Wywiad z Markiem Ogilvie - dyrektorem projektu RuneScape


zidan @ 13:16 13.07.2013

RuneScape to niezwykle popularna gra przeglądarkowa, w którą każdego miesiąca szarpie miliony graczy na całym świecie. Ze względu na kolejną aktualizację produkcji, postanowiliśmy podpytać twórców o to, co konkretnie przygotowali.

RuneScape to niezwykle popularna gra przeglądarkowa, w którą każdego miesiąca szarpie miliony graczy na całym świecie. Ze względu na kolejną aktualizację produkcji, postanowiliśmy podpytać twórców o to, co konkretnie przygotowali. Na nasze pytania odpowiedział dyrektor odpowiedzialny za kształt projektu RuneScape - Mark Ogilvie z firmy Jagex.



Wiktor Bogdanowicz: Po pierwsze, nie wszyscy nasi czytelnicy znają RuneScape, czy mógłbyś zatem ogólnie scharakteryzować grę?

Mark Ogilvie: RuneScape jest jedną z największych, kiedykolwiek wyprodukowanych gier. Ponad 200 milionów kont, 12 lat bogatej historii, jedno z najpopularniejszych forów na świecie. W RuneScape można grać z okna przeglądarki, za darmo, na prawie każdym komputerze z dostępem do Internetu.


WB: Co wyróżnia RuneScape 3 spośród poprzednich edycji gry? Czy są to różnice głównie techniczne, czy może uległy także zmianie podstawowe cechy rozgrywki?

MO: W skrócie, RS3 jest naszym największym „krokiem naprzód”, jaki poczyniliśmy od konwersji gry z wersji klasycznej do RuneScape 2 – wydanego w 2004 roku. To potężna aktualizacja wszystkich aspektów gry, będąca czymś godnym niesamowitej, dwunastoletniej spuścizny pozostawionej przez produkcję.

Jeśli chodzi o sam update, to Istnieją trzy główne jego aspekty, przy czym kwestie technologiczne są tylko jednym z nich. Po stronie technologicznej, przenieśliśmy grę do środowiska HTML5, co pozwala nam na zaoferowanie lepszej grafiki, dźwięku, tekstur - bez konieczności używania plug-inów Java. Ale aktualizacja silnika to tylko początek. Z punktu widzenia rozgrywki, zamierzamy oddać w ręce graczy „moc” bezpośredniego wpływania na jej kształt. Przez ostatnie 12 lat, nasza społeczność była tylko pasażerami w opowiadanej historii, teraz dajemy im możliwość samodzielnego jej kreowania.




WB: Jakich nowych możliwości gracze mogą oczekiwać gdy zasiądą do RuneScape 3? Nowe postacie, rasy, klasy…?

MO: Mogą oczekiwać mnóstwa nowych narzędzi, grafiki, technologii i rozgrywki, gdy tylko zalogują się do RuneScape 3 – włączając w to ogólnoświatowe wydarzenia, w których będą mieli szansę na kształtowanie kierunku rozwoju gry. Wraz z przeniesieniem produkcji do tzw. Szóstej Ery zawarliśmy w niej też wiele nowej zawartości i chcemy, by gracze odkryli ją samodzielnie.

Sprawdź także:

RuneScape

Premiera: 29 marca 2004
PC

RuneScape to gra fantasy MMORPG typu free2play. Wszystko odbywa się poprzez przeglądarkę, zatem nie ma wymagania posiadania klienta na dysku twardym. Esencją rozgrywki...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?