Meandry Serii: Scenariusz Resident Evil (#2)
W poprzednim artykule na temat scenariusza serii Resident Evil skupiłem się na wstępie, niejako zarysowałem wydarzenia, które prowadzą do akcji pierwszej gry. Tym razem postaram się przybliżyć Wam historię poszczególnych odsłon, w chronologicznej kolejności. Co istotne, jeśli nie graliście, warto pamiętać, że materiał zawiera spoilery. Jest on przeznaczony dla osób, które chcą uzupełnić swoją wiedzę, a nie tych, które dopiero planują poznawać survivalową sagę.
Resident Evil 0
Przez lasy w pobliskich górach Arcklay Mountains przejeżdża ekskluzywny pociąg, ''The Ecliptic Express'', którym podróżują naukowcy korporacji Umbrella. W pociągu panuje spokój i prowadzone są rozmowy na tematy czysto naukowe. Jednakże w pewnym momencie, człowiek stojący na wzgórzu, sprowadza na pociąg śmierć, w postaci chmary pijawek, które mordują wszystkich pasażerów. Załoga pociągu traci życie, ale sęk w tym, że nie umiera.
Niespełna dwie godziny później w pobliże miejsca katastrofy zostaje wysłany oddział Bravo, lokalnej sekcji S.T.A.R.S z zadaniem zbadania przyczyn serii morderstw i zaginięć w okolicy. W wyniku usterki, pilot śmigłowca jest zmuszony lądować awaryjnie, oddział rozprasza się po okolicy i znajduje rozbity konwój wojskowy. Na miejscu okazuje się, że niejaki Billy Coen, więzień skazany za zabójstwo 23 osób, zbiegł. Członkini oddziału Bravo, młodziutka Rebeca Chambers, znajduje szczątki rozbitego pociągu. Jest on pełen zombie, kobieta szybko zdaje sobie sprawę, że to nie będzie rutynowa misja, a istna walka o życie.
Billy Coen wyciąga młodą sanitariuszkę z tarapatów i od tego momentu para postanawia trzymać się razem. Po skrupulatnym przeszukaniu pociągu wpadają na trop podziemnego laboratorium, które zarządzane było przez Jamesa Marcusa. Bohaterowie są świadkami istnego horroru. Po kompleksach snują się wybryki natury, które nie mają nic wspólnego z tym, czego dowiedzieliśmy się na lekcjach biologii. Genetycznie zmodyfikowane stwory nękają dwójkę bohaterów, a za wszystkim stoi, uznany za zmarłego, Marcus, który został pochłonięty przez własne szaleństwo i nigdy już nie będzie zwykłym człowiekiem.
Albert Wesker i William Birkin dowiadują się o powrocie Marcusa. Przyjaciele pragną załatwić tę sprawę raz na zawsze, ale ich koncepcje diametralnie się od siebie różnią. Naukowiec chce doszczętnie zniszczyć podziemny kompleks, Wesker jednak na to nie pozwala i zdradza korporację Umbrella. Geniusz Williama Birkina skutkuje próbką doskonałego wirusa, któremu Wesker zawdzięcza nadludzkie zdolności. Rebeca Chambers dowiaduje się, iż reszta oddziału wybrała się do posiadłości nieopodal, celem dalszego śledztwa. Dwójka bohaterów odnajduje Marcusa, który nosi w sobie królową pijawek. Finalnie pokonują potwora i kończą cały ten koszmar. Okazuje się, że Billy jest niewinny, a Rebeca pozwala mu odejść, sama udając się do wspomnianej wcześniej posiadłości.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler