Połączone Uniwersum Remedy cz.3 - Alan Wake II, Night Springs oraz The Lake House

W ostatnich dwóch tygodniach opublikowaliśmy na naszej stronie dwa artykuły dotyczące Połączonego Uniwersum Remedy. Pierwszy dotyczył pierwszej części serii Alan Wake, a w drugim zawarliśmy informacje na temat Control oraz dedykowanych dla niego dodatków. Trzecia, chwilowo ostatnia część, to Alan Wake II. Jeśli chcecie dowiedzieć się co do tej pory przygotowało studio Remedy Entertainment, koniecznie czytajcie dalej.
Akcja Alan Wake II zaczyna się 13 lat po wydarzeniach z pierwszej części cyklu. Na początku widzimy, jak z jeziora Cauldron Lake wyłania się nagi mężczyzna. Nawiedzany dziwnymi wizjami, zaczyna iść przez las, a w pewnym momencie zostaje znaleziony i zamordowany (wycięto mu serce) przez grupę ludzi w maskach jeleni.
Na miejscu wydarzenia, czyli nieopodal miasta Bright Falls, niedługo potem pojawiają się agenci FBI: Saga Anderson oraz Alex Casey. Dlaczego FBI? Bo podobnych morderstw, wskazujących na seryjnego mordercę, było tu więcej. Po krótkim dochodzeniu okazuje się, że ofiara to były agent FBI, Robert Nightingale (pierwszy raz mamy z nim do czynienia w „jedynce” - to on ściga Alana Wake'a, sądząc, że zamordował żonę), a jego oprawcy to grupa zwąca się Kultem Drzewa. Przy ciele ofiary bohaterka gry, Saga, znajduje tajemniczą stronę manuskryptu, która zdaje się przewidywać przyszłość.
Agenci kończą badanie miejsca zbrodni i wyruszają do miasta, gdzie spotykają szeryfa Tima Breakera (kuzyna Sary Breaker z pierwszej gry). Obiecuje on im pomoc w dochodzeniu. Zwiedzając Bright Falls natrafiamy ponadto na Rose Marigold, kelnerkę, która rozpoznaje Sagę i rozmawia z nią, jakby były wieloletnimi znajomymi. Jakby Saga mieszkała w Bright Falls, mimo że w rzeczywistości mieszka w Virginii ze swoim ojcem. Po rozmowach z mieszkańcami, agenci FBI wyruszają do kostnicy, gdzie Saga przeprowadza autopsję zwłok Nightingale'a. Ten jednak nagle ożywa, zaczyna mówić coś o klikaczu (Obiekcie Mocy z dzieciństwa Alana, występującym w pierwszej grze), po czym znika. Sytuacja jest o tyle zaskakująca, że szeryf Breaker znika wraz z nim.
Saga i Alex ruszają w pościg za Nightingalem, docierając ponownie do jeziora Cauldron Lake. Saga korzysta ze swoich wyjątkowych umiejętności, aby przeprowadzić dochodzenie, a Casey ujawnia, że prowadził śledztwo w sprawie kultu morderców w Nowym Jorku, starających się przywrócić do życia Alana Wake’a odtwarzając morderstwa opisane w jego książkach. Dowiadujemy się tu ponadto, że Nightingale przybył do Bright Falls 13 lat temu, aby przymknąć Pisarza. Saga następnie musi zmierzyć się z Nightingalem, którego sceny manuskryptu określają mianem Opętanego, co kończy się ponowną śmiercią niegdysiejszego agenta. Zaraz po walce Saga znajduje na brzegu jeziora roztrzęsionego Alana Wake’a. Dowiaduje się ponadto o specjalnej organizacji zwanej Federalnym Biurem Kontroli (FBC), które ma swoją obecność w Bright Falls. Wszyscy wyruszają do hotelu Elderwood Palace Lodge w Bright Falls, by przeprowadzić rozmowę. Alan opowiada w niej swoją historię ucieczki z wymiaru zwanego Mrocznym Miejscem.
Będąc uwięzionym w Mrocznym Miejscu, Alan bezustannie starał się z niego uciec. Po tym, jak pojawił się on w programie telewizyjnym zwanym „In Between With Mr. Door”, mężczyzna namierza Anielską Lampę, która niegdyś należała do Thomasa Zane’a (poety, który był prawdopodobnie pierwszą ofiarą Mrocznej Obecności i który w postaci dziwnej zjawy pomaga nam w pierwszej części gry Alan Wake), i podłącza do niej Klikacz (tzw. Obiekty Mocy). Powstały w ten sposób przedmiot, w połączeniu z maszyną do pisania, pozwala Alanowi manipulować Mrocznym Miejscem, by sprawniej się po nim poruszać. Dzięki temu Alan przemierza mroczną wersję Nowego Jorku, podążając tropem Alexa Casey (wykreowanej przez siebie postaci, bohatera jego najlepiej sprzedających się książek sprzed lat), starającego się rozwikłać zagadkę Kultu Słowa. Jego przywódcą jest Zgrzyt, zły sobowtór Alana, któremu jakiś sposobem udało się przetrwać wydarzenia z pierwszej części gry.
Idąc śladami agenta główny bohater jest świadkiem wielu różnych scen mordów popełnionych przez kultystów, a przy okazji natrafia na szeryfa Breakera, poszukującego prowadzącego talk show Warlina Doora. Breaker uważa, że to właśnie on odpowiedzialny jest za jego uwięzienie w Mrocznym Miejscu. Alan i Saga kilkakrotnie kontaktują się ze sobą dzięki wyjątkowej umiejętności agentki. Alan finalnie dochodzi do wniosku, że zabił Toma Zane’a, który oszalał ze względu na swoją niewolę w Mrocznym Miejscu. Niedługo potem z Alanem kontaktuje się jego alternatywna wersja, wyjaśniając, że bezustanne próby ucieczki z Mrocznego Miejsca doprowadziły do tego, że utknął w pętli czasoprzestrzennej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler