczeństwa się ich również lękała – będzie to widoczne podczas zwiedzania świata. Niektórzy mieszkańcy Tsushimy będą się kłaniać bohaterowi i zwracać się do niego z uznaniem; inni będą się chować lub uciekać przed nim;
  • Pojawią się też śmiałkowie kwestionujący samurajskie szkolenie, pragnący dowieść swojej siły i umiejętności w walce z Jinem oraz tacy, którzy skrzyżują z nim miecze, aby - przykładowo - zdobyć drogocenny samurajski ekwipunek;
  • Poprzez szeroką interakcję z lokalną społecznością twórcy chcą wzbogacić świat gry;
  • Przechadzając się w strojach stylu Ducha pośród mieszkańców Tsushimy możemy zostać odebrani jak bandyta lub zabójca. Wielu ludzi może być wobec nas wówczas wrogo nastawionych.

ŚWIAT GRY, STRONA WIZUALNA oraz IMMERSJA


  • Ghost of Tsushima to gra z rozległym, w pełni otwartym światem;
  • Gracz może się udać w dowolne miejsce na mapie w imię zasady: „jeśli to widzisz, możesz tam pójść”;
  • Świat zaoferuje mnóstwo różnorodnych lokacji – od gęstych lasów bambusowych, po rozległe pola, świątynie, bagna, a także tereny miejskie oraz wiejskie;
  • W otwartym świecie znajdziemy dwa duże miasta oraz wiele pomniejszych wiosek i posterunków;
  • Twórcy kładą duży nacisk na minimalizm w kwestii prezentacji świata i pragną, aby każda lokacja, nawet najmniejsza, pozostała w pamięci gracza;
  • Miejscówki będą miały wyraźnie wyeksponowane cechy charakterystyczne (najczęściej będzie to jeden główny motyw) zamiast miszmaszu wielu obiektów i kolorów jednocześnie;
  • Jako przykłady można wymienić te scenerie, które widzieliśmy na pierwszym pokazie rozgrywki: skąpane w bieli trawy pampasowej pola, albo tereny świątynne porośnięte drzewami o gęsto opadających, czerwonych liściach (scena zawierała ich około 30 tysięcy);
  • Jako przykład innej lokacji, twórcy wymieniają obszary porośnięte mchem i pnącymi roślinami, które zwisają z drzew, pokrywając podłoże i skały;
  • Unikalny sposób prezentacji ma oddawać charakterystyczny spokój, poetyckość i harmonię – istotne walory estetyczne i kulturowe japońskiego świata;
  • Wygląd lokacji będzie także zakorzeniony w fabule, a jako przykład podano pewien tajemniczy las, uznawany w lokalnej społeczności za miejsce, z którego się nie wraca. Ujrzymy w nim złowieszcze kształty otoczenia, dziwnie rosnące drzewa i mrok. Jego historia ma natomiast coś wspólnego z pewną zdradą;
  • Gracz otrzyma wiele opcji nawigacyjnych (jeszcze nie ujawniono jakich), lecz twórcy stawiają na jak największą immersję. Nie będzie tradycyjnych znaczników – lokacje mają być zaprojektowane, połączone w odpowiedni sposób i przyciągające uwagę tak, aby gracz zwiedzał świat niesiony naturalną ciekawością;
  • Jednym z celów projektantów, jest sprawienie, że „gracz się zagubi” na wyspie Tsushima;
  • Jak wspomina Jason Conell, dyrektor artystyczny gry, twórcy postanowili ukazać świat na zasadzie kontrastu, gdzie urzekające i zapierające dech w piersiach japońskie scenerie mieszają się z brudnym i brutalnym krajobrazem wojny oraz cierpienia;
  • W grze znajdą się rozmaite efekty pogodowe – ujrzymy zarówno słoneczne scenerie, jak również gwałtowne burze; pojawi się też pełny cykl dnia i nocy;
  • Podczas deszczu otoczenie będzie powoli stawać się mokre i zaczną pojawiać się kałuże;
  • Jeśli postać wykona przewrót na mokrym podłożu lub kałużach, będzie ona solidnie ubrudzona błotem - gdy nadciągnie ulewa cały brud, a także krew pokrywająca bohatera, zostanie zmyty;
  • „Ruch” jest bardzo ważną częścią stylu świata, a twórcy starają się go wykorzystać, gdzie tylko dadzą radę – poruszające się drzewa, tańcząca na wietrze roślinność, spadające liście oraz mnóstwo innych, jedynych w swoim rodzaju efektów wizualnych, charakterystycznych dla samurajskiego kina;
  • Walka dwojga samurajów pod koniec pokazu rozgrywki toczyła się w czasie rzeczywistym, w otwartym świecie, nie na zamkniętej arenie – w tle możemy ujrzeć nadciągające wojska mongolskie, które następnie atakują samurajów;
  • Interfejs wyświetlany podczas rozgrywki będzie minimalistyczny – na pierwszym materiale z rozgrywki go nie widzieliśmy, ale w ostatecznej wersji się pojawi;
  • Część lokacji jest proceduralnie generowana; 
  • Zaimplementowano symulację promieni słońca na niebie oraz zachowania chmur - połączenie tych elementów o konkretnej porze dnia będzie powodowało różne efekty na niebie;
  • W grze będzie tryb fotograficzny.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   01:01, 19.06.2018
Gdybym miał PS4 to bym czekał. Uśmiech
0 kudosangryJOE   @   18:13, 22.06.2018
Wygląda na to, że Sony mówi do swoich klientów w taki sposób ?
Jak chcesz grać w Crossplay z innymi platformami jak xbox czy PC czy Nintendo,
to musisz kupić xbox albo PC albo Nintendo,

Ciekawe, kto na tym straci ?
MS czy Sony.
Na zachodzie widać zhejtowali PS4.
Jestem ciekaw jakie będą wyniki sprzedaży za czerwiec i lipiec.
Coś czuję, że Xbox miał fatalny początek tej generacji, ale to chyba PS4 zakończy tą generację jako ten zły i najbardziej zhejtowany.
To może się odbić na starcie nowej generacji przy PS5 i X2.

Apropo dzieci dla gier typu Fornite i inne.
Te dzieci będą zaraz potencjalnymi klientami nowych konsol !!!

Oczywiście tu chodzi o cały crossplay,
Crossplay to przyszłość, chyba bliższa niż PS5 i X2.
EA, Bethesda, Ubisoft, activision każdy z nich pójdzie na uniwersalny crossplay, bo to dla nich większy zysk.
Kupisz nową fifę czy battlefield albo COD nie ważne na jaką konsolę, a grac mozesz ze wszystkimi.
Oczywiście, że Ci wydawcy tego chcą, mają w D*** ludzi z obsesją na exclusivy itd..
SONY na tym straci.
0 kudosmadock   @   11:20, 28.06.2018
Cytat: angryJOE
Coś czuję, że Xbox miał fatalny początek tej generacji, ale to chyba PS4 zakończy tą generację jako ten zły i najbardziej zhejtowany.

Xbox One 26mln sprzedanych konsol
PS4 76,5 mln sprzedanych konsol

Zhejtowany bo wydaje exlusivy?

0 kudosfrycek88   @   19:55, 02.10.2018
Konsolę kupuje się dla gier i to właśnie exlusivy są tymi które przekonują do wyboru konsoli.