Wywiad z producentem gry The Sims 3!


Electronic Arts @ 14:35 12.12.2008

1. Po tylu latach intensywnej aktywności twórczej fani Simów mają już w swoich zbiorach wiele ciekawych postaci, domów i innych obiektów.

1. Po tylu latach intensywnej aktywności twórczej fani Simów mają już w swoich zbiorach wiele ciekawych postaci, domów i innych obiektów. Czy będzie możliwość przeniesienia swoich dzieł ze starszych wersji Simów do The Sims 3 ?

The Sims 3 zawiera tyle innowacji względem poprzednich wersji, że przeniesienie do gry stworzonych Simów lub przedmiotów jest raczej niemożliwe. Nowa odsłona serii ma tak szczegółową grafikę, że konwersja obiektów ze starszych gier zubożyłaby doznania graczy.

2. Wielu fanów ma w domu pokaźną kolekcję dodatków zakupionych do The Sims™ 2, które staną się bezużyteczne w chwili zakupu The Sims 3. Jakich dodatków możemy się spodziewać po nowych Simach – zwierzaków, czterech pór roku, magii? I co z zestawami akcesoriów?

Obecnie zajmujemy się wyłącznie podstawą The Sims 3. Wieloosobowy zespół dokłada wszelkich starań, aby gra była jak najlepsza, i dopóki nie dopracujemy jej do perfekcji, nie będziemy wybiegać myślą naprzód.

3. Jest też kilka pytań dotyczących tzw. żyjącego otoczenia. Do tej pory rodziny stworzone przez gracza były nieaktywne do chwili przejęcia nad nimi kontroli, a teraz będą żyły swoim życiem. Załóżmy, że gracz stworzy dwie rodziny, Annę i Piotra oraz Jana Kowalskiego, po czym będzie grać Anną i Piotrem, a o Janie zapomni. Może się więc okazać, że gdy po dłuższym czasie do niego wróci, nie będzie już miał kim grać, ponieważ Jan dożył późnej starości i umarł. Czy jest rozwiązanie tego problemu?

W The Sims 3 jest mnóstwo możliwości. Rodziny z powyższego przykładu będą rozwijać się równolegle, będzie można się także między nimi przełączać. Można również przenosić rodziny pomiędzy plikami, np. doprowadzić jedną z nich do pewnego punktu w życiu, po czym zapisać razem z inną rodziną. Na pewno często tak będą robić gracze, którzy lubią tworzyć fabuły.

4. Według zapowiedzi, w grze ma być nowe narzędzie, tzw. „ręka Boga”, która umożliwia przesuwanie Simów i innych obiektów. Będzie można nakarmić lub umyć Sima jednym kliknięciem myszki. Jakie ułatwienia są jeszcze przewidziane?

Gra nie zawiera funkcji działającej dokładnie w ten sposób. Gracz ma jednak do dyspozycji tzw. „bezpośrednie przeciąganie przedmiotów”. W skrócie polega to na tym, że niektórymi obiektami można manipulować za pomocą myszy. Do tej pory Simy musiały same sprzątać, a teraz gracz może sam wyrzucić śmieci do kosza lub podnieść obiekt z podłogi i umieścić go w wyposażeniu Sima.

5. A co z robotami, kosmitami, wampirami itp.? Czy będą już w wersji podstawowej, czy dopiero w późniejszych dodatkach?

Mamy kilka niespodzianek w zanadrzu...

6. Nowy świat Simów zapowiada się na dość rozległy. Czy planujecie umieszczenie w nim jakichś mini gier, np. prowadzenie samochodu? A może symulator tańca, tak popularny wśród graczy konsolowych?

W The Sims 3 znajdziecie kilka ciekawych gier polegających na zbieraniu przedmiotów, bardzo rozbudowany jest też system rozwijania umiejętności.



7. Czy Simy wciąż będą wydawać nieartykułowane dźwięki w języku simlish? A może ich język zostanie wzbogacony, np. o słowa, które rzeczywiście coś znaczą?

Simy mówią tylko w simlish. Próbowaliśmy je nauczyć ludzkiego języka, ale zupełnie nie były tym zainteresowane.

8. Jakie nowe czynności znajdziemy w The Sims 3 ?

Simy będą mogły robić wiele rzeczy, które wcześniej nie były możliwe, np. jazda na rowerze, pójście na siłownię, spędzanie czasu na plaży, wizyta w kafejce i wiele innych!

9. Jakie ulepszenia zawiera gra? Na czym polegają nowe „granice” w świecie Simów? Jakie możliwości otwierają się przed nimi?

Pierwszą zmianą, jaką zauważy gracz, będzie otoczenie Simów. Każda widoczna lokacja jest dostępna. Do tej pory Simy mogły poruszać się tylko w obrębie danego obiektu, czyli parceli, teraz nie mają granic. Dzięki wspaniałej grafice wszystko widać w najdrobniejszym szczególe – można przyjrzeć się płatkowi kwiatka, a zaraz potem przeskoczyć kamerą na drugi koniec miasta i pooglądać piegi na twarzy innego Sima. Wszystko w czasie rzeczywistym!
Projektanci The Sims znajdują się obecnie w świetnej sytuacji – realizm w grze został osiągnięty. Teraz możemy się skupić na opracowywaniu stylu i pracować nad płynnością rozgrywki, aby gracz mógł bez reszty pogrążyć się w swojej historii.

10. Jak przedstawiają się możliwości konfiguracji gry i jak będzie to wyglądać w praktyce?

Gracz dostanie do ręki niespotykaną dotąd kontrolę nad stroną wizualną gry, na miarę tej, jaką mają nasi graficy. Funkcja „Kreacja stylu” umożliwi stworzenie wymarzonej postaci. Gra zawiera również narzędzia umożliwiające gruntowną zmianę wyglądu niemalże każdego elementu Sima lub jego domu.

11. Czy możemy się spodziewać powrotu znanych i lubianych rodzin Simowych na nowym etapie swojego życia, jak to miało miejsce w przypadku The Sims i The Sims 2 ?

Tak! W The Sims 3 zobaczycie ponownie niektóre rodziny.

12. Jaki wpływ na zmiany wprowadzone w grze miały komentarze fanów?

Wszyscy jesteśmy fanami Simów, wielu z nas pracowało też przy poprzednich odsłonach serii, więc perspektywa gracza jest wpisana w to, co robimy jako zespół. Przeprowadziliśmy też wiele dyskusji ze społecznościami Simowymi z całego świata, co z pewnością miało spory wpływ na kształt gry. Fani zawsze chcieli więcej interakcji pomiędzy Simami. Gra w założeniu miała być szczegółową symulacją współczesnego życia, jednak zawsze było ono niekompletne. The Sims 3 uzupełnia tę lukę – w grze będzie wszystko to, co może się zdarzyć, gdy wychodzisz z domu.

Sprawdź także:

The Sims 3

Premiera: 02 czerwca 2009
PC, MOB, PS3, XBOX 360, WII, DS

Po wielkim sukcesie i ogromnej masie dodatków do dwóch poprzednich części serii, Maxis opracował odsłonę trzecią kultowych The Sims. Jedną z ewolucyjnych zmian jest wp...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?