Premiery miesiąca - luty 2018 roku


Materdea @ 20:14 02.02.2018
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Rust (PC – wychodzi z wczesnego dostępu)8 lutego

4 lata – tyle dokładnie Rust było oferowane we wczesnym dostępnie Steama. Tytuł zadebiutował wraz z końcem 2013 roku i przez ten cały czas był rozwijany oraz usprawniany, by w końcu na początku tego miesiąca ukazać się na rynku w pełnej krasie jako wersja 1.0!

Co do zmian, to sam twórca gry – Garry Newman – mówił, iż nie jest to jakiś skok jakościowy, a wejście po prostu w nowy etap. Dzieło będzie nadal usprawniane i doglądane, zaś zabawa będzie przebiegała w niezmąconym tempie tak samo jak dotychczas. Niemniej jednak ważny odnotowania w Premierach miesiąca jest ten dzień z uwagi na naprawdę nikłą średnią dzieł ze Steam Early Access, które – zwłaszcza po takim czasie – opuszczają program.

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall (PC)8 lutego

Rise and Fall to pierwsze duże rozszerzenie dedykowane strategii turowej Civilization VI. Dodatek przynosi ze sobą 9 nowych przywódców, 8 kolejnych cywilizacji i tyle samo cudów świat; 7 cudów natury, 4 nowe jednostki, 14 nowych budynków i trzy kolejne surowce.

Oprócz tego pojawiają się nowe mechanizmy – Kryzysów oraz „Wielkich Wieków". Pierwszy pozwala słabszym cywilizacjom łączyć się w czasowe pakty i występować przeciwko jednej silniejszej, co przynosi określone zyski, ale w razie niepowodzenia dotkliwie każe takich „sprzymierzeńców”. Drugi zaś oferuje wejście naszej nacji w okres Złotych lub Mrocznych Wieków, co niesie ze sobą profity, ale też wyzwania. Do tego dochodzą pomniejsze usprawnienia mechanizmów, jak system lojalności czy gubernatorzy.

Kingdom Come: Deliverance (PC, Xbox One, PlayStation 4)13 lutego

Wszyscy kochamy średniowiecze, prawda? Czesi również, dzięki czemu zespół stamtąd – studio Warhorse – stworzyło Kingdom Come: Deliverance – trochę cRPG-a, trochę symulację życia w tamtym okresie, a trochę sandboksa. Hasamy po targanej wojnami Europie Środkowej, likwidujemy przeciwników, rozmawiamy z postaciami niezależnymi i przede wszystkim przyjmujemy zadania główne oraz poboczne.

Fabuła przenosi gracza do XV-wiecznej Europy – dla nas wszystko zaczyna się w 1403 roku. Wcielamy się w postać syna kowala imieniem Henry. Gdy w pewnym momencie nasza wioska zostaje zrabowana przez obce armie, a ojciec umiera, poprzysięgamy zemstę. Zamiast tego zostajemy wplątani w sieć intryg na najwyższych szczeblach politycznego łańcucha pokarmowego i nic nie jest już takie łatwe, jak kiedyś.

Rozgrywka oferuje graczom przede wszystkim realistyczne i historycznie wierne wyzwanie egzystowania w tamtym okresie. Podczas przechodzenia przez las nie spotkamy elfów czy krasnoludów, a raczej kupców przewożących swoje towary z miasta do miasta lub rabusiów czających się w krzakach. Sam bohater nie jest przypisany do żadnej klasy postaci, jak to zwykle w RPG-ach bywa, a system jego rozwoju przebiega w sposób wyznaczony przez klasyka gatunku, Skyrima. Jesteśmy określeni tylko czterema współczynnikami (zdrowie, kondycja, głód i senność), a czas poświęcony na obsługę danego oręża będzie automatycznie przekładał się na umiejętności posługiwania się nim.Advertisement

Sprawdź także:

Rust

Premiera: 08 lutego 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Rust to niezależna produkcja utrzymana w popularnym gatunku wieloosobowego survivalu autorstwa studia Facepunch, odpowiedzialnego najpierw za moda, potem za pełnoprawną g...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?