Wiedźmin 3, Gwint, co dalej... - rozmawiamy z deweloperami z CD Projekt RED


bigboy177 @ 16:50 18.07.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: Na początku marca na rynek trafiło Horizon: Zero Dawn. Razem ze studiem Guerrilla przybiliście sobie wirtualną piątkę w mediach społecznościowych, a już od momentu ujawnienia projektu Holendrzy nie ukrywali inspiracji Waszymi dziełami. Co o tym myślicie? Czy Horizon posiada elementy, które zainspirowały tym razem Was?

KT: Horizon to przede wszystkim fajna gra - ma wszystko to, czego potrzeba aby zapewnić sporo rozrywki: fajny combat, przemyślany świat, świetne wizualia. Jeśli chodzi o inspirację, to pytanie to trzeba by tak naprawdę zadać każdemu w studio. Ludzie, którzy tworzą RED są takimi samymi konsumentami popkultury jak gracze, którzy grają w nasze gry. Czasami jest taki dzień, że przychodzisz do pracy mega zainspirowany nowym odcinkiem Gry o Tron, albo Amerykańskich Bogów, albo jesteś świeżo po przeczytaniu sagi Endera, albo ruszył cię jakiś kawałek w radio. To raczej rzadko przebiega na zasadzie "studio inspiruje studio", ludzie robią sztukę dla ludzi i ona inspiruje indywidualnie.

MG: Na początku tworzenia Dzikiego Gonu planowaliście bardziej rozbudowany system wiedźmińskich zmysłów, a Geralt, posiadając wiedzę na temat anatomii poszczególnych potworów, miałby je osłabiać celując w konkretne punkty. Guerrilla stworzyła bardzo podobny system, który sprawdził się całkiem dobrze. Moglibyście zdradzić dlaczego zrezygnowaliście ze swojego pomysłu? Czy jak na skalę Wiedźmina 3 było to zbyt skomplikowane?

KT: W systemie, w którym walka oparta jest przede wszystkim na broni dystansowej, to jest moim zdaniem o wiele łatwiejsze w implementacji. W HZD broń biała ma raczej suplementarne znaczenie. W Wiedźminie jest odwrotnie. Stworzenie takiego systemu i sprawienie, aby dawał dużo frajdy podczas normalnej gry, to trochę inny typ wyzwania.

MG: Pamiętam, że na konferencji, bodajże z 2011 roku, była informacja o tym, że CDPR będzie przygotowywać gry AAA, a ponadto tytuły mniejsze. Plany obejmowały kilka lat do przodu. Ewidentnie uległo to zmianie - dlaczego?

KT: To się dzieje, pracujemy teraz nad GWINTEM i Cyberpunkiem 2077 jednocześnie.

MG: Zarówno Wiedźmin, jak i Cyberpunk to adaptacje, w których uniwersum mieliście przynajmniej częściowo gotowe. Czemu nie coś zupełnie Waszego?

KT: Nie do końca rozumiem pytanie. Jesteśmy w pełni niezależnym studiem i robimy rzeczy, które chcemy robić. Jeśli zdecydowaliśmy się robić Cyberpunka 2077 to właśnie dlatego, że chcieliśmy.

MG: Przypuśćmy, że wydaliście już Cyberpunka i nie myślicie o kolejnym Wiedźminie. Czy pragniecie się sprawdzić w zupełnie nowych klimatach? Może post-apo, steampunk, konkretna epoka historyczna, czy może coś zupełnie innego?

KT: Nie podejmuję się wróżenia z fusów. Druga sprawa, że ja nie do końca przepadam za takim podejściem, tj. myślimy co będziemy robić po tym, jak skończymy coś, czego jeszcze nie wydaliśmy. To oznacza, że nie skupiasz się w pełni na tym, co teraz robisz. Mógłbyś napisać książkę 10/10 w klimacie fantasy wciąż myśląc o tym, że gdy tylko ją skończysz, zabierasz się za sci-fi? 


Na tym zakończyliśmy pytania związane z Wiedźminem oraz głównymi odsłonami serii, niektóre odpowiedzi nie do końca satysfakcjonujące, ale co zrobić. Są rzeczy, o których deweloperzy mówią chętnie, a są takie, które lubią pomijać, jak np. pytanie dotyczące mniejszych gier. Takowych miało się pojawić kilka w przeciągu ostatnich lat, a nie jedna i to w dodatku po premierze Wiedźmina 3 oraz nawiązująca do uniwersum Andrzeja Sapkowskiego.

Nie przekonuje mnie też odpowiedź na pytanie dotyczące adaptacji. CD Projekt RED szanuję, bardzo, ale ciekawiło mnie czy opracują coś całkowicie własnego... coś, co nie jest adaptacją. Wiadomo, że w przypadku adaptacji część roboty twórcy mają za sobą, ktoś inny ją wykonał. Może jednak doczekamy się odpowiedzi w formie gry... kto wie...

Sprawdź także:

Wiedźmin

Premiera: 25 października 2007
PC

Wiedźmin to pierwsze, naprawdę rozbudowane RPG zbudowane w całości w Kraju nad Wisłą. Produkcja oferuje nie tylko wciągający wątek fabularny, ale także świetną mechanikę ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosurban1212   @   23:10, 21.07.2017
Słaby ten wywiadzik z Tomaszkiewiczem szczerze mówiąc..
0 kudosIgI123   @   11:19, 22.07.2017
Mam wrażenie że obaj Panowie na niektóre pytania odpowiadali dość ,,agresywnie". Zwłaszcza na to ze zrobieniem gry w świecie nie będącym adaptacją już istniejącego.
0 kudossebogothic   @   20:57, 22.07.2017
Redzi niby tacy fajni (męczy mnie to spuszczanie się, jacy to z nich bogowie game devu, a spróbuj coś złego napisać na ich temat albo na temat ich gier, AS też już się o tym przekonał), ale nic spontanicznie nie powiedzą. Wszystko jest chłodną, wykalkulowaną przez PR kampanią marketingową. Także ten tego... nie warto z nimi robić wywiadów, bo nie powiedzą niczego poza tym co już powszechnie wiadomo. Też pamiętam, że zapowiadali dwa tytuły z mniejszym budżetem z czego jeden miał być erpegiem. Miałem nadzieję na jakąś grę w stylu Gothica albo Two Worldsa, w autorskim świecie, stworzonym przez Redów. Najwyraźniej Wiedźmin 3 sprzedał się na tyle dobrze, że nie mają takiej potrzeby. Zresztą sam dodatek Krew i Wino miał rozmiary pełnoprawnej gry. No i jak już wspomniałem, podobnie jak bigboy, chciałbym by Redzi stworzyli coś w 100% swojego, a nie jechali na adaptacjach znanych już uniwersów.
0 kudospetrucci109   @   21:38, 22.07.2017
Cytat: IgI123
Mam wrażenie że obaj Panowie na niektóre pytania odpowiadali dość ,,agresywnie". Zwłaszcza na to ze zrobieniem gry w świecie nie będącym adaptacją już istniejącego.
Ja też miałem wrażenie czytając ten wywiad, że odpowiedzi Redów były jak to ująłeś "agresywne". Jakby nie można było zadać im żadnych trudniejszych pytań poza poklepywaniem po plecach i mówieniem jaki to Wiedźmin jest wspaniały. Trochę się rozczarowalem ich odpowiedziami.
0 kudosdarkslide16   @   18:03, 25.07.2017
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
0 kudospetrucci109   @   08:55, 26.07.2017
Cytat: darkslide16
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Co ma to że Horizon było dobrą grą do Wiedźmina? Uśmiech Jakoś nie widzę związku.
0 kudosMicMus123456789   @   14:49, 26.07.2017
Odpowiedzi na pytania są raczej mało przyjazne. Czuć od nich obojętność i wyżej wspomnianą agresje. Nie wiem czy nie chcą mówić o swojej pracy czy też nie mogą, ale mam nadzieję, że po sukcesie jaki odniósł Wiedźmin 3 wraz z dodatkami nie udeży im sodówka do głowy. Oczywiście najlepsza odpowiedź to ta na pytanie o adaptacje. Pan Tomaszkiewicz "Nie do końca rozumie pytanie", a wszyscy którzy to czytają raczej nie rozumieją odpowiedzi, bo jego odpowiedź brzmi naprawdę zabawnie Szczęśliwy Takie masło maślane Dumny
0 kudosDirian   @   17:13, 26.07.2017
Chłopaki albo wstali lewą nogą, albo ktoś im wsadził kija w cztery litery. Odpowiedzi faktycznie są mocno wymijające i do tego niezbyt przyjemne, co mocno dziwi, bo przecież wywiad jest dość konkretny i nikt nie pyta tu o ulubiony kolor prześcieradła.
0 kudosdarkslide16   @   10:01, 27.07.2017
Cytat: petrucci109
Cytat: darkslide16
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Co ma to że Horizon było dobrą grą do Wiedźmina? Uśmiech Jakoś nie widzę związku.

W przypadku tych dwóch gier chodziło mi o to, że Horizon był zrobiony ot tak z pomysłu coś nowego a Wiedzmin to adaptacja, nie chodzi o samą grę a fakt co dalej w przypadku ekipy z RED chciałbym zobaczyć ich własne dzieło, talentu im nie brakuje.
Dodaj Odpowiedź