[Pytajnik] Battlefield 3 - odpowiadamy na Wasze pytania
Witajcie w kolejnej części serii artykułów [Pytajnik], w której staramy się odpowiadać na pytania dotyczące Waszych ulubionych gier. Tym razem na tapetę wzięliśmy najnowsze dzieło studia DICE - strzelankę Battlefield 3. Przed premierą poprosiliśmy Was o zadawanie pytań na jej temat. Jako że już dość istotnie projekt ograliśmy, jesteśmy w stanie na nie odpowiedzieć. Jednocześnie, jeśli jeszcze nie przeczytaliście naszej recenzji, odsyłam do jej lektury. Tam także zawarłem sporo szczegółów dotyczących szpili.
Najpierw kilka informacji dla czytelnika silverkin, który pyta o optymalizację, długość kampanii dla jednego gracza oraz lokalizację, czyli polski dubbing.
Jeśli chodzi o pierwszą kwestię, trzeba przyznać, że gra działa całkiem nieźle. Testowaliśmy ją w sumie na dwóch maszynach, na jednej była karta graficzna GeForce GTX 480, procesor i5 2400 oraz 8GB pamięci – tutaj udało się odpalić na odrobinę wyższych ustawieniach aniżeli wysokie (są jeszcze ultra). Drugi komputer wyposażony był w GeForce GTX 285, podkręcony procesor Core 2 Duro E6400 oraz 4GB pamięci. W tym przypadku wszystko śmigało idealnie na ustawieniach średnich. Co ciekawe, dało się podnieść detale i nie było zauważalnych spadków animacji, ale wtedy pojawiał się dokuczliwy problem z echem dźwięku. Brzmiało to tak, jakby każdy wystrzał, słowo itd. wybrzmiewał kilkakrotnie.
Jeśli chodzi o kampanię dla jednego gracza, nie jest ona niestety zbyt długa. Ja osobiście ukończyłem ją w około 4.5 godziny, ale przypuszczam że jakby się postarać, da się jeszcze szybciej. Polski dubbing trzyma natomiast wysoki poziom. Dialogi nie powodują ciarek na plecach i dziwnego uczucia zażenowania, jak to często bywa.
Następny w kolejce jest Daerdin, który zadał kilka odmiennych pytań, a zatem odpowiedzi serwuję jedna po drugiej.
1. Jak ma się sprawa z singleplayerem? Aż nadto widać, że to tylko przystawka do multi, czy chociaż niektóre momenty potrafią zaskoczyć?
Widać, że singiel jest tylko dodatkiem. Możliwe, że producent chciał gracza jakoś zaskoczyć i zaoferować mu coś niezwykłego, ale niestety się nie udało. Za bardzo próbowali podrabiać serię Call of Duty i nie wyszło to zbyt dobrze. Kampania jest przewidywalna do samego końca i osobiście mam już naprawdę dość tych zagrożeń nuklearnych, nie da się wymyśleć nic innego?
2. Co z zachowaniem broni? Czy odrzut został wykonany realistycznie i czuć moc każdego pocisku? W becie było ok, ale ciekaw jestem jak jest teraz.
Tak, zdecydowanie jest bardzo dobrze. Nie da się biegnąć i strzelać do wszystkich jak w Matrixie. Odrzut daje się we znaki przy każdej spluwie. Co do mocy pocisku, czasem szwankuje fizyka i nawet kilka celnych strzałów w głowę nie powoduje zgonu – ale to jest akurat błąd, który pewnie deweloper poprawi.
3. Słyszałem, że destrukcja otoczenia w singlu jest bardzo ograniczona, niszczą się tylko drobne elementy, a wszelkie wielkie destrukcje to tylko gra skryptów?
Tak zgadza się. Większości otoczenia nie da się nawet tknąć, a ewentualna destrukcja to tylko skrypty.
4. Czy wszelkim pozostałym mapom multiplayerowym bliżej do Caspian Border, czy do średniego Operation Metro?
Hmmm, dość trudne pytanie, dlatego że gra oferuje mieszankę właśnie jednego i drugiego typu map. Grając w Rush zabawa na Caspian Border czy Seine Crossing jest genialna, ale Operation Metro ma też swoje plusy ze względu na to, że nie ma pojazdów, wprowadzających do rozgrywki spory chaos. Tak więc jest tego i tego po trochę, nie zauważyłem przewagi jednego z typów map.
5. Czy został naprawiony bug z wpadaniem w tekstury podczas leżenia?
Tego błędu akurat nie doświadczyłem, ale przenikanie przez tekstury jest raczej na porządku dziennym.
6. Jeszcze chciałbym się spytać, jak ma się sprawa z destrukcją otoczenia w multi? Czytałem, że względem BC2 jest nieco okrojona, bo nie można burzyć całych budynków. Ale to pewnie ze względu na to, że mamy tu mapy miejskie, czego w BC2 nie było. Ale jak jest w praktyce?
Hmm, dość trudne pytanie. Ogólnie rzecz biorąc, destrukcja w Battlefield 3 jest bardzo ograniczona. Na szczęście w Multi sytuacja wygląda lepiej aniżeli w singlu, w którym 99% zdewastowanego otoczenia to skrypty. Podczas rozgrywek wieloosobowych możemy wybijać dziury w ścianach, niszczyć murki itd. ale całych budowli nie da się rozbijać w drobny mak. Deweloper sam wyznaczył struktury, na które mamy wpływ.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler