Wywiad z Markiem Ogilvie - dyrektorem projektu RuneScape


zidan @ 13:16 13.07.2013


WB: Czy RS3 jest sequelem poprzednich odsłon RuneScape?

MO: RuneScape 3 nie jest sequelem, a ewolucją. Dla mnie, rozwój narracji i zawartości planowanej dla RS3 jest najbardziej ekscytującą sferą zmian, ponieważ porzucamy model, w którym gracze pełnią tylko funkcje ”pasażerów” - chcemy, by sami zasiedli za sterami. Żadna wcześniejsza gra nie dawała swoim użytkownikom tego rodzaju siły; tj. siły pozwalającej dosłownie na „wyrycie” ich imion w kamieniu węgielnym gry, a także na wpływanie na jej przyszły kształt.

Historia przedstawiona w RuneScape jest długą i zmienną opowieścią. Opowiadamy wiele historii - większych i mniejszych - ale jednym z problemów z którym staraliśmy się zmierzyć było to, by te historie rozciągały się na cały wykreowany przez nas świat - który zresztą jest bardzo duży. To czyni nasze opowieści nieco odmiennymi, niepowiązanymi. Wszystko to ulegnie zmianie. Skupiamy całą naszą pasję, elastyczność i zaangażowanie na tym, co już wcześniej uczyniło nasz produkt dziełem tak szczególnym. Teraz opowiemy jedną, niesamowitą historię, która będzie ewoluowała na oczach graczy – nie tylko jako widzów, ale jako milion wpływowych reżyserów i pierwszoplanowych aktorów, nadających grze kierunek jej rozwoju.



WB: Jak duży jest świat w RuneScape 3? Czy możesz nam to jakoś zobrazować, np. porównując go do innych gier?

MO: Nie jest łatwe porównywanie gry na gruncie tradycyjnej mapy, jednakże, RuneScape posiada dosłownie dziesiątki tysięcy godzin oskryptowanej zawartości, która w tej kwestii sytuuje RuneScape w czołówce gier tego rodzaju.



WB: Czy współpraca z innymi graczami będzie kluczowa do ukończenia RuneScape? Czy może gracze będą w stanie ukończyć główny wątek fabularny grając samodzielnie?

MO: Dla wielu ludzi, RuneScape jest fantastycznym kanałem do rozmów, a „życie społecznościowe” bywa dla nich ważniejsze, niż gra sama w sobie. By to wspomagać, tytuł oferuje szerokie możliwości modyfikowania postaci, a także wiele dobrze funkcjonujących i elegancko zaprojektowanych, społecznościowych hubów.


WB: RuneScape 3 zostało zaprojektowane przy użyciu HTML5. Jakie korzyści przyniesie to graczom?

MO: HTML5 wiąże się z wieloma korzyściami dla graczy. Dla przykładu, pozwala na lepsze wykorzystywanie sprzętu użytkowników, zwiększa wydajność zarówno podczas rozgrywki, jak i podczas ładowań, co wiąże się z prawie niezauważalnym wgrywaniem danych, lepiej zarysowującymi się odległościami, lepszym oświetleniem i cieniowaniem, bogatszą paletą kolorów, lepszą elastycznością kamery, immersją, itp.

Sprawdź także:

RuneScape

Premiera: 29 marca 2004
PC

RuneScape to gra fantasy MMORPG typu free2play. Wszystko odbywa się poprzez przeglądarkę, zatem nie ma wymagania posiadania klienta na dysku twardym. Esencją rozgrywki...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?