[Pytajnik] Batman: Arkham City - odpowiadamy na Wasze pytania
Z lekkim opóźnieniem, ale wracamy do Was z odpowiedziami na pytania, które zadaliście na temat Batman: Arkham City. Oczywiście wszystkie będą poparte doświadczeniami z wydania konsolowego, ale myślę, że to nie problem, wszak PeCetowa edycja będzie w zasadzie taka sama.
Najpierw MicMus123456789 zastanawia się nad minusami gry. Prawdę mówiąc, nie udało mi się zbyt wiele takowych znaleźć. Jednym z najbardziej zauważalnych jest przenikanie się obiektów, do którego dochodzi podczas korzystania z linki. Gdy wystrzelimy ją gdzieś ponad budynkami, w trakcie przelatywania nad nimi Batman czasem dziwnie reaguje na przeszkody. Na upartego można też przyczepić się do otwartości świata. Mi osobiście bardzo to pasowało, ale pewnie znajdą się gracze, którzy będą marudzić, że są momenty w grze, w których nie wiadomo co robić. Ale w tym przypadku naprawdę szukam dziury w całym.
Daerdin pyta o optymalizację. A odpowiedź jest bardzo prosta. Producent pokazał jak porządnie wykorzystać silnik graficzny Unreal Engine 3, a w rezultacie nie ma żadnych pokazów slajdów, ani nawet drobnych spadków animacji. Jest to o tyle imponujące, że gra wygląda wyśmienicie, a do pojedynków niejednokrotnie przystępuje po kilkunastu bandziorów. Mimo to, całość śmiga idealnie.
Następny w kolejce jest silverkin, który chce wiedzieć, czy mamy jakieś ograniczenie w użytkowaniu gadżetów oraz czy walka jest bardziej urozmaicona. Jeśli chodzi o pierwszą część pytania, to w sumie pełny tryb detektywistyczny odpala się wedle zapotrzebowania. Nie można go samemu zainicjować. Reszta gadżetów w tym linka, batarangi czy pistolet strzelający ładunkami elektrycznymi jest zawsze dostępna. Nie zawsze jednak można zrobić z nich użytek, bo przeznaczone są często do konkretnego celu. W kwestii walki zaś nie ma większych różnic. Jest kilka nowych ruchów, gdyż są one konieczne przy starciach z wrogami uzbrojonymi w nóż, ale producent nie przebudowywał zbytnio potyczek. Fajną odmianą jest Kobieta Kot – walczy szybciej i dynamiczniej od Nietoperza.
AlexGames zapytał o fenomen Batmana – hmmm… Powiem krótko – jeśli do tej pory go jeszcze nie poczułeś, to raczej nie poczujesz. Najlepszym sposobem jest zagranie w grę oraz oglądnięcie filmów (szczególnie dwóch pierwszych i dwóch ostatnich).
Stefanek666 zadał kilka pytań, tak więc przytoczę każde z nich, a pod spodem odpowiedzi:
1.Czy wszystkie gadżety dostępne są od początku, czy trzeba je odblokowywać, jak w Arkham Asylum?
Sporo gadżetów, które zdobyliśmy w jedynce, w dwójce mamy od początku. Z czasem odblokowujemy w nich jednak dodatkową funkcjonalność i pojawiają się zupełnie nowe przedmioty.
2.Jak duży obszar miasta jest dostępny od początku?
Ciężko na to odpowiedzieć, ale wydaje mi się, że początkowy obszar Arkham City odpowiada mniej więcej całemu Arkham Asylum.
3.Misje trzeba robić w stylu "dojście na czuja" czy cel jest mniej więcej pokazany na mapie?
Cel zawsze pokazany jest na mapie. Wykonując misje, można też przełączać punkty nawigacyjne, wybierając np. zadania poboczne.
4.Tryb detektywistyczny, znaczy czy jest tak wszechobecny jak w poprzedniej części?
Tryb detektywistyczny jest nawet częściej wykorzystywany aniżeli w jedynce.
5.Jak wygląda sprawa z zagadkami Riddlera? Znaczy, co nowego trzeba robić, by odnaleźć wszystkie?
Zagadki Riddlera wymagają używania nowych gadżetów. Dla przykładu trzeba manipulować wyłączonymi silnikami, swego rodzaju przyciskami itd. Są bardziej pomysłowe niż w jedynce – to na pewno. Są też podobne, jak na przykład „składanie” pytajników w całość – wymagające w sumie tylko sprawnego oka.
6.Co z użyciem gadżetów w walce, czy można m.in użyć żelu wybuchowego podczas standardowej walki z kilkoma oprychami?
W trakcie walki z oprychami da się używać gadżetów, ale tylko tych, które są w tzw. szybkim menu. Wtedy za pomocą kombinacji przycisków możemy wystrzelić linkę i wyrwać oponentowi broń, albo rzucić batarangiem. Nie da się natomiast szybko użyć żelu, nadal jest on narzędziem taktycznym oraz służącym do demolowania specjalnie do tego przeznaczonych ścian.
Następny w kolejce jest oskarsom, który chce wiedzieć jak sprawdza się linka. No cóż, działa mniej więcej tak, jak w jedynce. Z tą różnicą, że tym razem możemy z jej pomocą wyrzucić Człowieka Nietoperza w powietrze, wydłużając jego lot, a nawet wystrzelić dodatkowy hak, pomagający zmienić kierunek „lotu”.
Loczek3545 pyta czy gra jest naprawdę tak świetna, jak piszą recenzenci. Powiem tak – jest lepsza od „jedynki”. Jeśli w nią grałeś i Ci się podobała, tak samo będzie w przypadku „dwójki”.
Teraz przechodzimy do dwóch pytań zadanych przez użytkownika o loginie kehciu.
1.Czy Batman: Arkham City jest dłuższy i trudniejszy do przejścia od poprzednika?
Tak, zdecydowanie dłuższy oraz odrobinę trudniejszy. Sam wątek fabularny nie pochłania może więcej czasu, ale jest naprawdę dużo ciekawych zadań pobocznych.
2.Czy jest więcej kombosów do wykorzystania w walce?
Kombosów jako takich nigdy nie było, bo nie trzeba paćkać po różnych przyciskach. Jeśli chodzi o sekwencje ciosów oraz o to, jak Batman wyprowadza poszczególne uderzenia, to tak, jest trochę więcej ruchów.
To by było na tyle. Jeśli macie jeszcze jakieś dodatkowe pytania, piszcie w komentarzach, postaram się odpowiadać na bieżąco. Zachęcam też do przeczytania recenzji Batman: Arkham City, w niej także znajdziecie wiele odpowiedzi na nurtujące Was kwestie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler