TownTour 07 Warszawa - Relacja


Sloiiik @ 23:52 25.09.2007
"Sloiiik"

21. 09.

21.09.2007 Blue City Warszawa EA SKATE

21 września 2007 roku godzina 10 rano. Połowa warszawskich szkół opustoszała, bowiem wszystkie nastolatki choć trochę zainteresowane skatebording’iem - czyli po prostu jazdą na desce -, wybrały się do Centrum Handlowego Blue City. Właśnie w tym miejscu rozpoczęła się trasa skate TownTour 07. Promowała ona jedną z najbardziej oczekiwanych gier sportowych na konsole nowej generacji, zatytułowaną SKATE. Grzechem byłoby nie wybrać się na taka imprezę, wiec bez namysłu wsiadłem do busa i po kilkunastu minutach byłem już na miejscu. W głównym holu „Niebieskiego Miasta”, obok fontann stała mini rampa, a wokół niej rozstawiono 8 stend'ów z konsolą XB 360. Na x-klocku pograć można było tylko w demo gry, jedynak jedna pełna wersja dostępna była na PS3, które stało w samym środku obiektu.

Pierwsze wrażenie z grania jest naprawdę dobre – SKATE jest symulacją z prawdziwego zdarzenia. Nie znajdziemy w niej ramp na środku ruchliwej ulicy czy skaterów jeżdżących po kablach wysokiego napięcia. Na konsoli Sony miałem okazje rozegrać kawałek kariery. Fabuła jest dość standardowa, nowy skater w obcym mieście rozpoczyna karierę – czyli po prostu od zera do bohatera. Od produkcji sportowych nie należy jednak wymagać dobrej fabuły, przede wszystkim wymaga się grywalności na naprawdę wysokim poziomie. Taką daje nam nowe dziecko firmy Electronic Arts, czyli SKATE.



Kolejną zaletą jest samo sterowanie postacią, a ponieważ gra wydana będzie tylko na next geny, jest ono ściśle przystosowane do pada. Wykonywanie tricków nie będzie tylko bezmyślnym wciskaniem jak największej ilości przycisków, tylko po to, żeby skleić złożonego combosa. Czasy, kiedy Tony Hawk PS rządził już dawno minęły – teraz liczy się symulacja, a nie arcade. Dlatego właśnie EA postanowiła jak najbardziej odwzorować wszystkie ruchy postaci i deski! Każdy wykonywany trick jest zależny od sposobu najazdu na rurkę czy rampę, szybkości, czy wysokości skoku. Nawet sam podskok - czyli fachowo „ollie” - jest złożonym trickiem i nie wystarczy nacisnąć na któryś guzik, bowiem trzeba przycisnąć do dołu prawego grzyba, po czym szybko pociągnąć go do góry. Niby prosty manewr, a sposób jego wykonania cieszy.



Jedyną wadą, jaką miałem sposobność zauważyć jest AI innych skaterów. Zdarza się czasem, że sami wjeżdżają nam pod kola, w wyniku czego nasza postać „całuje beton”.
Jeżeli chodzi o grafikę i muzykę to jest na naprawdę wysokim poziomie. Oprawa graficzna wygląda świetnie, SKATE jest produkcją pełną kolorów. Miasto w grze tętni życiem, jest zróżnicowane i stworzone ze spora dokładnością. Refleksy czy cienie dobrze odwzorowują działanie słońca na poszczególne elementy miast czy skateparków.
Muzyka to po prostu dobrze podłożone utwory wielu mniej, czy bardziej znanych raperów.

Sprawdź także:

Skate

Premiera: 24 września 2007
PS3, XBOX 360

Skate to produkcja, która udowadnia, że można zerwać z tradycją, jednocześnie tworząc produkt wzbudzający mnóstwo pozytywnych emocji. W programie Black Box Games,już na p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?