S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - najlepsze mody, czyli mody, które musisz mieć


bigboy177 @ 13:32 03.12.2024
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Nowy balans broni


Balans broni w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl jest daleki od ideału, a w związku z tym niejaki Zhukoniy postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i przygotować modyfikację rebalansującą. Wprowadza on różne zmiany do obrażeń oraz pancerza, dzięki czemu AK będzie w stanie sprawniej go przebijać, a shotgun będzie zadawał więcej obrażeń, gdy oddamy z niego strzał z bliska.

Realistyczne obrażenia


Pociski zadają w grze duże obrażenia zarówno w przypadku Ciebie, jak i przeciwników (szczególnie ludzi), ale jeśli mimo to chcesz, aby wrogowie ginęli jeszcze szybciej, możesz zainstalować modyfikację wprowadzającą realistyczne obrażenia. Przygotował ją JohnCena1306. Dzięki niej strzały w klatkę piersiową są bardziej zabójcze, a strzały w kończyny nieco mocniejsze.

Czytelna amunicja


Przełączanie się pomiędzy różnymi typami amunicji, by mierzyć się z odmiennymi przeciwnikami jest w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl bardzo ważne, a gra nie ułatwia niestety rozróżniania konkretnych pocisków. Czytelność interfejsu użytkownika poprawia mod przygotowany przez Jcaleb. Wprowadza on do gry dwa tryby zwiększające czytelność. Jeden oparty jest na kolorach, a drugi na skrótach.

Dłuższe dni


Dni w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl potrafią mijać szybciej, niż byś sobie tego życzył. Mod wydłużający dzień, przygotowany przez Jcaleb, sprawia że dzień jest dłuższy. W modyfikacji zawarto preset wydłużający dzień dwukrotnie (jedna wirtualna doba to 2 godziny w rzeczywistości), a także preset, który sprawia że jeden dzień trwa w grze 24 godziny w rzeczywistości. Są też presety pośrednie, więc na pewno znajdziecie coś dla siebie.

Chwytanie się krawędzi


S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl nie pozwala nam się wspinać, przeskakiwać oraz łapać krawędzi, co oznacza, że często niewielkie półki są niemożliwe do pokonania. Rozwiązanie tego problemu przygotował Kennybylenny. Opracował on mod umożliwiający chwytanie się krawędzi, a także wspinanie się na rzeczy oraz przeskakiwanie ponad nimi. Naprawdę ułatwia on eksplorację oraz podróżowanie po zonie.

Poprawki A-Life


W grze znalazło się miejsce dla zmodyfikowanego systemu A-Life. Niestety jest on w tym momencie pełen różnych bugów. Bugów, które usuwa mod Roadside Panic naprawiający system A-Life i sprawiający m.in. że postaci niezależne zachowują się bardziej wiarygodnie. Nie powinno być też przeciwników pojawiających się za naszymi plecami i różnych innych często bardzo irytujących błędów. Za modyfikację odpowiedzialny jest autor ConnerRia.

Lepsze nagrody


Wiele cennych nagród w S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl zdobyć można za zadania poboczne, czyli te, których realizacji wcale nie trzeba się podejmować. Niestety nie wszystkie nagrody są tak samo wartościowe i właśnie to naprawia błąd przygotowany przez użytkownika zwanego Halasas. Modyfikacja pt. Better Rewards pozwala Ci zwiększyć nagrody w kilku zakresach od 1,2 do 8-krotności początkowej wartości.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o nasze propozycje. Gdybyście mieli własne, koniecznie dajcie znać w komentarzach. Najciekawsze postaramy się wychwycić i umieścić w zestawieniu, aby inny czytelnicy także mogli skorzystać.
Jeśli nie zdecydowaliście się jeszcze na zakup S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, przeczytajcie naszą recenzję, a w przypadku zainteresowania wersją dla blaszaków, zapoznajcie się z jej wymaganiami sprzętowymi.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   16:08, 03.12.2024
No jest tego trochę, szkoda że trzeba by to jakoś skompletować bo większość z tych modów bardzo by mi pasowała. Może kiedyś powstanie jakiś zbiorczy mod. Miałam taki mod bez którego pewno nie dałabym rady ukończyć "Kingdom Come".
0 kudosKerberos   @   13:47, 07.12.2024
Zabrakło moda ze schowaniem HUD za pomocą jednego przycisku, bo przecież po co GSC takie rzeczy ma wrzucać w klawiszologię lub robić tryb foto xD

W ogóle to ciekawie się gra tak na surowo, non-stop czuć zagrożenie ze strony Zony.