Wywiad z Markiem Ogilvie - dyrektorem projektu RuneScape
WB: Czy RS3 jest sequelem poprzednich odsłon RuneScape?
MO: RuneScape 3 nie jest sequelem, a ewolucją. Dla mnie, rozwój narracji i zawartości planowanej dla RS3 jest najbardziej ekscytującą sferą zmian, ponieważ porzucamy model, w którym gracze pełnią tylko funkcje ”pasażerów” - chcemy, by sami zasiedli za sterami. Żadna wcześniejsza gra nie dawała swoim użytkownikom tego rodzaju siły; tj. siły pozwalającej dosłownie na „wyrycie” ich imion w kamieniu węgielnym gry, a także na wpływanie na jej przyszły kształt.
Historia przedstawiona w RuneScape jest długą i zmienną opowieścią. Opowiadamy wiele historii - większych i mniejszych - ale jednym z problemów z którym staraliśmy się zmierzyć było to, by te historie rozciągały się na cały wykreowany przez nas świat - który zresztą jest bardzo duży. To czyni nasze opowieści nieco odmiennymi, niepowiązanymi. Wszystko to ulegnie zmianie. Skupiamy całą naszą pasję, elastyczność i zaangażowanie na tym, co już wcześniej uczyniło nasz produkt dziełem tak szczególnym. Teraz opowiemy jedną, niesamowitą historię, która będzie ewoluowała na oczach graczy – nie tylko jako widzów, ale jako milion wpływowych reżyserów i pierwszoplanowych aktorów, nadających grze kierunek jej rozwoju.
WB: Jak duży jest świat w RuneScape 3? Czy możesz nam to jakoś zobrazować, np. porównując go do innych gier?
MO: Nie jest łatwe porównywanie gry na gruncie tradycyjnej mapy, jednakże, RuneScape posiada dosłownie dziesiątki tysięcy godzin oskryptowanej zawartości, która w tej kwestii sytuuje RuneScape w czołówce gier tego rodzaju.
WB: Czy współpraca z innymi graczami będzie kluczowa do ukończenia RuneScape? Czy może gracze będą w stanie ukończyć główny wątek fabularny grając samodzielnie?
MO: Dla wielu ludzi, RuneScape jest fantastycznym kanałem do rozmów, a „życie społecznościowe” bywa dla nich ważniejsze, niż gra sama w sobie. By to wspomagać, tytuł oferuje szerokie możliwości modyfikowania postaci, a także wiele dobrze funkcjonujących i elegancko zaprojektowanych, społecznościowych hubów.
WB: RuneScape 3 zostało zaprojektowane przy użyciu HTML5. Jakie korzyści przyniesie to graczom?
MO: HTML5 wiąże się z wieloma korzyściami dla graczy. Dla przykładu, pozwala na lepsze wykorzystywanie sprzętu użytkowników, zwiększa wydajność zarówno podczas rozgrywki, jak i podczas ładowań, co wiąże się z prawie niezauważalnym wgrywaniem danych, lepiej zarysowującymi się odległościami, lepszym oświetleniem i cieniowaniem, bogatszą paletą kolorów, lepszą elastycznością kamery, immersją, itp.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler