Gra w lekturze - Assassin's Creed: Objawienia
Assassin’s Creed przez ostatnie kilka lat rozrosło się do miana prawdziwej marki-giganta, nic zatem dziwnego, że na jego kanwie wydawane są książki oparte o przygody znanych z growej produkcji bohaterów (nie tylko książki, bo powstają też komiksy). Całkiem niedawno Ubisoft zdążył się pochwalić, że powieści spisane przez Olivera Bowdena (autora wspomnianych dzieł) sprzedały się w ilości 380 tysięcy sztuk, co - jeśli wziąć pod uwagę grupę docelową - jest wynikiem faktycznie imponującym.
Gwoli ścisłości, przytoczony wynik sprzedaży dotyczy czterech pierwszych części, kolejno były to Assassin’s Creed: Tajemna Krucjata, Renesans, Bractwo i recenzowane tu Objawienia. Dodatkowo, trzeba mieć na względzie, że całkiem niedawno miała miejsce premiera piątej odsłony powieści (o podtytule Forsaken), oparta, rzecz jasna, na Assassin’s Creed III, nie została (jak na razie) ona jednak wypuszczona na terenie naszego kraju. Niestety jesteśmy trochę opóźnieni w „asasynowej literaturze”, ale mam nadzieję, że polski wydawca serii, firma Insignis, pokusi się również o uraczenie nas właśnie piątą odsłoną prozy Bowdena. W końcu Objawienia to doprawdy bardzo pozytywnie zaskakująca lektura i szkoda by było, gdybyśmy na niej skończyli przygodę z „pisaną” wersją tej popularnej historii.
Jak to miało miejsce w przypadku poprzednich pozycji Bowdena, tak i Objawienia stanowią literacki odpowiednik gry komputerowej (tym razem Assassin’s Creed: Revelations). Oczywiście nie jest to dokładna kopia wydarzeń zawartych w oryginale, opowieść została „przycięta” do rozsądnych, książkowych rozmiarów, ale cały wątek główny został praktycznie nienaruszony. Autor zrezygnował tylko z tych mniej istotnych motywów.
Warto jeszcze zaznaczyć, że w powieści w ogóle nie pojawia się postać Desmonda ani nic, co mogłoby być z nim związane. Fabuła przedstawia ostatni etap wędrówki życiowej słynnego asasyna Ezio Auditore da Firenze, będącego już mężczyzną w średnim wieku i pozbawionego niespożytych sił młodości. Przygodę rozpoczniemy w momencie, w którym Ezio zawędrował do Masjafu (dawnej siedziby Bractwa Asasynów), celem odnalezienia tajemniczej biblioteki wielkiego Altaira. Jak pamiętacie (jeżeli graliście), Masjaf został opanowany przez Templariuszy, którzy – za sprawą podstępu – biorą Ezio do (chwilowej) niewoli. Jego pojmanie nie trwa długo, a nasz heros szybko wywija się ze szponów śmierci. Na tym jednak kłopoty się nie skończą: drzwi do biblioteki Altaira okazują się zapieczętowane, aby je otworzyć, Ezio będzie zmuszony udać się do Konstantynopola i odnaleźć niezbędne do tego, skrzętnie ukryte, klucze. Przy okazji weźmie tam udział w ogromnym politycznym spisku, pomoże w naprostowaniu spraw u władz metropolii, pozna w końcu swoją nową miłość, a ostatecznie zrealizuje cel podróży i powróci do Masjafu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler