Studio The Astronauts - teraz i w przyszłości - wywiad z Adrianem Chmielarzem


bigboy177 @ 19:14 04.04.2013
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


MG: Jeśli chodzi o datę premiery, coś jesteś w stanie sprecyzować?

ACh: Ciągle i bez wytchnienia walczymy o rok 2013.

MG: Co sądzisz o PS4, którego prezentacja odbyła się niedawno? Miałeś już może okazję zagrać na nowym sprzęcie Sony?

ACh: Nie miałem, ale wygląda świetnie. Jedynym zgrzytem w nim wydawać się było ledwie 4GB pamięci, ale nas wszystkich Sony zaskoczyło i rzutem na taśmę dali 8GB. Super. Maszyna wygląda na bardzo mocną. A to, że na dodatek bardziej przypomina customowego PC niż PS3, to oczywiście wielka zaleta i odgłos ulgi wydobywający się z gardzieli developerów całego świata.



MG: Która z zaprezentowanych gier zrobiła na Tobie największe wrażenie? A może ogólnie prezentację uważasz za słabą, tudzież mocną?

ACh: Mnie się prezentacja podobała, bo była skupiona na graczach, i mało było farmazonów o wszystkim innym. Natomiast ja już się wyleczyłem z podniecania się grami na takich pokazach, bo często nie mają one potem nic wspólnego z prawdziwą grą, i nie wiem, czy oglądam renderowany filmik, czy real-time. A nawet jak real-time, to gra, czy cut-scena, prototyp, czy alpha? Nieustannie natomiast – ale to już od E3 – chcę zagrać w Watch_Dogs.



MG: PS3 było karcone przez niektórych deweloperów za trudność w programowaniu. Też tak sądzisz? Myślisz, że Sony dobrze zrobiło rezygnując z procesora Cell na rzecz jednostki bardziej „PeCetowej”?

ACh: Bardzo dobrze. Ktoś w końcu odłożył ego na bok i przyznał, że Cell to był niewypał, i że czas na zmianę. To się rzadko zdarza. Brawo.

MG: Jak myślisz, czym odpowie Microsoft? Zaserwują podobny sprzęt, czy mocniejszy?

ACh: Wcześniej mieli przewagę RAM, ale Sony to zniwelowało. Ciekawe. Z tego, co wiem, to Durango ma wolniejszą pamięć, więc interesujące będzie, czy tak samo odpowiedzą Sony, jak Sony im.

MG: Jakie są Wasze plany na przyszłość? Macie już w głowach kolejne produkcje? Może wrócicie do gatunku strzelanek?

ACh: Mamy pomysły na kilka następnych gier, ale nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu przed zachodem słońca. Skupiamy się w 100% na Ethanie.



MG: Najlepsza i najgorsza gra 2012 roku według Ciebie?

ACh: Najlepszą grą jest The Walking Dead, która jest ambrozją zarówno dla graczy, jak i designerów. Można się z tej jednej gry naprawdę wiele nauczyć. Najgorszą grą 2012 roku jest The Walking Dead: Survival Instinct, bo chociaż ukazała się w 2013, to jest tak zła, że promieniuje na trzy lata wstecz i trzy lata do przodu.

I to by było na tyle. Jeśli mielibyście do Adriana jakieś dodatkowe pytania, sądzę, że chętnie na nie odpowie. Piszcie zatem w komentarzach, a my prześlemy wszystko gdzie trzeba.

Sprawdź także:

Zaginięcie Ethana Cartera

Premiera: 25 września 2014
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

The Vanishing of Ethan Carter to debiutancki projekt polskiego studia The Astronauts. Deweloperzy Ci nie są jednak żółtodziobami branży, bowiem przewodzi nimi były szef P...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoszvarownik   @   20:25, 04.04.2013
"Najgorszą grą 2012 roku jest The Walking Dead: Survival Instinct, bo chociaż ukazała się w 2013, to jest tak zła, że promieniuje na trzy lata wstecz i trzy lata do przodu." Szczęśliwy Szczęśliwy

Adrian to bardzo fajna postać, a do tego mądrze mówi i dobre gry robi (rzecz jasna nie sam). Czekam na The Vanishing of Ethan Carter, to będzie coś niezwykłego, chyba...
0 kudosVerna   @   19:26, 05.04.2013
Czekam z niecierpliwością i mam nadzieję, że zagram...:-))
0 kudosDirian   @   13:23, 06.04.2013
Ciekawi mnie co tam Adrian z ekipą wykombinują przy tej nowej grze. Oryginalnych produkcji nigdy nie za wiele, więc trzymam kciuki.
0 kudosOmen94   @   17:20, 07.04.2013
wow 7 osób myślałem ze więcej osób jest Uśmiech to kwestia czasu jak ich będzie więcej Uśmiech