Dziesięć najbardziej niedocenianych gier na PlayStation
Kolejna grupa tytułów, to przedstawiciele drugiej platformy Sony - tej najsłynniejszej, czyli PlayStation 2. Także i tym razem znaleźć można wiele fantastycznych projektów, które niestety nigdy nie zdobyły statusu hitu. Jako że jest ich całe mnóstwo, poniżej wymieniam tylko kilka. Dorzućcie się do zestawienia w komentarzach.
Tenchu: Wrath of Heaven | 3 marca 2003 |
---|
W przypadku PlayStation gry z serii Tenchu trzymały bardzo wysoki poziom i można je traktować jako absolutną klasykę. Po przesiadce na PlayStation 2 seria została jednak nieco niedoceniona, a szczególnie bardzo dobre i wymagające Tenchu: Wrath of Haven.
Produkcja kontynuuje wątki z pierwszej odsłony sagi (jako, że Birth of the Stealth Assassins było prequelem), dlatego też gra rozpoczyna się w momencie gdy Rikimaru i Ayame pokonują Mei-Oh. Wrath of Heaven dodatkowo wprowadzało trzecią grywalną postać - Tesshu Fujioka - lekarza za dnia, a zabójcę korzystającego z brutalnego karate i jujutsu w nocy. Tytuł był największym w swojej historii, najbardziej wymagającym i pozwalającym na dużą swobodę w działaniu.
XIII | 25 listopada 2003 |
---|
XIII to było coś przesiąknięte klimatem Quentina Tarantino z dużą ilością humoru oraz strzelania. W momencie zapowiedzi niedoceniane i wyśmiewane za dziwną oprawę. Finalnie bardzo udana strzelanina pierwszoosobowa.
W kwestii rozgrywki, XIII było zwykłym FPS-em z elementami stealth. Do dyspozycji gracza twórcy oddali 16 typów uzbrojenia, od Uzi, przez M60, aż po bazookę. Przedstawiona w tytule historia rozbita została na trzynaście rozdziałów, w których skład wchodzą pięćdziesiąt cztery misje.
The Getaway | 11 grudnia 2002 |
---|
The Gateway jest według mnie grą fabularnie ciekawszą od Grant Theft Auto III. Głównie z tego względu, że wreszcie ktoś pozwolił nam wcielić się w policjanta, a nie bandziora na dorobku. Akcja umiejscowiona została w Londynie. Warto ponadto zaznaczyć, że The Getaway z 2004 roku doczekało się oficjalnej kontynuacji (Black Monday).
W produkcji poznaliśmy dwójkę bohaterów z dwóch stron barykady: policjanta oraz gangstera. Największą zaletą The Getaway było wierne odwzorowanie Londynu. Recenzenci chwalili tytuł za grafikę, rozgrywkę, jazdę samochodem oraz przerywniki filmowe. Świetnie się go ogrywało, choć rozmachem nieco ustępował produkcji studia Rockstar. Szkoda, że marka nie została rozwinięta w kolejnych latach.
Okami | 20 kwietnia 2006 |
---|
Jedna z najoryginalniejszych gier w historii nie tylko PlayStation, ale ogólnie branży gier wideo. Jej akcja rozgrywała się w Nipponie (Japonia) i bazowała na klasycznej azjatyckiej legendzie. Okami rozpoczynała się od retrospekcji przedstawiającej wydarzenia sprzed stu lat w stosunku do czasu teraźniejszego w grze.
W produkcji sprawowaliśmy kontrolę nad białym wilkiem, Amaterasu. Wygląd jego oraz całego świata nawiązują do japońskiej sztuki sumi-e. Gameplay przygotowany na potrzeby Okami stanowi kombinację gry akcji z pełną puzzli przygodówką, przez co może przypominać pozycje z serii The Legend of Zelda. Twórcy, odwołując się do japońskiej sztuki sumi-e, opracowali fantastyczny wizualnie produkt, realizowany w technice cel-shadingu. Gra nawet dzisiaj czaruje urokiem i wygląda bardzo dobrze.
Beyond Good & Evil | 11 listopada 2003 |
---|
Gra studia Ubisoft pojawiła się na wielu platformach, ale największe emocje wzbudziła podczas premiery na PlayStation 2. Pojawiła się w gorącym okresie, w którym na rynku było mnóstwo innych gier pokroju Jack & Dexter, ale zdołała rozkochać w sobie miliony graczy. Pomimo wielkiego zainteresowania przez lata umknęła graczom.
Świetna, choć niezwykle niedoceniana produkcja - nawet przez samych twórców. W czasie gdy zadebiutowała wprowadzała odważne rozwiązania (aparat, otwarty świat, system walki) oraz sposób prowadzenia rozgrywki. Główną bohaterką Beyond Good & Evil była młoda reporterka o imieniu Jade. Beyond Good & Evil to rewelacyjne połączenie dynamicznej gry akcji, eksploracji pięknie zaprojektowanego otoczenia oraz epickiej fabuły, skonstruowanej w taki sposób, by gracz w żadnej chwili nie był niczego pewien. Coś wyjątkowego i to na wielu płaszczyznach.
Na tym skończymy, ale pamiętajcie, że możecie podrzucać własne propozycje w komentarzach poniżej. Mogą to być gry nie tylko dla PlayStation oraz PlayStation 2, ale także kolejnych generacji platformy firmy Sony.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler