Alexander Zezulin odpowiada na pytania MiastaGier w wywiadzie o World of Warplanes


bigboy177 @ 12:29 24.02.2012
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Specjalnie dla czytelników MiastoGier. pl rozmawialiśmy z Alexandrem Zezulinem - menadżerem projektu World of Warplanes - czyli najnowszej produkcji ekipy Wargaming.

Specjalnie dla czytelników MiastoGier.pl rozmawialiśmy z Alexandrem Zezulinem - menadżerem projektu World of Warplanes - czyli najnowszej produkcji ekipy Wargaming.net, twórców słynnego World of Tanks. Bez zbytniego przedłużania zapraszamy na wywiad.


MG: Jak wpadliście na pomysł World of Warplanes?

Alexander Zezulin: Pomysł opracowania lotniczego MMO akcji wpadł do naszych głów dawno temu. Wiele ludzi w naszej ekipie darzy wielką pasją symulatory lotu. Napędzani sukcesem World of Tanks oraz setkami graczy, którzy ciągle wypytywali o tytuł skierowany do fanów lotnictwa, nie wahaliśmy się zbyt długo. Jeśli chodzi o sam koncept gry, po co budować coś od nowa, skoro już mamy jakieś podwaliny? Wykorzystaliśmy schematy, które się sprawdziły podczas produkcji naszego pierwszego MMO i wrzuciliśmy je do World of Warplanes, ze wszystkim zmianami i poprawkami, oczywiście.


Więcej filmów z World of Warplanes


MG: Jakie są główne różnice pomiędzy World of Tanks, a World of Warplanes, pomijając pojazdy, naturalnie?

Alexander Zezulin: Cała rozgrywka jest zupełnie inna. Po pierwsze, mamy do czynienia z pełnym 3D oraz wysoce dynamicznym polem bitwy. Szybkość ostrzału jest znacznie wyższa, aniżeli w przypadku World of Tanks. Teren bardzo rzadko zapewnia jakąkolwiek osłonę, ponieważ nie ma drzew, domów i pagórków, za którymi można się schować – gra wymaga większej uwagi taktycznej i pozycyjnej aby osiągnąć zwycięstwo. Słońce jest oślepiające, a co za tym idzie, stanowi zagrożenie, chyba że gracz nauczy się z niego robić użytek. System wykrywania celów jest bardziej skomplikowany; widok jest ograniczony, a zatem gracze widzą zdecydowanie lepiej do przodu, aniżeli w pozostałych kierunkach. Aby zerknąć do tyłu musisz zatem zrobić kółko.

Inna ważna różnica związana jest z trenowaniem ekipy. W przeciwieństwie do World of Tanks, gdzie miałeś 6 osób w drużynie, samoloty mają tylko jednego pilota, który zarządza wszystkim. Z tego względu postępy w treningu w World of Warplanes mają zupełnie inne tempo (piloci będą w stanie rozwijać kilka różnych umiejętności w tym samym czasie), także zdolności są całkowicie odmienne.




MG: Dlaczego zdecydowaliście się na stworzenie MMO z pojazdami, zamiast w klimatach fantasy?

Alexander Zezulin: Sprawa jest dość prosta. Czuliśmy, że świat gier jest dość przepełniony kolorowymi, pięknymi stworami fantasy. Chcieliśmy stworzyć coś innego, zbudować świat odmienny od tych proponowanych przez innych deweloperów, ale jednocześnie wspaniały. Uwielbialiśmy też historię wojen, historię Pierwszej i Drugiej Wojny Światowej. Więc pomysł na zbudowanie gry skupionej dookoła czołgów mieliśmy w zasadzie od samego początku: po co kombinować, kiedy możemy stworzyć grę, z której sami będziemy mieć ogromną przyjemność. A czołgi, czyż nie są one wspaniałe, te niebezpieczne potwory?

Projektując bardzo dobrze się przygotowaliśmy, poświęcając mnóstwo czasu na badanie poszczególnych nacji, modeli pojazdów, jak również ich specyfikacji; mnóstwo wysiłku pochłonęło opracowanie gry realistycznej, ale jednocześnie dostępnej dla każdego. World of Tanks pochłonął ogromnie dużo, ale ostatecznie było warto!

Sprawdź także:

World of Tanks

Premiera: 12 kwietnia 2011
PC, XBOX 360, XBOX ONE, PS4

World of Tanks jest przedstawicielem gier sieciowych, który udowadnia, iż MMO wcale nie musi być od razu bezpośrednią konkurencją dla WoW czy GW. Tutaj wcielamy się kiero...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   12:52, 24.02.2012
Ciekawe co z tego wyjdzie. Jak dla mnie w późniejszej fazie WOT-a to rozgrywka zmienia się w wolniejszą i bardziej taktyczną, a WOWP będzie bardziej dynamiczny. Mam nadzieję, że producent znajdzie złoty środek w sterowaniu między zręcznościową rozgrywką, a symulacją, albo ręczne ustawienie stopnia realizmu kierowania maszynom. Jeśli się okaże, że tytuł będzie zacny to trzeba będzie kupić joystick. Wiadomo kiedy wyjdzie wersja beta?
0 kudosbigboy177   @   12:55, 24.02.2012
Nie ma jeszcze informacji odnośnie bety, niemniej jednak teraz można się zapisywać do alfa testów. Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie gry.
0 kudosMicMus123456789   @   15:34, 24.02.2012
Trzeba przyznać, że umieją wykorzystać z pozoru proste pomysły Uśmiech Założę się, że gra osiągnie nie mniejszy sukces niż World of Tanks Uśmiech
0 kudosSzymono111   @   19:18, 24.02.2012
Zapowiada się bardzo interesująco.
Fajny będe miał zestawik:
MMO z czołgami.
MMO z samolotami.
i
MMO z łodziami podwodnymi.
Lubię MMO...te masowe i te 15 na 15 (:
0 kudosbigboy177   @   19:37, 24.02.2012
Cytat: tresdosuno
KIEDY PREMIERA ?!

Jeszcze nie ujawniona, ale ptaszki ćwierkają, że w drugim kwartale bieżącego roku.
0 kudosdudek90r   @   19:40, 24.02.2012
Ja uważam że gra może odnieść podobny sukces co World of Tanks Uśmiech Sam z chęcią sprawdzę ten tytuł
0 kudosM@teusz   @   21:15, 24.02.2012
Mam nadzieję że gra będzie co najmniej taka dobra jak WoT. Niedługo zaczną się alfa testy, moje zgłoszenie wysłane Uśmiech
0 kudostresdosuno   @   22:37, 24.02.2012
Dawno temu tłukłem w WARBIRDS i czuję, że ta gra mnie pochłonie na długo, baardzo długo. Premiera w tym roku ... to chyba najlepsza informacji jaką do tej pory przeczytałem na MG! I nie wiem czy rozwodzić się już teraz czy czekać aż żona sama się o to postara po premierze World of Warplanes Uśmiech
0 kudossenek323   @   08:18, 25.02.2012
Mam nadzieję, że mikropłatności nie zabiją, aż tak ducha tejże gry Szczęśliwy
0 kudosRedmeer   @   11:29, 29.02.2012
Mikropłatności nie zabiją same w sobie, grę zabije to samo co WoT - niepochamowane (proszę zwrócić uwagę na to słowo, pięknie wychodziSzczęśliwy) wyzyskiwanie graczy na czym się da, robienie w wała na szeroką skalę i ambiwalentny stosunek do składanych obietnic.
0 kudosprivmix   @   20:50, 01.03.2012
Gra dobra ale nie moge doczekać sie premiery ciekawe kiedy wyjdzie na sprzedasz?
Dodaj Odpowiedź