Premiery gier w listopadzie 2024 - raz moskiewskie metro, raz agroturystyka

W tym miesiącu na radarach graczy znaleźć się może kilka naprawdę unikatowych dzieł. Rozstrzał od japońskiego survival horroru Slitterhead, po nową, pełnoprawną odsłonę serii Farming Simulator, kończąc na naprawdę długo oczekiwanym Stalkerze 2.
Metro: Awakening - 7 listopada
- PC, PlayStation 5
Metro Awakening to poboczna odsłona serii pierwszoosobowych strzelanek opartych na prozie Dmitrija Głuchowskiego - gra przeznaczona jest wyłącznie dla gogli wirtualnej rzeczywistości. Za produkcję odpowiada studio Vertigo Games, a nie autorzy marki, 4A Games, które ma na koncie takie tytuły jak Arizona Sunshine 2, After the Fall, World of Diving czy BlackShot. Fabuła to prequel do wydarzeń widzianych w oryginalnej grze i książce - Metro 2033. Akcja przenosi nas do 2028 roku, kiedy to ostatnim bastionem ludzkości są tunele moskiewskiego metra nawiedzane przez duchy zmarłych. Wcielamy się w doktora o imieniu Serdan, który wyrusza w poszukiwaniu lekarstwa dla ciężko chorej żony. W trakcie wyprawy odkrywa cienką linię pomiędzy światem materialnym a zmarłych, stając się kimś nowym.
Rozgrywka Metro Awakening to przygodowa gra akcji, a w mniejszym stopniu FPS, choć przypomina główne gry z serii. Bohater nie jest przede wszystkim lekarzem i cywilem. Naszym podstawowym zadaniem jest przemierzanie podziemnych korytarze, okazjonalnie strzelając do wrogo nastawionych ludzi oraz mutantów, pilnując przy tym, aby nie zabrakło nam amunicji, filtrów do maski przeciwgazowej czy baterii do latarki. W większości sytuacji możemy przekradać się za plecami wrogów eliminując ich po cichu i oszczędzając przy tym skromne zapasy. Istotny element rozgrywki stanowią także spotkania z duchami snującymi się po opuszczonych sekcjach tuneli.
Slitterhead - 8 listopada
- PC, Xbox Series X|S, PlayStation 5, PlayStation 4
Slitterhead to przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru inspirowanego filmem The Thing. Za projekt odpowiada japoński zespół Bokeh Game Studio, w którego szeregach znajdują się deweloperzy pracujący przy serii Silent Hill, w tym sam Keiichiro Toyama. Fabuła przenosi nas do gęsto zaludnionej, wzorowanej na jednej z wielu aglomeracji współczesnej Japonii, metropolii Kowlong, która opanowana przez potwory mogące przybrać ludzką postać. Gracz wciela się w postać pozbawioną de facto fizyczności, czyli coś na wzór ducha - Hyoki. Naszym jedynym zadaniem jest wytępienie zagrażających ludzkości tytułowych Slitterheadów.
Rozgrywka to przygodowa gra akcji z elementami doskonale znanymi fanom survival horrów. Z racji tego, że nasz protagonista może przybierać rozmaite formy, wcielać się w postacie niezależne spacerujące po ulicach Kowlong, zestaw jego możliwości i umiejętności zmienia się z czasem. Akcję obserwujemy zawsze jednak z perspektywy trzeciej osoby (TPP), a naszym głównym zadaniem jest realizacja fabularnych, z góry zlecanych zadań. Przede wszystkim chodzi o walkę ze Slitterheadami, którą realizujemy przy pomocy szeregu wariacji broni białych. Miasto samo w sobie nie jest w pełni dostępne i poruszamy się po półotwartych lokacjach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler