Wywiad z Piranha Bytes luźno dotyczący Risen 2
MiastoGier.pl: W Risen 2 pistolety ogrywają istotną rolę. Czy było trudno je wbudować? Czy nie baliście się, że mogą zakłócić równowagę gry?
Björn Pankratz: Rzeczywiście, broń palna była dla nas nowością. Postanowiliśmy na nowo zaprojektować cały system walk. Gracz ma teraz do dyspozycji broń praworęczną i leworęczną lub też dwuręczną. W ten sposób może zdecydować np. czy w prawej dłoni będzie trzymał broń sieczną lub kłującą, a w lewej pistolet, zaklęcie voodoo albo podłą sztuczkę, czy też będzie walczył oburącz bronią palną. W grze jest więc wiele różnych kombinacji i każda z nich ma swoje mocne strony.
MiastoGier.pl: Co zainspirowało was do stworzenia Risen 2?
Björn Pankratz: Na początku usiedliśmy wszyscy razem i każdy przedstawił swoje pomysły. Inspiracją była oczywiście klasyka, jak np. „Monkey Island”, „Wyspa skarbów” czy „Piraci z Karaibów”. W końcu spróbowaliśmy wbudować do gry wszystkie sensowne pomysły. Naszym zdaniem rezultat jest dobrze widoczny.
MiastoGier.pl: Miałeś czas, żeby pograć w Wiedźmina 2? Co o nim myślisz?
Björn Pankratz: Rzeczywiście, w wolnym czasie dużo gramy. Ostatnio przeszedłem Assassins Creed: Brotherhood oraz Mass Effect 3 i oba produkty były bardzo dobre. Nie grałem jednak w Wiedźmina 2. Na pewno to jednak nadrobię.
MiastoGier.pl: Myślicie o stworzeniu gry innej niż RPG? Co to by było?
Björn Pankratz: Zawsze o tym myśleliśmy. Zastanawialiśmy się już kiedyś o zrobieniu wyścigówki albo strzelanki. :-) Ale byłby to dla nas teren zupełnie dziewiczy i dlatego wolimy trzymać się naszych mocnych stron.
MiastoGier.pl: Planujecie wrócić kiedyś do świata Gothic?
Björn Pankratz: Wszystko jest możliwe, ale na razie nie mamy tego w planach.
MiastoGier.pl: Jakie macie plany na przyszłość? Risen 3? Coś nowego? Może nowocześniejszy świat RPG?
Björn Pankratz: Na chwilę obecną nie możemy tego jeszcze stwierdzić. W każdym razie pomysłów nam nigdy nie brakuje. Zawsze było ich więcej niż czasu na ich realizację.
MiastoGier.pl: Gdybyś mógł wymienić najlepszy RPG wszech czasów, co to by było?
Björn Pankratz: Oczywiście Risen 2. :-) Ale jeśli mam nie wymieniać naszego tytułu, to muszę stwierdzić, że nie wolno przegapić takich klasyków jak Fallout 3, ani serii Mass Effect.
MiastoGier.pl: Dziękujemy za wywiad!
Björn Pankratz: Również dziękuję.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler