Wiedźmin 3, Gwint, co dalej... - rozmawiamy z deweloperami z CD Projekt RED


bigboy177 @ 16:50 18.07.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Twórcy cyklu o Wiedźminie Geralcie pod ostrzałem pytań.

Jako że Wiedźmin 3, a także wszystkie dodatki dla niego już za nami, postanowiliśmy porozmawiać na temat przedsięwzięcia z ekipą ze studia CD Projekt RED. Przy okazji wypytaliśmy też co nieco na temat karcianki GWINT oraz przyszłości ekipy. Na nasze pytania odpowiadali Konrad Tomaszkiewicz, dyrektor gry Wiedźmin 3, a także Michał Dobrowolski, starszy projektant Gwinta.


MiastoGier.pl: Saga Wiedźmina za nami. Mając obecne doświadczenia, zmienilibyście coś? Nie mówię tu tylko o trójce, ale także dwóch pierwszych odsłonach?

Konrad Tomaszkiewicz: Nie, nic. Albo wszystko po trochu. Gdy jest się artystą, tak naprawdę nigdy nie jesteś do końca zadowolony z tego, co tworzysz. Zawsze można zrobić coś lepiej, coś dopieścić, coś zmienić. Problem w tym, gdy nie umiesz sobie powiedzieć stop. Brutalna prawda jest taka, że w końcu trzeba tę grę wydać, nie można bez końca poprawiać (często dobrych) rzeczy. Jeśli wpadasz w spiralę myślenia, "ech, po latach to bym jeszcze tyle zmienił", to robienie naprawdę dobrych rzeczy tu i teraz nie ma sensu.

MG: Rozmyślaliście o jakimś remasterze jedynki?

KT: Nie.

MG: Andrzej Sapkowski stwierdził w jednym z wywiadów, że uważacie iż gry napędzały sprzedaż książek, a w jego opinii było odwrotnie. Jak się do tego odniesiecie?

KTKsiążki Pana Sapkowskiego są fantastyczne i nasz Wiedźmin nie mógłby bez nich powstać — zawsze będziemy mu za to wdzięczni.

MG: Czy jakieś książki z cyklu Wiedźmin były dla Was większą inspiracją niż pozostałe?

KT: Na pewno opowiadania, ale tak naprawdę wszystko było inspiracją - cały ten świat ma masę zakamarków, które są często opisane raptem jednym zdaniem. To jest fantastyczne, bo możemy wziąć takie jedno zdanie i zrobić z nim bardzo dużo. Gabriel, kusza Geralta pojawia się w książkach chyba raz? Nam była potrzebna gameplayowo, dostała dość dużą rolę. Podobnie jest z ludźmi, miejscami. Interpretujemy je po swojemu i mamy z tego masę frajdy.

MG: Licencja na korzystanie z marki Wiedźmin, jaką otrzymaliście od Andrzeja Sapkowskiego, jest ograniczona czasowo?

KT: Nie wiem, nie zajmuję się zagadnieniami prawniczymi.

MG: Rozmyślacie o kolejnym komiksie? Czymś w stylu Domu ze Szkła?

KT: W 2015 roku ukazały się Dzieci Lisicy.

MG: Krew i wino czy Serca z kamienia – który dodatek został Waszym zdaniem lepiej przyjęty?

KT: Obydwa były doceniane za różne rzeczy. SzK ludzie cenili za to, że pokazywały Geralta w sytuacjach, które były dla niego dość nietypowe, a KiW to po prostu potężny kawał nowego gameplayu. Natomiast odnośnie przyjęcia przez graczy - ja naprawdę wolę, gdy to gracze mówią o tym, jak im się (nie)podobały nasze gry, a nie ja.

MG: Coraz więcej mówi się o kolejnej części Wiedźmina - rozmyślacie nad nią faktycznie?

KT: Pytanie jest podchwytliwe, bo jeśli napiszę, że rozmyślamy, to napiszesz, że nad nią rozmyślamy, później ktoś dwa razy powie "pomidor" i wyjdzie wszystkim, że nad nią pracujemy. Pewnie, że taka myśl się pojawiła, o wielu rzeczach myślimy, ale to o niczym nie świadczy, bo przygody wiedźmina Geralta zakończyły się na "trójce". Teraz pracujemy nad Cyberpunkiem 2077 i GWINTEM.

MG: Geralt nie wróci… jest szansa na inną postać z uniwersum czy tym razem postawicie na białą kartę, bohatera kreowanego przez każdego gracza samodzielnie?

KT: Jak wyżej.

Sprawdź także:

Wiedźmin

Premiera: 25 października 2007
PC

Wiedźmin to pierwsze, naprawdę rozbudowane RPG zbudowane w całości w Kraju nad Wisłą. Produkcja oferuje nie tylko wciągający wątek fabularny, ale także świetną mechanikę ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosurban1212   @   23:10, 21.07.2017
Słaby ten wywiadzik z Tomaszkiewiczem szczerze mówiąc..
0 kudosIgI123   @   11:19, 22.07.2017
Mam wrażenie że obaj Panowie na niektóre pytania odpowiadali dość ,,agresywnie". Zwłaszcza na to ze zrobieniem gry w świecie nie będącym adaptacją już istniejącego.
0 kudossebogothic   @   20:57, 22.07.2017
Redzi niby tacy fajni (męczy mnie to spuszczanie się, jacy to z nich bogowie game devu, a spróbuj coś złego napisać na ich temat albo na temat ich gier, AS też już się o tym przekonał), ale nic spontanicznie nie powiedzą. Wszystko jest chłodną, wykalkulowaną przez PR kampanią marketingową. Także ten tego... nie warto z nimi robić wywiadów, bo nie powiedzą niczego poza tym co już powszechnie wiadomo. Też pamiętam, że zapowiadali dwa tytuły z mniejszym budżetem z czego jeden miał być erpegiem. Miałem nadzieję na jakąś grę w stylu Gothica albo Two Worldsa, w autorskim świecie, stworzonym przez Redów. Najwyraźniej Wiedźmin 3 sprzedał się na tyle dobrze, że nie mają takiej potrzeby. Zresztą sam dodatek Krew i Wino miał rozmiary pełnoprawnej gry. No i jak już wspomniałem, podobnie jak bigboy, chciałbym by Redzi stworzyli coś w 100% swojego, a nie jechali na adaptacjach znanych już uniwersów.
0 kudospetrucci109   @   21:38, 22.07.2017
Cytat: IgI123
Mam wrażenie że obaj Panowie na niektóre pytania odpowiadali dość ,,agresywnie". Zwłaszcza na to ze zrobieniem gry w świecie nie będącym adaptacją już istniejącego.
Ja też miałem wrażenie czytając ten wywiad, że odpowiedzi Redów były jak to ująłeś "agresywne". Jakby nie można było zadać im żadnych trudniejszych pytań poza poklepywaniem po plecach i mówieniem jaki to Wiedźmin jest wspaniały. Trochę się rozczarowalem ich odpowiedziami.
0 kudosdarkslide16   @   18:03, 25.07.2017
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
0 kudospetrucci109   @   08:55, 26.07.2017
Cytat: darkslide16
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Co ma to że Horizon było dobrą grą do Wiedźmina? Uśmiech Jakoś nie widzę związku.
0 kudosMicMus123456789   @   14:49, 26.07.2017
Odpowiedzi na pytania są raczej mało przyjazne. Czuć od nich obojętność i wyżej wspomnianą agresje. Nie wiem czy nie chcą mówić o swojej pracy czy też nie mogą, ale mam nadzieję, że po sukcesie jaki odniósł Wiedźmin 3 wraz z dodatkami nie udeży im sodówka do głowy. Oczywiście najlepsza odpowiedź to ta na pytanie o adaptacje. Pan Tomaszkiewicz "Nie do końca rozumie pytanie", a wszyscy którzy to czytają raczej nie rozumieją odpowiedzi, bo jego odpowiedź brzmi naprawdę zabawnie Szczęśliwy Takie masło maślane Dumny
0 kudosDirian   @   17:13, 26.07.2017
Chłopaki albo wstali lewą nogą, albo ktoś im wsadził kija w cztery litery. Odpowiedzi faktycznie są mocno wymijające i do tego niezbyt przyjemne, co mocno dziwi, bo przecież wywiad jest dość konkretny i nikt nie pyta tu o ulubiony kolor prześcieradła.
0 kudosdarkslide16   @   10:01, 27.07.2017
Cytat: petrucci109
Cytat: darkslide16
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Co ma to że Horizon było dobrą grą do Wiedźmina? Uśmiech Jakoś nie widzę związku.

W przypadku tych dwóch gier chodziło mi o to, że Horizon był zrobiony ot tak z pomysłu coś nowego a Wiedzmin to adaptacja, nie chodzi o samą grę a fakt co dalej w przypadku ekipy z RED chciałbym zobaczyć ich własne dzieło, talentu im nie brakuje.
Dodaj Odpowiedź