Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Kilka tygodni temu w naszych redakcyjnych progach zagościł Risen 2: Mroczne wody. Zaoferowaliśmy Wam wówczas możliwość wypytywania na temat produkcji i choć nie na wszystkie pytania będę w stanie odpowiedzieć, postaram się udzielić jak najwięcej ciekawych informacji.
Kilka tygodni temu w naszych redakcyjnych progach zagościł Risen 2: Mroczne wody. Zaoferowaliśmy Wam wówczas możliwość wypytywania na temat produkcji i choć nie na wszystkie pytania będę w stanie odpowiedzieć, postaram się udzielić jak najwięcej ciekawych informacji.
Pierwsze pytanie zadał czytelnik urban1212, chcąc wiedzieć kto wcieli się w postać bezimiennego w polskiej wersji językowej gry. Śpieszę wyjaśnić, że już wcześniej dostępne były próbki z polonizacji, a wśród nich jedna przedstawiająca głównego protagonistę. Głosu udzielał mu Jacek Kopczyński.
Następny w kolejności jest MicMus123456789, którego interesuje dość sporo kwestii, a zatem po kolei.
1. Jak się prezentuje Risen 2 w porównaniu do części pierwszej?
Jeśli pytasz o jakość grafiki, jest lepiej, albowiem deweloper dopracował w dość znacznym stopniu swój silnik graficzny. Niemniej jednak nie ma przeskoku takiego, jakiego doświadczyliśmy np. pomiędzy Gothic 1, a Gothic 2.
2. Jak wygląda sprawa statku i załogi?
Nie grałem w finalną wersję produkcji, a zatem nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Jedyne co jest pewne to, że posiadamy statek i rekrutujemy załogę.
3. Jak prezentuje się walka, ekwipunek itp.?
Walka przebiega mniej więcej tak, jak w pierwszej części Risen. Trzeba wykazać się refleksem, niejednokrotnie konieczne okazuje się też unikanie ciosów oponenta i kontrataki. Nie da się tak po prostu klikać aby wygrać. Ekwipunek został natomiast odrobinę uproszczony. Dla przykładu żywność jest teraz traktowana jako jedna całość, nie ma podziału na jabłka, chleb, pieczeń itd.
4. Czy branie towarzysza jest konieczne i czy nie zachowuje się on sztucznie?
W trakcie misji, które wykonywałem nie byłem zmuszony do chodzenia z towarzyszami. Raczej eksplorowałem wyspę samodzielnie. Jeśli chodzi o zachowanie ewentualnych skrzydłowych, to nie poczułem w nim niczego sztucznego.
5. Przeciwnicy, ilość, rodzaje.
Trochę mało konkretne pytanie, niemniej jednak przeciwników jest sporo. Począwszy od dzików, przez jaguary, na potężnych krabach i innych dziwadłach skończywszy. Co istotne, trzeba mierzyć swe siły na zamiary. Jak to w grach Piranha Bytes bywa, protagonista z początku jest kiepskim wojownikiem.
6. Czy wyspy różnią się bardzo od siebie.
Wersja beta ograniczała się do jednej wyspy. Sądzę jednak, że kolejne fragmenty świata nie będą do siebie bliźniaczo podobne.
7. Czy w grze występują jakiegoś rodzaju skrypty?
Zależy co rozumiesz przez skrypty. Jeśli chodzi o to, że trzeba coś zrobić, aby coś nastąpiło, to tak, występują skrypty. Jeśli natomiast masz na myśli coś na wzór wypadających ludzi przez okna, to nie.
8. Czy nasi towarzysze na statku są w bezruchu czy chodzą po statku?
Niektórzy spacerują, inni stoją jak wrośnięci w pokład.
9. Jak wygląda sprawa z bitwami morskimi o ile są?
Niestety nie miałem sposobności ich przetestować. Niemniej jednak z ujawnionych przez dewelopera informacji wynika, iż bitwy morskie będą zrealizowane w formie filmów, zależnych od tego w jakim stanie jest nasza łajba i jej załoga.
Risen 2 to kontynuacja jednej z najlepszych gier RPG 2009 roku, tworzona przez znane i cenione studio Piranha Bytes, odpowiedzialne wcześniej m.in. za serię Gothic. Tym r...
Co do kolejnego Pytajnika - jeśli miałbym wybierać grę, której premiera powoli się zbliża, to na ruszt wziąłbym Ghost Recon: Future Soldier, ale to tylko moje zdanie
Uuu gorący kąsek, nie mogę się doczekać. Fajny ten cykl byłby, o różnych grach pytania. Ale u mnie zawsze standardowe, romanse(lub interakcje z towarzyszami) i długość. Powodzenia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler