Wywiad nt. The First Berserker: Khazan - rozmawiamy z kreatywnym dyrektorem gry

The First Berserker: Khazan to jedna z najciekawszych gier akcji ostatnich miesięcy. Ten wyjątkowy soulslike charakteryzuje się unikatową oprawą graficzną oraz niebywale szybkim systemem walki, o czym pisaliśmy w naszej recenzji. Ze względu na to, że projekt bardzo nam się spodobał, postanowiliśmy przygotować dla Was również krótki wywiad. Pierwotnie miał on iść przed premierą, ale studio Neople było tak zajęte dewelopingiem, że odpowiedzi otrzymaliśmy z pewnym opóźnieniem. Mimo to mamy nadzieję, że krótka konwersacja Wam się spodoba.
MiastoGier.pl: Czy mógłbyś się przedstawić naszym czytelnikom?
Junho Lee: Cześć. Mam na imię Junho Lee i jestem kreatywnym dyrektorem The First Berserker: Khazan. Moim celem jest przygotowywanie możliwie najlepszych gier akcji.
MG: Co zainspirowało Was do przygotowania The First Berserker: Khazan?
JL: Chcieliśmy, aby możliwie jak najwięcej ludzi pokochało uniwersum Dungeon Fighter Online (DFO) tak bardzo, jak my. Wewnętrznie w opracowaniu jest kilka innych projektów, a nasz jest usytuowany w Dungeon Fighter Online i skierowany w stronę fanów konsolowych gier akcji.
MG: Wasza gra ma unikatowy system walki. Szybki, brutalny. Nie oparliście go na blokowaniu, ale parrowaniu oraz kontratakach. Dlaczego właśnie tak?
JL: Zaprojektowaliśmy każdą ofensywną i defensywną mechanikę tak, by korzystanie z nich wiązało się z kosztami oraz nagrodami. Działania niskiego ryzyka, dają niskie nagrody, podczas gdy akcje wysokiego ryzyka - wymagające wyższych umiejętności - dawały wyższe nagrody i były bardziej satysfakcjonujące.
Wielu graczy preferuje szybkie, nagradzające i wymagające rozwiązania w rozgrywce. Naszym celem było stworzenie systemu, który jest przystępny także dla mniej doświadczonych graczy, ale przy okazji chcieliśmy, by gracze doświadczeni mieli wiele możliwości defensywnych i ofensywnych.
MG: Khazan to jedyny bohater w grze. Jak wpływamy na jego styl?
JL: Chcieliśmy przygotować wiele satysfakcjonujących akcji - szczególnie takich, które tylko Pogromca, Berserk oraz Khazan z uniwersum DFO są w stanie zaoferować. Gracze mogą kształtować swój styl za sprawą różnych broni, do których przypisane są drzewka umiejętności. Można je następnie rozszerzyć dodatkowymi przedmiotami, które łączą się z umiejętnościami, co pozwala na zróżnicowane buildy.
MG: The First Berserker: Khazan to soulslike, a oferuje niski poziom trudności. Dlaczego go dodaliście?
JL: Chcieliśmy, by jak najwięcej graczy doświadczyło DFO i naszej gry. Doświadczeni gracze będą czuć się jak w domu, ale nowi mogliby uznać, że jest dla nich zbyt trudno. Niski poziom trudności został dodany, aby gracze mniej zaznajomieni z grami akcji mieli szansę podejść do tego wyzwania i czuć satysfakcję. Wierzymy, że najważniejsze jest wyzwanie i osiągnięcia, ale to nie oznacza, że ma rozgrywka ma karać. Dlatego pozwoliliśmy graczom sprawdzić co przygotowaliśmy i samodzielnie mogą oni wybrać poziom trudności.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler