Graliśmy w betę Battlefield 1 - Battlefront w czasach I wojny światowej


Dirian @ 15:20 31.08.2016
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Po kilku godzinach spędzonych z betą, nie jestem specjalnie zachwycony trybem sieciowym w Battlefield 1.

Kiedyś byłem fanem strzelanek od DICE, spędzając setki godzin w Battlefield: Bad Company 2 i dziesiątki w Battlefield 3. Gry te różniło wiele, czego nie można już powiedzieć o przeskoku z "trójki" na Battelfield 4. Od tego czasu szwedzka ekipa wpadła w pewną rutynę. O ile "czwórka" była dobrą grą, tak mocno kopiowała rozwiązania z poprzedniej części. Sytuacja ma się podobnie w przypadku Battlefield 1 - tyle że tym razem mamy do czynienia z kalką Star Wars: Battlefront. Niezbyt dokładną, ale jednak z widocznymi gołym okiem zarysami.

To sprawia, że po ograniu otwartej bety Battlefield 1 mam mieszane uczucia. Nie powiem, że zajrzałem tu pod każdy kamień i skorzystałem ze wszystkiego, ale kilka godzin spędzonych na piaskach Pustyni Synajskiej pozwoliło mi wyciągnąć garść wniosków i tym samym utwierdzić w przekonaniu, że na nowego Battlefielda nie będę czekać z tak dużym zapałem, jak dotychczas. Nie zrozumcie mnie źle, to nie jest zła gra, ale jako osoba, która spędziła nieco czasu z ubiegłorocznym Star Wars: Battlefront, czuję się jakbym oglądał ten sam film, tylko przeniesiony w inne realia. Podobieństw jest bardzo dużo - od systemu poruszania się i animacji, przez mocno arcade'owe strzelanie, na oprawie wizualnej kończąc. Nawet niektóre bronie zdają się strzelać podobnie do blasterów - a (halo!), to przecież I wojna światowa, nie wojny w kosmosie!

Rozgrywka w becie to dwa tryby - podbój i szturm. W pierwszym - standardowo - zdobywamy miejscówki, w drugim wysadzamy lub bronimy konkretnych punktów. Gatunkowy standard, który towarzyszy nam od wielu lat. Mi się już dawno przejadł, ale nie oszukujmy się - ciężko w tym temacie wymyślić coś nowego. DICE większych urozmaiceń tutaj nie wprowadziło, choć może inne tryby będą nieco bardziej zaskakujące.

Udostępniona mapa nie jest najlepsza - Pustynia Synajska niczym nie zachwyca i sprawia wrażenie sklepanej na szybko, bez większego polotu. Znacznie ciekawszą lokacją było The St. Quentin Scar z wcześniejszych testów alpha, które już w samej warstwie wizualnej budziło respekt i miało niezły, I-wojenny klimacik. Piaski Synaju są zaś mocno otwarte, z garścią skał i kilkoma pomniejszymi zabudowaniami. Wizualnie znów zajeżdża tu mocno Battlefrontem, w czym zdecydowanie pomaga podobna stylistyka czy - przede wszystkim - ten sam silnik.

Sprawdź także:

Battlefield 1

Premiera: 21 października 2016
PC, PS4, XBOX ONE

Battlefield 1 to kolejna odsłona serii FPS-ów od studia DICE oraz firmy Electronic Arts. Jej globalna premiera odbyła się w dniu 21 października 2016 roku. Po "czwórce" o...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   19:53, 31.08.2016
W Battlefront nie grałem, a w BF4 czy w ogóle jakąkolwiek inną sieciową grę FPS już dość dawno, więc fajnie było znów sobie postrzelać. Nie wiem jednak co jest bardziej irytujące: kamperzy czy osoby, które za bardzo nie ograrniają gry Poirytowany Dziś pojeździłem sporo w czołgu, a nawet raz byłem maszynistą behemota Puszcza oko Poza tym sprawdziłem jak gra się opancerzonym wartownikiem oraz żołnierzem z miotaczem ognia. Na razie jeszcze mi się nie znudziło i po prostu korzystam z okazji, bo przynajmniej nie trzeba posiadać wykupionego abonamentu by grać Dumny
0 kudoskehciu   @   20:47, 31.08.2016
Na PS4 od paru godzin nie można się połączyć z serwerami ea, rano też był ten sam problem. Chyba serwery nie wyrabiają. Ale po godz. 12 można było pograć, więc jakieś tam wrażenia wyciągnąłem. Jeśli chodzi o balans między piechotą a pojazdami opancerzonymi to nie spełniono obietnic. Tylko klasa Assault może niszczyć czołgi, ale jeśli pojazd ma 100% HP, ten biedny szturmowiec swoimi ładunkami jest w stanie zadać max. 50% uszkodzeń. Najgorzej jest w trybie Rush(Szturm)-pojazdy są tam największym utrapieniem. Jeśli jakiś czołgista ustawi swoją maszynę przy celach to bardzo ciężko jest się przebić. Co do Behemota(opancerzony pociąg), to nie robi dużej różnicy na polu bitwy. Ogólnie grało by się świetnie, gdyby nie te pojazdy. Na pre-order jeszcze nie zasłużyli.
0 kudosTheCerbis   @   18:24, 02.09.2016
Ja zdążyłem jedynie na chwilę uruchomić, bo mam problemy z prawdopodobnie zasilaczem. Żałuję, że nie mogę dłużej pograć albo że beta nie trwa dłużej, bo zapowiada się całkiem dobrze, choć generalnie ja wolę grać w kampanie.
0 kudosdabi132   @   19:31, 02.09.2016
Cytat: kehciu
Na PS4 od paru godzin nie można się połączyć z serwerami ea, rano też był ten sam problem. Chyba serwery nie wyrabiają.

Problemy z serwerami to nie wina dużego zainteresowania, a ataku DDoS do którego od razu przyznali się hakerzy z PoodleCorp.
EA jednak szybko opanowało sytuacje w Battlefieldzie 1 i w czwórce.
Ja pograłem na PC i zdecydowanie tryb Rush przypadł mi do gustu, może ze względu na mniejszą liczbę graczy. Zastanawia mnie jak niektórzy snajperką potrafią ustrzelić cel z biodra, nie przycelowując lunetą. Oczywiście mówię o strzale na większą odległość nie w bliskim kontakcie. Czołgi faktycznie są zmorą i mają dość duży wpływ na wynik rozgrywki. Wydaje mi się jednak, że starcia są wolniejsze niż w Battlefield 4, a może to tylko takie moje wrażenie.
0 kudosFox46   @   14:12, 05.09.2016
Gra będzie lepsza gdy zmienią Balans rozgrywki.
Rozrzut broni (strzał z przyłożenia jest tu bezużyteczny, bo możesz strzelać sobie tak jak w Battlefroncie)
Wiekszy DMG Boroni (na dzień dzisiejszy ten DMG jest nierówny, pistolet jest lepszy od CKMu------- WUT!!)
Hitboxy (Napierdzielasz z karabinu do kolesia a ten dalej stoi, a na ekranie widzisz jak ci nalicza XP za trafienia......)

Jak to zmienią to grze bliżej będzie Battlefielda niż Battlefronta. A mapka któą dali do bety jest po prostu słaba i nieciekawa, ta z Alfy byłą by lepsza.

A co do CODa to hejty są nie z tego że kotlet, tylko z tego co odpierdzielają z tą marką, widziałeś aby BF miał SMOKI ?? KOSMOS, I inne cuda na kiju. Właśnie za to jest hejt na CODa a nie za to że wychodzi co roku. Mimo wszystko jak wychodził COD 1,2,3,4,5,6,7 to hejty były ale zwolenników było więcej niż hejterów. Teraz jest na odwrót i zasłużenie bo nie mają pomysłu na markę a mimo to dalej robią co roku nowe odsłony. A jeszcze 2-3 lata pisano że "Czekamy na CODa w Kosmosie" i się doczekaliśmy.

DICE dostało solidnego bata po HARDLINE, a teraz dostanie za Battlefielda 1 którego muszą poprawić w krótkim czasie od premiery (do końca roku np: )aby jego żywot był podobny jak do BF4 (wciągał a nie odpychał). Inaczej wyjdzie coś na wzór Hardlina, a gra szybko zdechnie.
0 kudosmktiger   @   08:33, 06.09.2016
Z moich ostatnich obserwacji: gra sie częsciej wywala. Poczas akcji w pewnym momencie staje, ekran zamiera, po czym wychodzi do systemu: BF1 przestał działać. W raportach nic szczególnego. Ponieważ na Alfie nic takiego sie nie działo - stawiam na najnowsze sterowniki od Nvidii, które zrobione zostały m.in. pod kątem Battlefield 1. Szkoda, że nie dopracowane. Porobie screeny i wyśle do zielonych niech sie do roboty wezmą
0 kudosRythmstick   @   21:46, 13.09.2016
Ja strasznie jaram się faktem, że w PL wersji językowej usłyszymy Rocka, Roja i Izaka!
Dodaj Odpowiedź