Premiery miesiąca - marzec 2018 roku
A Way Out (PC, Xbox One, PlayStation 4) | 23 marca |
---|
A Way Out to kolejna produkcja z programu EA Originals, nad którą piecze sprawuje nielubiane w wielu kręgach Electronic Arts. Idea – jak najbardziej zacna zresztą – zrzesza najciekawsze zdaniem korporacji projekty niezależnych producentów i pomaga im zaistnieć na tym brutalnym rynku gier wideo.
Studio odpowiedzialne za A Way Out, Hazelight, to osoby mające już do czynienia z tym światem. Zespół tworzą głównie ludzie stojący za Brothers: A Tale of Two Sons, a więc dość głośną kooperacyjną przygodówką z 2013 roku. Stąd też debiutancki jego projekt jak żywy przypomina pomysł na Brothers.
Tytuł to kooperacyjna gra akcji przeznaczona dla dwóch osób – dosłownie dwóch, ponieważ autorzy nie przewidzieli takiej możliwości, by jednym z bohaterów kierowała sztuczna inteligencja. Wcielamy się w duet Vincenta i Leo, którzy uciekają z więzienia oraz próbują przetrwać na wolności.
Rozgrywka stawia na wiele mechanik zapożyczonych z całego przekroju gatunków – od sekwencji skradanych jeszcze w więzieniu, po dynamiczne wymiany ognia ze stróżami prawa, kończąc na typowych przygodówkowych łamigłówkach w celu rozwiązania blokującego nas problemu. Jednocześnie wszystko obserwujemy z rzutu izometrycznego.
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (PC, PlayStation 4) | 23 marca |
---|
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom to kontynuacja bardzo ciepło przyjętego jRPG pt. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch wydanego w 2013 roku. Za produkcję, podobnie jak w przypadku „jedynki”, odpowiada studio Level-5 mające na swoim koncie takie tytuły, jak Dark Cloud czy Inazuma Eleven.
Głównym bohaterem jest młody król, którego wygnano z jego własnego królestwa. Oprócz odzyskania korony musi zmierzyć się on z odwiecznym złem zagrażającym całemu światu.
W Ni No Kuni II mamy ponownie do czynienia z otwartym światem. Rozgrywka opiera się na eksploracji, wykonywaniu zadań, a także werbowaniu nowych bohaterów do drużyny. System walki zmieniono na starcia w czasie rzeczywistym, w których sterujemy jedną postacią, inne zaś kontroluje sztuczna inteligencja. Rzecz jasna, nie ma przeszkód, by przełączać się dowolnie między nimi.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler